Miksi baareissa miehet tulevat sanomaan kauniiksi mutta kadulla ei katso juuri kukaan?
Mitä sellaisesta pitäisi tulkita? Olen sosiaalisen vuorovaikutuksen hahmottamisessa aika avuton, joten voisiko joku kertoa?
Kommentit (25)
Baarissa kuuluukin seurustella. Kadulla ollaan yleensä menossa jonnekin.
Eri tilat on erilaista käyttöä varten.
Mitä väliä? Lopeta tuollainen turha vatvominen.
Kadulla sinä tekisit asiasta seksuaalihäirintäilmoituksen, mutta baarissa se huomio on sinullekin ok. Kaksoisstandardit tässäkin asiassa.
Siellä baarissa ne ettii pano kaveria.
Baarit ei kuulu #metoo -alueeseen.
Selitys: et ole kaunis, mutta baarissa miehille kelpaa rumempikin, koska ne on panon perässä. Siksi kehuvat.
Baareissa kehutaan kaikkia naisia, kuuluu ikään kuin asiaan kehua naisen ulkonäköä.
Eikös tuo ole ihan hyvä asia? Olen av-palstalta ymmärtänyt, etteivät naiset halua, että heitä tuijotetaan kadulla. Eivätkä varsinkaan tahdo, että heitä kadulla kehutaan kauniiksi.
Humalassa osa uskaltaa tulla kehumaan ja/tai humalassa juotu nainen kauniiksi.
Baariin tullaan viettämään aikaa ja tapaamaan toisia ihmisiä. Kadulla ei vietä aikaa kuin nuoriso, juopot, narkkarit ja prostituoidut.
Joopa joo.
Ja ap uskoo kaiken mitä miehet baarissa sanovat ja odottaa sitten olevansa jopa niin kaunis, että päät kääntyvät häntä kaduillakin katsomaan.
Aivan täysillä tuo ap ei taida liikeenteessä olla.
Vierailija kirjoitti:
Baareissa kehutaan kaikkia naisia, kuuluu ikään kuin asiaan kehua naisen ulkonäköä.
Eikä kehuta. Jos sinua kehutaan niin hienoa, mutta kyllä me rumat saadaan olla ilman kehuja ja seuraa baarissakin.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole ihan hyvä asia? Olen av-palstalta ymmärtänyt, etteivät naiset halua, että heitä tuijotetaan kadulla. Eivätkä varsinkaan tahdo, että heitä kadulla kehutaan kauniiksi.
Juuri näin. Ja sitten kun vielä saisi siellä baarissakin olla rauhassa niin hyvä olisi.
Pillun vonkaajat ovat baareissa liikkeellä. Siksi kehut.
Minua on kehuttu kauniiksi kerran kun olin kaupassa. Sanoja vaikutti semi omituiselta hyypiöltä, joka höpisi itsekseen jotain. Pari muuta kertaa on kehuttu kadulla ulkomaalaisten setämiesten taholta. Itse olen todistanut noin kerran kun toista naista kehuttiin kadulla ja kehuja oli sekavan oloinen puliukko.
Minusta vaikuttaa siltä, että normaalit ihmiset eivät pahemmin mene kehumaan tuntemattomia kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo.
Ja ap uskoo kaiken mitä miehet baarissa sanovat ja odottaa sitten olevansa jopa niin kaunis, että päät kääntyvät häntä kaduillakin katsomaan.
Aivan täysillä tuo ap ei taida liikeenteessä olla.
Haha, nimenomaan en usko kaikkea mitä miehet tai naisetkaan sanoo, miesystävänikin kehuja epäilen.
Onko sulla kaikki ok, kun mun älyllinen kapasiteettikin piti kyseenalaistaa? Ei tarvitsisi ilkeillä turhaan. :(
En siis kuvittelekaan olevani kaunis, mutta kiitos vastauksista!
Ap
Baarissa a) ollaan kännissä, b) on hämärää / pimeää ja c) metsästetään pilderiä, joten siellä lähes jokainen nainen on kaunis. Ei kannata ottaa noita baarikommentteja ihan vakavasti.