Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkki köyhille osa 2: Kuukausimaksulliset jutut ja lisäpalvelut imee sun rahat huomaamatta

Vierailija
03.08.2025 |

Ihmiset ajattelee että köyhyys tulee isoista menoista. Usein se tulee pienistä, mutta toistuvista. Tässä lista siitä, miten helposti saat taloutes sun vuotamaan:

Viihde- ja media

Netflix

HBO Max

Disney+

Amazon Prime Video

Viaplay

Ruutu+

C More

Spotify

YouTube Premium

Apple Music

Deezer

Tidal

Audible

BookBeat

Nextory

ChatGPT

OnlyFans (ei vitsi, joillain miehillä on oikeasti kymmeniä tilauksia)

Tekniikka & palvelut

Oura Ring tilaus

Whoop-mittarin kuukausimaksu

Strava Premium

MyFitnessPal Premium

Garmin Connect Premium

Dropbox

Google One

iCloud+

Microsoft 365

Adobe Photoshop / Lightroom jne

VPN-palvelut kuten NordVPN ja Surfshark

Password managerit kuten 1Password

Pelitilaukset kuten Game Pass, PS Plus, Nintendo Online

Puhelin ja netti

1000M valokuitu vaikka pärjää ihan hyvin 100M nopeudella

Nopea 5G liittymä + rajaton data vaikka pyörittää vain WhatsAppia ja selaa uutisia

Laitemaksut ja rahoitukset puhelimista, vaikka halvemmallakin pärjäisi

Turhat turvat ja lisäpalvelut

AppleCare

Puhelimen lisävakuutus vaikka kotivakuutus kattaisi jo

Tietoturvapaketti operaattorilta (vaikka ilmaisiakin vaihtoehtoja on)

Tiedonsiirtopaketti ulkomaille vaikka käy Tallinnassa kerran vuodessa

Sähkösopimuksen vihreä energia -lisä

Sähkön hintatakuu lisähintaan vaikka hinta voi silti nousta

Vakuutuksissa laajennettu laajennus

Lainan yhteydessä myyty maksuturva jota et edes tiennyt ottaneesi

Pankin tarjoama turva kortille kun maksat jo luottokortilla

Yksittäisiä kalliita virheitä

Maksat kuntosalikorttia vaikka et käy

Sijaintiseuranta perheelle (esim. Life360 Premium)

Auton vakuutuksiin lisäpalvelut joita et tarvitse (esim. lasiturva erikseen, sijaisauto turva jne)

Nettikaupoista ostetut takuunjatkot varmuuden vuoksi

Mulla on tuttu, jolla oli näitä kaikista kategorioista. Se ei tiennyt edes itse paljonko meni kuukaudessa ennen kuin mä pyysin laskemaan. Lopputulos: 280 euroa kuussa pelkkää höttöä. Ei ihme että se ei koskaan päässyt säästöille.

Tsekkaa omat tilaukset nyt. Kaikki. Kuukausittaiset, vuosittaiset, pankkikorttiin linkatut.

Peru kaikki mitä et tarvitse. Köyhällä ei ole varaa maksaa turhasta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkönsiirtoklubin jäsenyyttä ei voi oikein välttää, vaikka se kustantaa enemmän kuin se sähkö, kiitos Katainen ja Vapaavuori. Lisäksi puhelinliittymien karvalakkimallitkaan eivät ole nykyisin halpoja, jos ei satu bongaamaan jotain erityisen hyvää tarjousta. Kotivakuutus on pakollinen. Muita rahareikiä ei sitten olekaan, kiitos vain tyhjästä.

Vierailija
2/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos on tyyliin useimpaa noista joita ei varsinkaan käytä ja sinne menee rahat... Mutta hulluahan se olisi alkaa kitisemään siitä, että köyhä käyttää vaikka Audiblea, jonka kuukausihinta on sellaset 10 euroa kuukaudessa.
Ihmiset ovat kuitenkin mukavuudenhaluisia. Jos viedään köyhiltä kaikki mukavuudet pois, se 100% varmuudella alkaa ajamaan heitä päihteiden ja alkoholin suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkönsiirtoklubin jäsenyyttä ei voi oikein välttää, vaikka se kustantaa enemmän kuin se sähkö, kiitos Katainen ja Vapaavuori. Lisäksi puhelinliittymien karvalakkimallitkaan eivät ole nykyisin halpoja, jos ei satu bongaamaan jotain erityisen hyvää tarjousta. Kotivakuutus on pakollinen. Muita rahareikiä ei sitten olekaan, kiitos vain tyhjästä.

Winback tarjoukset. Yli 20€/kk ei kannata maksaa 5g liittymästä.

Vierailija
4/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ymmärrän, jos on tyyliin useimpaa noista joita ei varsinkaan käytä ja sinne menee rahat... Mutta hulluahan se olisi alkaa kitisemään siitä, että köyhä käyttää vaikka Audiblea, jonka kuukausihinta on sellaset 10 euroa kuukaudessa. Ihmiset ovat kuitenkin mukavuudenhaluisia. Jos viedään köyhiltä kaikki mukavuudet pois, se 100% varmuudella alkaa ajamaan heitä päihteiden ja alkoholin suuntaan.

Alko ja päihteet nyt maistuu joka tapauksessa.

Vierailija
5/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Ymmärrän, jos on tyyliin useimpaa noista joita ei varsinkaan käytä ja sinne menee rahat... Mutta hulluahan se olisi alkaa kitisemään siitä, että köyhä käyttää vaikka Audiblea, jonka kuukausihinta on sellaset 10 euroa kuukaudessa. Ihmiset ovat kuitenkin mukavuudenhaluisia. Jos viedään köyhiltä kaikki mukavuudet pois, se 100% varmuudella alkaa ajamaan heitä päihteiden ja alkoholin suuntaan.

Alko ja päihteet nyt maistuu joka tapauksessa.

Ei maistu kaikilla köyhillä, mutta rahan jatkuva puute, toivottomuus tulevaisuudesta ja mukavuuksien sekä nautintojen puuttuminen kyllä ajaa siihen.

Vierailija
6/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pprrrrröööööööhhhhhh 

Vierailija
7/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko listan ja väitän että rikkaidet rahoja nuo syö. Mulla on ainoastaan Prime. Köyhällä ei oo varaa ottaa useaa kuukausimaksullista palvelua.

Vierailija
8/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu nyt yli sen maksaisikaan. Muutama vuosi sitten vain sai helposti liittymän kympin kuussa ja allekin.

Vierailija
9/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turha vinkki itselle. Minulla ei ole ainuttakaan noista luetelluista asioista. En myöskään tupakoi, enkä läträä viinan kanssa. 

Vierailija
10/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että jollain edes köyhällä on tuollaisia. No ei ole kun varaa niin ei ole! 

Vierailija
11/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä varmaan onkin Oura sormus 

Vierailija
12/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asia on jo tuhat kertaa kuulutettu juttu, mutta ap oli hienosti listannut nimeltä näitä rahareikiä. Itse ihmettelin että onko Dropbox todella maksullinen palvelu? Minulla nimittäin näyttää olevan se, mutta en ole käyttänyt sitä kymmeneen vuoteen. Liittyi lapsen harrastukseen aikoinaan.

Vierailija
13/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://fmhy.pages.dev/readingpiracyguide#audiobooks

Vierailija
14/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asia on jo tuhat kertaa kuulutettu juttu, mutta ap oli hienosti listannut nimeltä näitä rahareikiä. Itse ihmettelin että onko Dropbox todella maksullinen palvelu? Minulla nimittäin näyttää olevan se, mutta en ole käyttänyt sitä kymmeneen vuoteen. Liittyi lapsen harrastukseen aikoinaan.

Ei maksa mitään, jos sinulle riittää se ilmaistila.

Vierailija
15/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moi 9 e kk. 

Vierailija
16/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä listaus ap, helposti tulotason muuttuessa voi näitä tilauksia jäädä pyörimään vaikkei olisi enää varaa, joten vinkkaisin myös että kannattaa kahdesti miettiä ennenkuin tarttuu esim niihin kuukauden ilmaistarjouksiin jostain kanavista, itse kieltäydyn niistä koska tilaus jää yleensä päälle maksullisena ellei muista katkaista, ja mä en välttämättä muista. Olen pienituloinen ja noista mulla onkin vain spotify, se on kyllä täysin maksunsa arvoinen musiikin suurkuluttajalle.

Vierailija
17/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu maksaa chat GPT:stä?

Vierailija
18/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä listaus ap, helposti tulotason muuttuessa voi näitä tilauksia jäädä pyörimään vaikkei olisi enää varaa, joten vinkkaisin myös että kannattaa kahdesti miettiä ennenkuin tarttuu esim niihin kuukauden ilmaistarjouksiin jostain kanavista, itse kieltäydyn niistä koska tilaus jää yleensä päälle maksullisena ellei muista katkaista, ja mä en välttämättä muista. Olen pienituloinen ja noista mulla onkin vain spotify, se on kyllä täysin maksunsa arvoinen musiikin suurkuluttajalle.

Ei todellakaan kenellekään jolla on aivot jää helposti noita tilauksia. 

Vierailija
19/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taidetaan puhua naisista joihin on ihan pakko tilata Netflix että pääsevät näkemään korealaista paskasarjaa. 

Vierailija
20/24 |
03.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat biisit soi youtubesta ilmaiseksi ilman mainoksia kun käyttää oikeaa selainta...