Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä olisi ammattisi, jos saisit nyt valita?

Vierailija
29.08.2013 |

Ja miksi?

Mä olisin opettaja. Saisin tehdä työtä lasten parissa, olisi hyvät lomat ja palkkakin ihan hyvä.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri, kaunokirjallisuuden kääntäjä tai kirjailija.

Eläinlääkäriksi ei olisi rahkeet riittäneet, kielipäätä ei ole kääntäjäksi asti, mutta kirjailijuudesta haaveilen edelleen. Tällä hetkellä olen jatko-opiskelija, mutta todellisuudessa haluaisin kirjoittaa romaaneja ja elokuvakäsikirjoituksia. Et ihan normihaaveita ja helppo toteuttaa :)

Vierailija
62/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri. Mietin sitä lukion loppupuolelle asti vakaana vaihtoehtona, mut halusin sit lopulta ihmislääkäriksi, kun ihmiset osaa puhua ja niiden kans oli muka helpompi tehdä töitä. Nyt voisin valita toisin. Ainakin olis vähemmän paperitöitä.

t. ihmislääkäri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologi.

Vierailija
64/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja, lääkäri tai tiedottaja. Olen törmännyt kilpirauhassairauksien huonoon hoitamiseen ja diagnosointiin ja haluaisin lisätä tietoutta niiden hyvästä hoidosta ja diagnosoinnista.

Vierailija
65/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimittaja tai kirjailija.

Vierailija
66/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:50"]

Mikä estää teitä kaikkia yrittämästä haluamallenne alalle?

[/quote]

Asun pikkupaikkakunnlla, minulla on alle kouluikäiset lapset. Tuntuisi pahalta raahata heidät suureen kaupunkiin vain siksi, että minä haluan opiskella, koska maalle muutimme juuri kaupungin ahtautta ja tungosta karkuun. Tai olla heistä viikot erossa. Olen itse kotoisin Helsingistä. Toinen seikka on raha, mieheni on työtön. Vaikka se jotenkin onnistuisi, pelkään, etten saisikaan töitä juuri siltä aika kapealta sektorilta, josta haaveilen.

Olen jo 41v vaikka lapset noin pieniä. Joudun odottamaan monta vuotta jos haluaisin opiskella niin, ettei se vaikuta lapsiin. 

Sinänsä luulen, että kapasiteettia opiskeluun olisi, jos puitteet olisivat helpommat. Mutta koskaan en sano ei koskaan!

(t. Kilpirauhasherännyt)

Vierailija
67/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 14:11"]

Kirurgi.

[/quote]

Unohdin vastata että miksi: lääketiede on aina kiinnostanut hirveästi, mutta en omaa palavaa kutsumusta siihen hommaan, nimenomaan sitä humaania puolta. Kirurgina saisin olla tekemisissä mielenkiintoisen lääketieteen kanssa vähäisin potilaskontaktein (joo pitäis kertoa enne leikkausta ja sitten miten leikkaus meni jne). Kapasiteettia lääkikseen olisi ollut ja olen taitava käsistäni, joten uskon että olisin kirurgiassa pärjännyt. Nyt olen vain TKK:lta valmistunut fyysikko & yliopistolta valmistunut matemaatikko. Menee tämä näinkin.

[/quote]

Minä voisin allekirjoittaa tämän. Olen myös polilta valmistunut. Käsi- ja puutöissä olen taitava joten miksei sitä ihmistäkin osaisi nikkaroida :) Leikkaaminen olisi hauskempaa kuin vastaanoton pitäminen.

Vierailija
68/68 |
30.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 09:06"]

Olen 36-vuotias nainen, minulla on viestinnän koulutus ja olen nyt johtavassa asemassa tietohallintoalalla, mutta jos saisin valita uudestaan niin olisin jatkanut psykologian opintoja ja nyt psykologi tai mahdollisesti psykiatri, riippuu siitä mihin yliopistoon olisi päässyt sitä lukemaan.

[/quote]

psykiatriksi ei valmistu psykologiaa lukemalla. psykiatri on lääkäi.

[/quote]

No kirjoittajahan sanoo "riippuu siitä mihin yliopistoon olisi päässyt sitä lukemaan."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi