Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatteko ottaa yhtään buranaa nyt korona-aikaan?

Vierailija
19.08.2020 |

Jos ei ole todettua koronaa, eikä oireita, onko iso riski ottaa 400mg buranaa pääsärkyyn? Muuta ei nyt ole.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisikohan laihduttaa, jos lääkekin närästää?

Kannattaisiko tietää asiasta ennen kuin laukoo tyhmiä?

Vierailija
22/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan on raportoitu aiheuttaneen veritulppia ja Buranalla on muutenkin tällainen potentiaalinen mahdollisuus, niin ei kysymys ole ollenkaan huono, vaikka tietämättömät niin väittäävätkin. 

Mun isälle, infarktin & pallolaajennuksen kokeneelle verenpainetautipotilaalle, määrättiin just kipeään polveen viikon kuuri buranaa. Että ei se nyt kuuriluontoisesti taida sakata kenenkään verta?

Burana tulehduskipulääkkeenä ns. ohentaa verta, ei aiheuta veritulppia. Jos joutuu käyttämään verenohennuslääkettä (mm. Marevan) ei saa Buranaa käyttää ettei tule hallitsemattomia verenvuotoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä olen ottanut koko koronankin ajan buranaa menkkakipuihin joka kuukausi, hengissä ollaan.

Vierailija
24/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän buranaa muutenkin vain kun helvetti on päässä irti. Kerran tai kaksi vuodessa.

Vierailija
25/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Minulle on jäänyt mieleen keväältä tieto, että ibuprofeeni voi olla riski, joka sytyttää pahan koronan lievillä tai oireettomillakin.

Ap

Tästä ei ole mitään tieteellistä näyttöä. Fake news.

Vierailija
26/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronan on raportoitu aiheuttaneen veritulppia ja Buranalla on muutenkin tällainen potentiaalinen mahdollisuus, niin ei kysymys ole ollenkaan huono, vaikka tietämättömät niin väittäävätkin. 

Mun isälle, infarktin & pallolaajennuksen kokeneelle verenpainetautipotilaalle, määrättiin just kipeään polveen viikon kuuri buranaa. Että ei se nyt kuuriluontoisesti taida sakata kenenkään verta?

Burana tulehduskipulääkkeenä ns. ohentaa verta, ei aiheuta veritulppia. Jos joutuu käyttämään verenohennuslääkettä (mm. Marevan) ei saa Buranaa käyttää ettei tule hallitsemattomia verenvuotoja.

Eli aiheuttaako se nyt niitä veritulppia vai ei? Kts eka kommentti.

Vierailija
27/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?

Minulle on jäänyt mieleen keväältä tieto, että ibuprofeeni voi olla riski, joka sytyttää pahan koronan lievillä tai oireettomillakin.

Ap

Tästä ei ole mitään tieteellistä näyttöä.

Niin koska asiaa on vaikea tutkia

Vierailija
28/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on Panadol jota ei pidä ottaa, ei Burana. Voi elämän kevät.

Vierailija
29/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli aiheuttaako se nyt niitä veritulppia vai ei? Kts eka kommentti.

Kirjoitin ekan kommentin. Viimeisessä kommentissa on käsitelty eri asiaa kuin ekassa. Jos asia mietityttää, neuvoisin kysymään omalta lääkäriltäsi, joka tuntee sairautesi ja lääkityksesi.

Vierailija
31/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

liittyy ACE-2 reseptoreihin, mutta uusimman tiedon valossa ei vaikutusta... lukekaa tutkimuksia

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7287029/

Vierailija
32/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, aina kun vastaan tähän aiheeseen niin viestini poistetaan. Varmaan joku trigger termi mitä käytän. Lyhyesti, buranaa ei suositella astmaatikoille, verenpainetautia, tms. perussairauden omaavalle. Tulehduskipulääkkeet voivat esim. pahentaa hengitysoireita astmaatikoilla ja sitä ei keuhkoihin iskevässä taudissa tarvita. Perusterveille tuskin on suurempaa haittaa kuin yleensä.

Vierailija
33/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana-panadol-yhdistelmä on ainoa mikä mulla auttaa jos tulee niskajumista johtuvaa päänsärkyä, joten kyllä todellaki uskallan ottaa.

Vierailija
34/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta ja buranasta saisi melkein runon. Nyt lähti musta hevonen laukalle.

Vierailija
35/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan burana 600 aina kun tarvitsen. Lähinnä päänsärkyyn. Jos sairastun koronaan, niin sitten katsotaan lääkitys uudestaan.

Vierailija
36/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni, nyt mä kuolen!

Oon ottanut kipuihin jo monena päivänä Buranaa ☹️

Hyvästi maailma 😢

Vierailija
37/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tässä mietin uskaltaako ottaa särkylääkettä vai pitäiskö säästää pahempaan kipuun. Ongelma siis koronahysteerikot jotka hamstraa apteekit niin että oikein jouduttu rajoittamaan. Rajoitukset tietenkin vain pahentaa hamstraamista kun ihmiset sai tietää että voi tulla pulaa lääkkeistä.

Vierailija
38/38 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin tässä mietin uskaltaako ottaa särkylääkettä vai pitäiskö säästää pahempaan kipuun. Ongelma siis koronahysteerikot jotka hamstraa apteekit niin että oikein jouduttu rajoittamaan. Rajoitukset tietenkin vain pahentaa hamstraamista kun ihmiset sai tietää että voi tulla pulaa lääkkeistä.

Ihmiset on idi*otteja. Ei se tarve juurikaan lisäänny. Vähän sama ku vessapaperin hamstraus.

Tarviiko sitä oikeesti kaapit täyteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä