Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muiden lahjominen yli omien varojen

Vierailija
30.08.2013 |

Ärsyttää jokseenkin paljon, kun miehen mielestä on ihan ok laittaa sukulaisten ja tuttavien lahjoihin älyttömästi rahaa vaikka oma taloustilanne on tiukka. Summat ei muuten olisi älyttömiä, mutta kun tilanne on se, että esim. kummilapselle annetun rahalahjan jälkeen medän perhe joutuu ostamaan ruokaa velaksi. Kuulemma napisen turhasta, koska ei se ole niin vakavaa eikä meidän talous ole kaatunut ja pitäähän hänen pitää kiinni velvollisuuksista kun on lupautunut kummiksi. Et tällaset perustelut. Ja kun sanoin asiasta että minusta kummilapsen vanhemmat ovat kohtuuttomia pyydellessään kalliita lahjoja ja käyttäytyessään itse meitä kohtaan tökerösti, niin vastaus oli että ei hän ole mitään huomannut ja ei voi syyttää kummilapsen vanhempia kun itse hän on päättänyt aina ne lahjat ostaa, et ei oo pakotettu. Voi vitulla päähän.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisista summista on kyse?

Vierailija
2/7 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 13:18"]

Millaisista summista on kyse?

[/quote]

Sehän sanotaan tossa, ei älyttömiä, mutta vaikeuttaa arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nä älä nyt kuitenkaan kiroile vaan puhu miehellesi järkeä. Kummin tehtävä ei ole lahjominen vaan ainakin alkuperäinen taehtävä on ollut hengellinen kasvatus ja olla lapsen aikuinen ystävä. Tiedän tuon ihmistyypin, mulla on sukulaisia jotka antavat aina kalliita lahjoja vaikkei ehkä olisi varaakaan. Sitä ollaan niin ylpeitä että halutaan näytää että varaa on! Mua taas nokottaa ottaa vastaan kalliita lahjoja ihmiseltä, joka ei ole niin läheinen.

Me valitsimme kummit ihan muiden syiden kuin lahjojen takia. Onhan se lapselle kiva että jotenkin muistetaan ja ehkä saa jonkun kivan jutun joskus, muttei sen mielestäni tarvitse mitään kallista olla, tai ihan puhelinsoitto tai korttikin riittää jos vaikka kauempana asuu.

Itse olen melko huono kummi lahjojen suhteen, välillä olen unohtanut jonkun synttärit kokonaan, välillä taas panostan enemmän. Ei vaan aina resurssit riitä kun on omiakin lapsia ja meillä on synttärisuma aina sen parin kuukauden aikana!

Vierailija
4/7 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minustakaan ei voi kummilapsen vanhempia syyttää, miehesi on se, joka ostelee ilmeisesti yli varojensa.

Vierailija
5/7 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummilapsen perhe muistaa meitä tasan joulukortin verran, ikinä eivät tule käymään vaikka kutsuttu on ja jos joskus jossain sukujuhlissa tavataan, kyllä jotain naljailtavaa keksii tämän kummilapsen äiti. Eli ainoa yhteys mitä he haluavat on se, että rahaa/lahjoja pitäisi sataa. Myöskin kavereilleen voi mies ostaa kalliitakin lahjoja ja joo, ärsyttäähän se kun oman perheen lahjoihin sitten ei tarviikkaan panostaa ollenkaan, ajattelinkin tänä vuonna jättää lahjat ostamatta, katsotaan sitten jouluna miten suu pannaan kun ne lahjat ei ilmestykkään vaan jostain(tai ainakin mies saa kyllä jäädä ilman).

Vierailija
6/7 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämä näkyy esim silleen, että kummilapselle pyydetään 60 e arvoinen peli, jonka mies ostaa. Sitten oman lapsen ykköstoive on 30 e maksava nukke ja se onkin sitten ihan kohtuuttoman kallis, siihen ei miehellä mitenkään ole varaa. Seuraavana päivänä voikin kyllä sitten taas olla varaa esim. maksaa kaverille baari-iltaa kun kaverilla on niin vaikeeta ja sitä pitää piristää.

Vierailija
7/7 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 13:33"]

Siis tämä näkyy esim silleen, että kummilapselle pyydetään 60 e arvoinen peli, jonka mies ostaa. Sitten oman lapsen ykköstoive on 30 e maksava nukke ja se onkin sitten ihan kohtuuttoman kallis, siihen ei miehellä mitenkään ole varaa. Seuraavana päivänä voikin kyllä sitten taas olla varaa esim. maksaa kaverille baari-iltaa kun kaverilla on niin vaikeeta ja sitä pitää piristää.

[/quote]

No kuulostaa siltä, että miehesi ei oikein hallitse rahan käyttöä eikä osaa priorisoida asioita silloin, jos kaikkea ei voi ostaa.

Aika kalliita lahjatoiveita kyllä teidän kummilapsen vanhemmilla... Itse en kummeille laittaisi äitinä ikinä noin kalliita toiveita.