Onko tämä OPn viesti aito?
Hei, Olemme lähettäneet sinulle palveluehtojen muutosta koskevan viestin. Kirjaudu OP-verkkopalveluun ja lue viesti Asiakaspalveluosiosta. Terveisin OP
Ei numeroa?
Kommentit (16)
Kirjaudu OP:n verkkopalveluun sitä virallista kautta, ja katso onko siellä joku viesti.
Jos tuossa tulleessa viestissä (ilmeisesti tekstiviesti?) on joku linkki, niin sitä kautta en kyllä kirjautuisi.
Mitä jos se ei olisi aito? Mitä tekisit tällä tiedolla?
Jos et mene linkin kautta vaan normisti sieltä mistä ennenkin niin voit aidot viestit lukea sieltä. Jos olet esim. ottanut opintolainaa niin on lainaan liittyvä viesti. Muista ei yleensä tule vistiä. Eli joku palvelumaksun nosto, ehtojen muutos tai muu tyhjänpäiväinen viesti.
On aito.
Mulla on kakkossähkopostina luukku ja sinne tulee valtavat määrät huijausviestejä kaupoilta ja pankeilta. En avaa, roskakoriin menee heti.
Itselle tuli tuo sama viesti.
Onhan siinä lähettäjän numerona teksti OP.
Jo pitkään on lähettäjän numeroksi voinut laittaa myös tekstin.
Mulla opsta tulee noita useasti.
Ei niissä mitään linkkiä ole mukana.
Kun kirjaudut vaikka oman puhelimen kautta Mobiili pankkiin, niin on turvallista.
Mitään annettuja linkkejä ei kannata seurailla.
Ei koskaan tarjottavan linkin kautta "pankkiin", pankin omilta sivuilta voi mennä katsomaan.
Ainakin mulle on tullut tuollainen viesti. Ongelma on vaan siinä, ettei minulla ole mitään OP:n verkkopalvelutunnuksia tms.
Aidolta kuulostaa, sillä sinua ohjeistetaan kirjautumaan itse omaan verkkopankkiisi. Huijausviestissä olisi varmasti mukana joku linkki, jota sinun pitäisi klikata tai muuten "paha sinut periköön".
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se ei olisi aito? Mitä tekisit tällä tiedolla?
Ilmoittaisin asiasta poliisille luonnollisestikin.
On aito. Pankki ilmoittaa uusista palveluhinnoista.
Op juuri muutti muutamia ehtoja, esim. Tavoitetilin korko on 0% marraskuun jälkeen. Ja käyttötilien kulut nousevat.
Lähetä heti kaikki rahasi annettuun tilinumeroon.
Huijari haluaa sinun seuraavan huijarin antamaa linkkiä. Aito kehottaa sinua kirjautumaan palveluunsa oikeaa reittiä.
Omaan verkkopankkiin voi kirjautua pankin sivuilta. Älä kirjaudu ainakaan minkään linkin kautta. Minulle on tullut monesta pankista ja vakuutusyhtiöstä samanlaisia viestejä. Ovat aitoja, jos siinä ei pyydetä tekemään mitään minkään linkin kautta. Kirjaudu normaaleja reittejä ja katso, onko siellä palveluehtojen muutosta koskeva viesti.