Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli kutsu työttömän työnhakijan työnhakukurssille, en voi kuin nauraa

Vierailija
30.08.2013 |

Olen nimittäin itse opettajan sijaisena vetänyt näitä kursseja. Kyllästyin pyörimään sijaisuudesta toiseen ja ilmoittauduin työttömäksi, kunnes saan jostain opettajanviran.

Tämä on naurettavaa. Miksi mun pitää istua tällaisella kurssilla? Miksei ne anna mulle työpaikkaa, jossa voisin itse opettaa tällaista kurssia? Eikö se olisi yhteiskunnan kannalta järkevämpää.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä sinun pitäisi, työttömäthän ovat vain pelinappuloita. Noita kursseja tahkonneena vaan muistelin, että ilmainen työharjoittelu ne on yleensä kruunannut. nr:8

Vierailija
22/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta millainen ilmainen työharjoittelu? Antaako ne vaan jonkun harjoittelupaikan, että tuossa on osoite, mene tuonne? Vai meneekö se koulutuksen/työkokemuksen perusteella? vai etsitäänkö se harjoittelupaikka itse jostain?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa itse ehdottaa, voisin pyytää, että saisin tulla työharjoitteluun siihen samaan oppilaitokseen harjoittelemaan työttömien työnhakijoiden työnhakukurssien vetämistä. Sillä alalla luulisi olevan nyt markkinat, kun työttömiä on paljon ja lisää vaan irtisanotaan. :)

Vierailija
24/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, minua ei ole koskaan tuollaiselle työhaun peruskurssille osoitettu. Olen koulutukseltani kielten ja viestinnän opettaja. Ja olen ollut työttömänä kolmeen eri otteeseen (olen 40+ ikäinen).

Riippuu TE-toimistosta, kuinka paljon järkeä ja harkintaa käyttävät kurssilaisia valittaessa. Ikävää on, jo kurssilta jää ulos ihmisiä, joille siitä olisi enemmän hyötyä!

Osa työvoimakoulutuksista on kyllä ihan hyödyllisiäkin. Itse olen kerran työllistynyt akateemisille räätälöidyn työvoimakoulutuksen kautta (opetus yliopiston täydennyskoulutuslaitoksella + harjoittelu).

Vierailija
25/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noihin kursseihin välttämättä kuulu harjoittelujaksoa. Siis jos kyse on tällaisesta näin teet cv:n ja työhakemuksen -kurssista.

Vierailija
26/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tämä on samaa sarjaa sen kanssa, että tuttavani on tietotekniikan opettaja. Hänet työvoimatoimisto passitti kurssille, jossa opeteltiin tietokoneen käyttämistä työnhaun apuvälineenä. Hän oli itse pitänyt vastaavia kursseja. :)

Vierailija
27/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, se joka osaa, tekee mitä vaan. 

Joka ei, se ryhtyy opettamaan.

Vierailija
28/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineyhdistelmäsi on vähän outo, ap. Historian ja yhteiskunnallisten aineiden opettajille ei taida ainakaan vakinaisia virkoja paljon olla, ei ainakaan jos ei suostu muuttamaan työn perässä. Englannin opettajille nyt luulisi olevan töitä tarjolla, jos ei yleisopetuksen puolella, niin esim. kansalaisopistossa. Kotiin työkkäri ei tule tarjoamaan töitä, vaan itse on haettava ilmoitukset ja täytettävä hakemus. Sijaisuuksiakin löytyy läpi vuoden. Ei kai sinulle tarvitsisi edes mainita, että selaa mol.fi-sivuja, mutta sanoinpa nyt kuitenkin. Onnea matkaan!  

Vierailija
29/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 17:19"]

Aineyhdistelmäsi on vähän outo, ap. Historian ja yhteiskunnallisten aineiden opettajille ei taida ainakaan vakinaisia virkoja paljon olla, ei ainakaan jos ei suostu muuttamaan työn perässä. Englannin opettajille nyt luulisi olevan töitä tarjolla, jos ei yleisopetuksen puolella, niin esim. kansalaisopistossa. Kotiin työkkäri ei tule tarjoamaan töitä, vaan itse on haettava ilmoitukset ja täytettävä hakemus. Sijaisuuksiakin löytyy läpi vuoden. Ei kai sinulle tarvitsisi edes mainita, että selaa mol.fi-sivuja, mutta sanoinpa nyt kuitenkin. Onnea matkaan!  

[/quote]

Hehehe, ap sanoo tehneensä sijaisuuksia vuosikausia, olevansa kypsynyt niihin ja silti saa neuvoja,miten haetaan sijaisuuksia....

Vierailija
30/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin tänään mol.fi-sivustoa. Sehän hieno sivu on. Haku näyttää, että avoimia työoaikkoja olisi 5 sivun verran, mutta yhtään niistä työpaikoista se ei näytä. Tyhjää vaan kaikki sivut täynnä.

Kun opiskelin, kannustettiin epätyypillisiin aineyhdistelmiin. Sijaisuuksia en enää jaksa, haluan vakityön, opettajana tai jotain muuta. Kansalaisopistoissakin saa vaan jotain hajatunteja, ei täysiä työpäiviä.

Vierailija
31/31 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta niin kertoo kyllä juuri systeemin idioottimaisuudesta.

No olen itsekkin kuullut mitä kursseja on työkkäristä tarjottu tietokonealan ammattilaisille ;) Hah.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi