Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alapään kutinasta, 11-vuotiaalla ;((

Vierailija
16.07.2006 |

mä en käsitä mitä se oikeen voi olla.

Lekurissa on juostu ja aina vaan sanotaan et se on hankaumaa, ei vakavaa siis. Mutta kutina aina palaa takas, rasvaksi annettiin sibicorttia. Tyttö itkee alvariinsa kun ei kärsi kävellä, saatikka pitää housuja, ajaa pyörällä jne.

Hänen kaverinsa juuri pelotteli että mun äidillä alko just samalla tavalla menkat saman ikäisenä ;)))) just joo, kutinallahan menkat aina alkaa.

Voiko noin pienellä olla hiivaa??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärtyä alapää, jos on raapinut ja tää kuumuus ei takuulla helpota. liika peseminen voi myös ärsyttää. jos on sitkeää hiivaa niin sitten gefilius kuuria kehiin, ne on luonnonmukainen tapa hoitaa asiaa.

Vierailija
2/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun etenkin pyörällä ajo oli ilkeätä. Eipä ole enää kutissu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkin koettaa tota valkonen vilja ja sokeri pois.

Farkut on pannassa, pikkarit pestään käsin ja ne on mummo-mallia ja pyörä on varastossa.

Uskaltaskohan laittaa hiivarasvaa yöksi??

Vierailija
4/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai paremminkin, etkö usko että sun tyttös voisi sellaista tehdä?

Vierailija
5/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiiva juuri tuon ikäisenä...

Vierailija
6/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan suurimmaksi osaksi johtuukin hankaumista, esim pyörällä ajosta. mutta ottaa päähän kun ei osaa auttaa tyttöä.

niin ja varmaan tutkiikin omaa alapäätään, eiköhän me kaikki olla tehty niin.

Vierailija
7/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. Kaikkonen Isosta Sairaalasta

Vierailija
8/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menetelmät ja tavoitteet oli ainakin ihan samat silloin kun tänäkin päivänä.

Vierailija
9/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni oli aivan samanlaista lapsena, kunnes äitini väkisin pakotti mut gynelle. siellä todettiin sitten krooninen hiiva (oireita oli ollut jo kolme vuotta, mutten kehdannut kertoa ja valittaa koko ajan..).

mulla se johtui todennäköisesti siitä, että peseydyin liian usein (harrastin urheilua tosi paljon) ja pesin " liian" hyvin alapäätäni. Lääkityksellä se saatiin kuntoon, tosin uusii todella helposti. Aikuisiälläkin ollut hiiva vähintään 2 krt vuodessa, viime aikoina tosin vähemmän.

Alkoivat sitten urheiluseurassa ihmettelemään myöhemmin, kun olin lajissani kehittynyt niin valtavasti ja kotona naureskeltiin äidin kanssa, että eipä tyypit arvaakaan mistä johtuu, että homma kulkee (ei kutissut enää, niin oli helppo liikkua..).

äidille tuli myöhemmin hirveen huono omatunto, kun ajatteli, että " laittoi" mut kärsimään siitä monta vuotta. itse sille sitten sanoin, että eihän se voinut tietää, kun mä en kertonut.

tsemppiä ja toivottavasti kutina loppuu :)

Vierailija
10/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte pääkaupunkiseudulla, pikkujäteissä on gynekologeja kotka erikoistuneet lapsiin.

Pitäisi ottaa näytte kyllä mun mielestä ja tutkia paremmin. Jos eivät terkkarissa osaa auttaa, eikä teillä varaa yksityiseen. pitää saada lähete sairaalaan polille (lastentaudeilla varmaankin hoitavat)

Vierailija
11/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja luin, kuinka se tehdään suihkun kanssa! Lotrasin suihkussa päivittäin pitkän tovin....

Suosittelen myös kokeilemaan tuota Bepanthenia! Näin on talttunut kutina aikuisiällä.

Vierailija
12/12 |
16.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

monille apu moiseen on tullut kun värjätty vessapaperi (usein keltainen) vaihdetaan vähemmän käsiteltyyn. Auttoi minuakin. ongelma voi myöhemmin jatkua myös joidenkin terveyssiteiden (usein halvimmat on juuri niitä käsitellyimpiä) kanssa, voivat aiheuttaa oikeasti melkoista poltetta ja kutinaa!