Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei ole pakottanut ketään ottamaa lapsilisiä!!!!!

Vierailija
31.08.2013 |

Kun täälläkin on väläytetlty että rikkailta lapsilisät pois etc, niin kukaanhan EI pakota laittamaan sitä suksia kelan paperiin siihen kohdtaa. Vai onko jollekkin rikkaalle "ase ohimolla" pakotettu se laittamaan?????

Olen sitä mieltä, että jos perheellä on varaa laittaa se reilu satanen lapselle säästöön niin voisi vanhemmat hiemen ajatella muutakin kuin omaa perhettään ja JÄTTÄÄ sen lapsilisän hakematta!
 Kun ei ole valtion asia kustantaa lasten säästöjä!!!!! Luulisi että jos perhe tienaa reilu 100 000 vuodessa niin järkeä olis niin paljon että tajuisivat ITSE miten epäoikeudenmukaista niiden lapsilisien hakeminen on.

Ja ennenkuin joku tulee ja sanoo että miksi köyhä ei kouluttaudu parempipalkkaiseen ammattiin niin jonkunhan ne (paskaliksaiset)hommat on kuitenkin tehtävä. Vai mitä luulette, että mitä tapahtuu JOS kaikki olisivat lääkäreitä, juristeja, asiantuntijoita???????

Eli kukaan ei opiskelisi lähäreiksi, tarhatädeiksi, tms???? Tai tekisi siivoojan duunia, autokuskin hommia, ole kaupassa kassalla, varastossa lähettämässä tavaraa eteenpäin????

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakottanut. Kunnan sosiaalitoimenjohtaja pakotti sen uhalla että olen lapsne menetysvaarassa. Miten itse olisit siinä tilanteessa toiminut?

Vierailija
22/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakottanut. Kunnan sosiaalitoimenjohtaja pakotti sen uhalla että olen lapsne menetysvaarassa. Miten itse olisit siinä tilanteessa toiminut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tämä asia ei mene jakeluun: Miten ihmeessä voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus jos ei hae lapsilisää? Kelako sinne lastensossuun ilmoittaa että "Hei, tämä perhe ei halua lapsilisää!"??????

Vierailija
24/26 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:48"]

Siis miten ihmeessä se lapsilisä on lapsenetua ajava asia? Sehän on etuus JONKA ottamiiseen ei voi pakottaa.

Jos vanhemmat tietää että pysytvät lapsensa elättämään ilman sitä lapsilisäää niin miten se muka lastesuojelulle tms kuuluu?

Ja näkyyhän Kelan tiedoissa vanhempien tulot koska kuitenkin hakevat äitiys-, vanhempain- ja ehkä isyysrahaakin?

Vai pakotetaanko esim. vaikkapa työttömyysturvan hakemiseen JOS perhe itse on sitä mieltä, että ilmankin pärjää ja lapset voi kuitenkin hyvin?

[/quote]

Mulle jäi kahden työpaikan, nykyisen ja edellisen, välissä vähän aikaa työttömyyttä. En hakenut sitä muutamaa satasta, jonka olisin saanut, vaan pidin ihan "palkatonta lomaa", kun pätkissä ei kesälomaa ollut. Ei kukaan pakottanut hakemaan, merkkasivat vain papereihin ettei hae. Kävin kuitenkin työkkärissä ilmoittautumassa, muodon vuoksi ja siksi,  jos tulisi jokin este että uusi työ peruuntuisikin. 

Vierailija
25/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kun me aikoinaan -80 ja 90-lukujen taitteessa olimme "ei-hakemassa" etuutta lapsillemme, ilmoitettiin meille, että jos ei sitä ota niin asia siirtyy lastensuojelulle. Eli jos ei huoli lapselle varattua etuutta , ei ehkä aja lapsen asiaa muutenkaan...  En tiedä sitten onko enää nykyään noin.

Vierailija
26/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on nykyäänkin. Jos vanhempi vaikuttaa haluttomalle ajamaan lapsen etua, on tutkittava onko vanhemmuudessa jotain muutakin ongelmaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän