Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei ole pakottanut ketään ottamaa lapsilisiä!!!!!

Vierailija
31.08.2013 |

Kun täälläkin on väläytetlty että rikkailta lapsilisät pois etc, niin kukaanhan EI pakota laittamaan sitä suksia kelan paperiin siihen kohdtaa. Vai onko jollekkin rikkaalle "ase ohimolla" pakotettu se laittamaan?????

Olen sitä mieltä, että jos perheellä on varaa laittaa se reilu satanen lapselle säästöön niin voisi vanhemmat hiemen ajatella muutakin kuin omaa perhettään ja JÄTTÄÄ sen lapsilisän hakematta!
 Kun ei ole valtion asia kustantaa lasten säästöjä!!!!! Luulisi että jos perhe tienaa reilu 100 000 vuodessa niin järkeä olis niin paljon että tajuisivat ITSE miten epäoikeudenmukaista niiden lapsilisien hakeminen on.

Ja ennenkuin joku tulee ja sanoo että miksi köyhä ei kouluttaudu parempipalkkaiseen ammattiin niin jonkunhan ne (paskaliksaiset)hommat on kuitenkin tehtävä. Vai mitä luulette, että mitä tapahtuu JOS kaikki olisivat lääkäreitä, juristeja, asiantuntijoita???????

Eli kukaan ei opiskelisi lähäreiksi, tarhatädeiksi, tms???? Tai tekisi siivoojan duunia, autokuskin hommia, ole kaupassa kassalla, varastossa lähettämässä tavaraa eteenpäin????

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten ihmeessä se lapsilisä on lapsenetua ajava asia? Sehän on etuus JONKA ottamiiseen ei voi pakottaa.

Jos vanhemmat tietää että pysytvät lapsensa elättämään ilman sitä lapsilisäää niin miten se muka lastesuojelulle tms kuuluu?

Ja näkyyhän Kelan tiedoissa vanhempien tulot koska kuitenkin hakevat äitiys-, vanhempain- ja ehkä isyysrahaakin?

Vai pakotetaanko esim. vaikkapa työttömyysturvan hakemiseen JOS perhe itse on sitä mieltä, että ilmankin pärjää ja lapset voi kuitenkin hyvin?

Vierailija
2/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 09:48"]

Siis miten ihmeessä se lapsilisä on lapsenetua ajava asia? Sehän on etuus JONKA ottamiiseen ei voi pakottaa.

Jos vanhemmat tietää että pysytvät lapsensa elättämään ilman sitä lapsilisäää niin miten se muka lastesuojelulle tms kuuluu?

Ja näkyyhän Kelan tiedoissa vanhempien tulot koska kuitenkin hakevat äitiys-, vanhempain- ja ehkä isyysrahaakin?

Vai pakotetaanko esim. vaikkapa työttömyysturvan hakemiseen JOS perhe itse on sitä mieltä, että ilmankin pärjää ja lapset voi kuitenkin hyvin?

[/quote]

Ei pakoteta hakemaan työttömyysturvaa. Lastensuojeluun kuitenkin lähtee ilmoitus jos lapsilisää ei haeta. Jos haluaa itselleen hankaluuksia ja ls asiakkuuden toimimalla selkeitä ohjeita vastaan ("jos ette sitä tarvitse, niin säästäkään lapselle") niin siitä vaan. 

Uskotko oikeasti että niin kauan kuin systeemi on tuo, kaikki yli 100 000 tienaavat lähtisivät kuormittamana jo entisestään ylikuormittunutta lastensuojelua aiheuttaen oikesti suuremmat kulut kuin konsanaan lapsilisistä kertyy?

Miksi ihmeessä kukaan vastuullinen niin toimisi?

Jatkamme mieluummin mieluummin yrittämällä vaikuttaa asiaan poliittisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valita Kelaan ja sosiaalitoimeen, älä niille, jotka verotuloistaan kustantavat sinunkin lapsilisäsi.

Vierailija
4/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eikö olisikin kiva että rikkaat jättäisivät lapsilisät hakematta, ja ne ei-haetut lapsilisät sitten jaettaisiin köyhille perheille? Ja kotiäidit tai -isät hoitaisivat lapsensa kotona eivätkä täyttäisi tarhoja lapsillaan. Siivoojien ja varastomiesten palkkoja nostettaisiin, kansanedustajien palkkoja laskettaisiin. Autoilua vähennettäisiin ja ihmiset kävelisivät ja pyöräilisivät kauppaan, töihin ja harrastuksiin. Ihmiset ostaisivat terveellisiä kasviksia lapsilleen ja jättäisivät mäkkärit ja pizzat vähemmälle. Vaatteita ostettaisiin vain harvoin, ja ne teettettäisiin, eikä haettaisi montaa kassillista halpiskaupasta. Nuoret harrastaisivat kirjallisuutta eivätkä ryyppäämistä.

Sellasen maailman mä haluisin.

Vierailija
5/26 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 10:40"]

Valitettavasti tämä asia ei mene jakeluun: Miten ihmeessä voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus jos ei hae lapsilisää? Kelako sinne lastensossuun ilmoittaa että "Hei, tämä perhe ei halua lapsilisää!"??????

[/quote]

Näin tekivät. 

Vierailija
6/26 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 10:40"]

Valitettavasti tämä asia ei mene jakeluun: Miten ihmeessä voidaan tehdä lastensuojeluilmoitus jos ei hae lapsilisää? Kelako sinne lastensossuun ilmoittaa että "Hei, tämä perhe ei halua lapsilisää!"??????

[/quote]

Näin tekivät. 

[/quote]

Eli siis jätitte laittamatta ruksin siihen hakemukseen, soittiko kelasta teille ensin joku vai tuliko heti viesti lastensossusta? Minua kiinnostaa tämä prosessi koska olen itse ajatellut että EN hae lapsilisiä, tulomme ovat riittaävän isot elämiseen ilmankin :)

Vierailija
7/26 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen vähän tuota ls-ilmoitusta lapsilisästä johtuen. Kaveri just kertoi, että oli ihmetellyt kun ei tullut uudesta vauvasta lapsilisää ollenkaan ja tokan kuukauden jälkeen soitti kelaan ihmeissään, niin sieltä vinkkasivat, että se pitää hakea :) Oli siis unohtanut hakea sitä. Eikä tosiaan oltu tehty heistä mitään ls-ilmoitusta.

Vierailija
8/26 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 14:16"]

Epäilen vähän tuota ls-ilmoitusta lapsilisästä johtuen. Kaveri just kertoi, että oli ihmetellyt kun ei tullut uudesta vauvasta lapsilisää ollenkaan ja tokan kuukauden jälkeen soitti kelaan ihmeissään, niin sieltä vinkkasivat, että se pitää hakea :) Oli siis unohtanut hakea sitä. Eikä tosiaan oltu tehty heistä mitään ls-ilmoitusta.

[/quote]

Puolen vuoden sisään olisi tehty.

- virkailija

Vierailija
9/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vois säästää siinä ettei niitä makseta "ulkomaille". Nyt on Suomessa niin paljon noita Itä-Euroopan kansalaisi, joille maksetaan lapsilisää Suomesta, koska kotimaassa se on niin pieni, ja vaikka se muu perhe asuu siellä kotimaassa. Edellytys tarttis olla, että ne lapset, joista sitä maksetaan pitäisi asua myös Suomessa. 

Ja miks lapsilisä ei vois olla tulosidonnainen. Kuulun tähän porukkaan, joka ei oikeesti tarvitse sitä rahaa ruokakauppaan.

Vierailija
10/26 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2013 klo 13:54"]

Eli siis jätitte laittamatta ruksin siihen hakemukseen, soittiko kelasta teille ensin joku vai tuliko heti viesti lastensossusta? Minua kiinnostaa tämä prosessi koska olen itse ajatellut että EN hae lapsilisiä, tulomme ovat riittaävän isot elämiseen ilmankin :)

[/quote]

Noi puoli vuotta lapsen syntymästä Kelasta soitettiin, että olimme unohtaneet  hakea lapsilisää. Kun ilmoitimme ettemme aikoneet hakea, tuli vastaus, että valitettavasti joutuvat tekemään siitä ilmoituksen, niin että lastensuojelu voi tarkistaa epäämmekö lapseltamme muitakin hänelle kuuluvia asioita.

Jos ei välitä lastensuojelun asiakkuudesta ja siitä, että sitoo lastensuojelun resurssit pois aidosti tarvitsveilta asiakkailta, tuolla voi kyllä brassailla ja kiillotella sädekehäänsä.

Jos taas haluaa oikeasti auttaa heikommin pärjääviä, voi nostaa lapsilisän ja ohjata sen haluamaansa avustuskohteeseen ja jättää lastensuojelu suojelemaan niitä jotka suojelua tarvitsevat.

Vierailija
11/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kaikki lapsilisät tililleni vauvasta asti.

Kymmenvuotiaana ostin ensimmäiset osakkeeni ja niitten osingoilla lisää koko ajan. Ihan mukava summa oli parikymppisenä...

Mieluummin tuo summa omalla tilillä kun jonkun juopon/laiskurin käytössä.

Vierailija
12/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko mäkin päättää kenelle menee mun maksamat verot? Yhdellekäään kotona makaavalle ja tiuhaan sikiävälle av-mammalle en antaisi yhtään. Etenkään jos niitä muksuja pukataan vaikka entisiäkään ei itse pystytä elättämään.

Vierailija
13/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:22"]

Kymmenvuotiaana ostin ensimmäiset osakkeeni ja niitten osingoilla lisää koko ajan. Ihan mukava summa oli parikymppisenä...

[/quote] Niin, muita vaihtoehtojahan ei ole kuin juoppo ja laiskuri. Entäs jos ne menis kouluille, nuorille, vanhuksille, sairaille?

Vierailija
14/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 euroa vuodessa ansaitseva saa saman lapsilisän kuin 100 000 euroa ansaitseva. Mihin se 100k ansaitseva sitä tarvisee?

Vierailija
15/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voisiko tuota muuttaa niin, että 100000 euroa vuodessa ansaitseva saisi enemmän lapsilisää kuin tuo 30000 koska maksaa enemmän veroa ja on näin yhteiskunnalle parempi rahan tuoja...joo, lähdetään hakemaan muutosta, että varakkaat saisivat isomman lapsilisän, eikö?

Vierailija
16/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se pitäisi ollakin, että enemmän ansaitseva saisi enemmän tukia jotta jaksaa ansaita enemmän.

Vierailija
17/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jaksaisivat kasvattaa lapsistaankin varakkaita!

Vierailija
18/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyöty varakkaille on ylipäänsä maksaa veroja, jos mitään ei saa takaisin? Hyvätuloiset eivät käy sossussa, käytä työvoimatoimiston ja kelan palveluita, eivät julkista terveydenhuoltoa, kun on varaa käydä yksityiselläkin. Ainoa hyöty heille on käytännössä vain lapsilisät ja koulutus.

Menkään köyhät valittajat tienaamaan, ettei tarvitse kadehtia niitä, jotka maksavat teidänkin elämisenne.

Vierailija
19/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:45"]

Mikä hyöty varakkaille on ylipäänsä maksaa veroja, jos mitään ei saa takaisin? Hyvätuloiset eivät käy sossussa, käytä työvoimatoimiston ja kelan palveluita, eivät julkista terveydenhuoltoa, kun on varaa käydä yksityiselläkin. Ainoa hyöty heille on käytännössä vain lapsilisät ja koulutus.

Menkään köyhät valittajat tienaamaan, ettei tarvitse kadehtia niitä, jotka maksavat teidänkin elämisenne.

[/quote]

Ai sinä rikasko et hyödy mistään verovaroinkustannetusta? Koulutuksen ja terveydenhuollon jo mainitsitkin (ilman veroja ei olisi edes sitä yksityistä terveydenhuoltoa, koska kukas sinne sitten ne lääkärit kouluttaisi ja tarjoaisi fasiliteetit koko helahoidon pyörittämiselle). Mutta oman auton varmaan omistat, missäs sillä ajelet? No teillä, jotka on verovaroin kustannettuja (ja aika helkkarin kalliita) hankkeita. Tuleeko kotiisi sähköä ja vettä? Varmaan tulee ja mitenhän ne yhteydet on sinne joskus rakennettu. Ja lapsilisä on muuten "kelan palvelu." Jos sinulla on lapsia, niin ovat ehkä olleet päiväkodissa tai vaikka eivät olisikaan, niin sinulla on kuitenkin ollut mahdollisuus ne sellaiseen viedä - ei ole muiden syy, jos sinä et halua julkisia palveluita tai etuja käyttää. 

Vierailija
20/26 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:32"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:22"]

[/quote] Niin, muita vaihtoehtojahan ei ole kuin juoppo ja laiskuri. Entäs jos ne menis kouluille, nuorille, vanhuksille, sairaille?

[/quote]

No,se olisi parempi.

Mutta kaikista paras on se että ne ovat nyt minulla. Ja pysyvät!