Onko hotellihuoneiden siivoaminen raskasta työtä?
Tai millaista työtä se on, onko hirveä kiire, onko osattava jo ennestään viikata kaikki viivasuoraan vai opetetaanko siihen joku juju jne. Eli kannattaako 9 euron tuntipalkalla lähteä siihen hommaan? Muutakaan ei oikein ole saatavilla.
Kommentit (26)
Paskahomma josta ei selviä kuin jättämällä kaksi kolmasosaa tekemettä. Vonkaajat ja raiskaajat kokoajan kimpussa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:46"]
Vonkaajat ja raiskaajat kokoajan kimpussa.
[/quote]
Ilmankos ilmoituksessa mainittiin erikseen, että työ sopii myös vanhemmille työnhakijoille??
Ap
On se aika raskasta. Olen tehnyt kesätyönä, pidempään en jaksaisi enkä edes haluaisi. Asiakkaista ei ollut haittaa, vaikka tein välillä iltojakin, jolloin enemmän oli sitä, että piti mennä huoneisiin asiakkaan toiveesta esim. petaamaan lisäsänky tai avaamaan viinipullo tms.
Hirveä kiire on kesäaikaan. Talvella hotelleissa on enimmäkseen bisnesmiehiä, ne jättävät aina huoneen tosi siistiksi, kun käyvät vain nukkumassa. Bilettäjäasiakkaat on kamalia sikapossuja, ja morsiussviitissä on paljon siivottavaa.
Kun ei ihan kamalimpaan hotelliin mene, niin kesätyönä se on ihan opettavaa ja siedettävää hommaa. Jos osuu kivat työkaverit, niin se on aina plussaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 15:50"]
Mitä ihmettä? Raiskaajat kimpussa?
[/quote]No kyllä saa kokoajan varuillaan olla ja törkyfantasioita kuunnella ;-(
Olisi ihan vakituisesta kokopäivätyöstä kyse, ehkä useammaksi vuodeksikin.
Ap
Olen käynyt kerroshoitajakurssin 30v sitten mutta päivääkään en ole sitä työtä tehnyt. Kurssi antoi kuitenkin esimakua työtahdista. Työaikavaatimukset/huone ovat vielä siitä kiristyneet.
Jos sulla on edes jonkinlainen peruskunto olemassa, niin kyllä siihen pystyy. Selkä voi tottumattomalla oikutella aluksi, kun pedatessa tulee paljon kumartelua. Tekniikkalaji, niksit oppii tekemällä.
Minä en ymmärrä, miten vonkaaja voi olla kimpussa. Vaikka olen useasti yöpynyt eritasoisissa hotelleissa sekä Suomessa että ulkomailla, en ole koskaan onnistunut törmäämään huonesiivoojaan. He käyvät aina sillä välin, kun olen aamiaisella tai kaupungilla tms.
ap ,tein kahdella isolla hotelliketjulla töitä ja voin sanoa että ei ikinä enää. Ei opeteta kuin korkeintaan päivä ja sitten olet omillasi. Emäntä tekee tarkastuksia ja yksikin repi kaikki sängyt auki kun hänen mielestään oli surkeasti pedattu.
Etsi vaikka jotain muuta siivoustyötä, koska hotellisiivous todella vaativaa.
Kiitos vastauksista. Alan katsella muitakin paikkoja, tuo kuulostaa liian hurjalta, kun en ole enää mikään nuorikaan.
Ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 17:04"]
Kiitos vastauksista. Alan katsella muitakin paikkoja, tuo kuulostaa liian hurjalta, kun en ole enää mikään nuorikaan.
Ap
[/quote]Ei nyt ehkä ihan kauheasti kannata pelästyä anonyymeistä keskustelupalstakommenteista. Paikat ovat erilaisia ja lisäksi eri ihmiset kokee samatkin asiat kovin eri lailla.
Älä mene missään nimessä! Sopii kesätyöksi nuorille pariksi kuukaudeksi, ei vakityöksi. Itse olin 2 kesää 17-18-vuotiaana, ja voin sanoa että vaikka kunto oli silloin kova, en meinannut loppu-kesästä enää jaksaa..pahinta oli alituinen kiire; muistaakseni tavallinen huone 10min sviitti 15min. Piti pestä kylpyamme, lattiat, vessanpönttö, vaihtaa pyyhkeet, täyttää minibaari, imiroida, vaihtaa lakanat...ja aina tuli valitusta kun jäi peilit pesemättä tai pölyt pyyhkimättä.Joskus jäi ruokatauko pitämättä kun oli niin kiire. Respasta saatettiin soittaa että huone 32 ja 34 oltava 15min päästä valmiina ja molempiin vauvansänky (täytyy koota ja pedata.) suosittelen vaikka toimistosiivousta, sama tai parempi palkka ja 100 kertaa helpompaa!
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 16:09"]
Minä en ymmärrä, miten vonkaaja voi olla kimpussa. Vaikka olen useasti yöpynyt eritasoisissa hotelleissa sekä Suomessa että ulkomailla, en ole koskaan onnistunut törmäämään huonesiivoojaan. He käyvät aina sillä välin, kun olen aamiaisella tai kaupungilla tms.
[/quote]
No oletko tuntemattomilta seksiä vonkaava mies? 'Nuff said.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 17:17"]
Älä mene missään nimessä! Sopii kesätyöksi nuorille pariksi kuukaudeksi, ei vakityöksi. Itse olin 2 kesää 17-18-vuotiaana, ja voin sanoa että vaikka kunto oli silloin kova, en meinannut loppu-kesästä enää jaksaa..pahinta oli alituinen kiire; muistaakseni tavallinen huone 10min sviitti 15min. Piti pestä kylpyamme, lattiat, vessanpönttö, vaihtaa pyyhkeet, täyttää minibaari, imiroida, vaihtaa lakanat...ja aina tuli valitusta kun jäi peilit pesemättä tai pölyt pyyhkimättä.Joskus jäi ruokatauko pitämättä kun oli niin kiire. Respasta saatettiin soittaa että huone 32 ja 34 oltava 15min päästä valmiina ja molempiin vauvansänky (täytyy koota ja pedata.) suosittelen vaikka toimistosiivousta, sama tai parempi palkka ja 100 kertaa helpompaa!
[/quote]
Tuossa ylempänähän joku sanoo, että talvisin työ on helpompaa, koska yöpyjät ovat siistejä bisnesmiehiä. Kesäisin taas vakityöläisellä on lomat. Joten ap:n tapauksessa nuo paskimmat hommat jäänevät suureksi osaksi muille.
Ap, sinuna menisin ainakin kokeilemaan. Poishan sieltä pääsee, jos ei pysty tekemään kovin pitkään. Tuolla ollessasi voit samalla etsiä toisenlaista työtä ja saat sitä helpommin, koska siivoustyössä olo on osoitus ahkeruudesta, työteliäisyydestä ja tervehenkisestä nöyryydestä.
T. Rekrytoija
Taidan nyt kuitenkin ensin katsoa toimistosiivouspaikkoja ja jos ei niitä löydy, sitten yritän saada paikan hotellissa. Helppoa ei ikäni puolesta tule olemaan saada minkäänlaista työtä. Kiitos kovasti kaikille vastauksista!
Ap
lyhyestä virsi kaunis: jos siivousta tekee alihankintana joku siivousfirma, älä mene. Jos kyseessä on hotellin omat siivoojat (siis palkka tulee hotellilta), voit harkita. Työtahti on noissa alihankintapuljuissa ihan älytön ja Kollajan kiristyy. Työntekijöitä vedätetään erilaisilla laittomuuksilla ja kaikkia palkkoja ei saa kuin oikeustoimilla uhkaamalla ja joskus pitää jopa kanne jättää sisään ennen kuin uskovat, että työntekijä on tosissaan.
Espanjan lomalla kun seurasi hotellialueen siivoojia niin hi-taaaaas-ti hommat tehtiin ja koko ajan käveltiin ulkona hitaaaaas-ti viemässä pyykkejä ja taas takaisin, ei mistään hektisyydestä tietoakaan. Kivetyksiä harjattiin ja huuhdeltiin monen naisen voimalla etananvauhtia jne.
Kyllä opetetaan. Mun pari kaveria on olleet nuorena hotellisiivoojia ja heidän mukaansa on tosi raskasta ja kiireistä työtä.