Mikä olisi ammattisi, jos saisit nyt valita?
Ja miksi?
Mä olisin opettaja. Saisin tehdä työtä lasten parissa, olisi hyvät lomat ja palkkakin ihan hyvä.
Kommentit (68)
Saahan sitä valita milloin vain. En vaihtaisi ammattia, en mistään hinnasta.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 08:47"]
Jos rahkeet riittävät, valita voi milloin haluaa. Nimimerkillä mieluisalle alalle nelikymppisenä vaihtanut - tosin siksi kun entisellä ei ollut töitä. Tosin alan vaihto oli sellainen, että koulu oli mahdollista käydä asuinkunnassa. Kielenkääntäjän ammatista lukioiässä haaveilin, mutta matikanopettaja patisti matemaattiselle alalle, en kuitenkaan päässyt kun mokasin kirjoitukset. Jos olisi kielipäätä, kielenkääntäjän homma sopisi minulle, mutta ei minulla ole siihen riittävän hyvää päätä vaikken nyt varsinaisesti huonokaan kielissä ole.
[/quote]
Oikein kiva ammatti, mutta töitä ei ole, joten pysy vain nykyisessä. Terveisin kielenkääntäjä.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:36"]
Olisin ehdottomasti näyttelijä. Harmi kun olen näin ujo ja varautunut, ettei minusta oikein olisi näyttelijäksi.
[/quote]
ohis: Iso osa näytteijöistä ovat siviilissä kohtuu ujoja ja omaavat jonkinlaisen itsetunto-ongelman. Ystäväni tekee heidän kanssaan töitä ja on kertonut aika hurjia juttuja. Ikinä ei uskoisi joistain julkkisnäyttelojöistä kuinka huono itsetunto heillä on oikeasti.
Juristi. Lainsäädäntö on se joka pyörittää lähes kaikkia rattaita, juristit tienaavat hyvin ja voivat erikoistua siihen mikä itseä kiinnostaa. En tosin tiedä millainen lakimies minusta olisi tullut jos olisin alaa nuorena, kokemattomana ja tietämättömänä alkanut opiskella, ja nyt kun perspektiiviä on, ei enää pysty aloittamaan noin pitkiä opintoja.
Hei, vaihdetaan osia :)
Tämä on kuule välillä aika yksinäistä touhua...
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 23:50"]
Haluaisin olla rikas kotiäiti, joka tekisi töitä vain hyväntekeväisyysmielessä. Keskittyisin perheen hyvinvointiin, liikuntaan, sisustamiseen, konserteissa käymiseen ym. kivaan.
[/quote]
Nasalla tutkimassa avaruutta.
Mutta tuskin on mahkuja ja avaruustieteiden opiskelumahdollisuudet Suomessa ilmeisesti hyvin kehnot. Eikä minusta olisi yksin lähtemään Jenkkeihin, ehkä olen liian realisti lähtemään köyhänä ja nuorena etsimään amerikkalaista unelmaa. Tosin tässä harvinaisessa tapauksessa en haaveile hölliwuudin supertähteydestä :D
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 11:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 09:06"]
Olen 36-vuotias nainen, minulla on viestinnän koulutus ja olen nyt johtavassa asemassa tietohallintoalalla, mutta jos saisin valita uudestaan niin olisin jatkanut psykologian opintoja ja nyt psykologi tai mahdollisesti psykiatri, riippuu siitä mihin yliopistoon olisi päässyt sitä lukemaan.
[/quote]
psykiatriksi ei valmistu psykologiaa lukemalla. psykiatri on lääkäi.
[/quote]
Eihän tuon aloittajan viesti sitä poissulkenut. Eri yliopisto, lääkis, toinen yliopisto psykologiaa varten. Ja itse asiassa samassa yliopistossa voi opiskella sekä lääketiedettä että psykologiaakin. Riippuu kumpaa pääsisi lukemaan, kuten tuo tuossa sanoikin.
Hyvin erilaiset pääsykokeet tosin.
Olen kyllä tämän kertonut samantyyppiseen kysymykseen vastauksena ennenkin, mutta olen opettaja ja vaihtaisin johonkin sellaiseen työhön, jossa tehdään yksin (toki työkavereita saa mielellään olla, mutta varsinainen työsuoritus yksin) ja hiljaisuuden vallitessa jotakin kirjoitushommaa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 14:11"]
Kirurgi.
[/quote]
Unohdin vastata että miksi: lääketiede on aina kiinnostanut hirveästi, mutta en omaa palavaa kutsumusta siihen hommaan, nimenomaan sitä humaania puolta. Kirurgina saisin olla tekemisissä mielenkiintoisen lääketieteen kanssa vähäisin potilaskontaktein (joo pitäis kertoa enne leikkausta ja sitten miten leikkaus meni jne). Kapasiteettia lääkikseen olisi ollut ja olen taitava käsistäni, joten uskon että olisin kirurgiassa pärjännyt. Nyt olen vain TKK:lta valmistunut fyysikko & yliopistolta valmistunut matemaatikko. Menee tämä näinkin.
Alkaisin ruotsinkielen opettajaksi, jotta saisin vaatia oppilailta tuloksia!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 15:20"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2013 klo 14:11"]
Kirurgi.
[/quote]
Unohdin vastata että miksi: lääketiede on aina kiinnostanut hirveästi, mutta en omaa palavaa kutsumusta siihen hommaan, nimenomaan sitä humaania puolta. Kirurgina saisin olla tekemisissä mielenkiintoisen lääketieteen kanssa vähäisin potilaskontaktein (joo pitäis kertoa enne leikkausta ja sitten miten leikkaus meni jne). Kapasiteettia lääkikseen olisi ollut ja olen taitava käsistäni, joten uskon että olisin kirurgiassa pärjännyt. Nyt olen vain TKK:lta valmistunut fyysikko & yliopistolta valmistunut matemaatikko. Menee tämä näinkin.
[/quote]
..sitten mä heräsin ;-)
selitä meille mammoille vaikka kvanttien sivuvaikutusilmiö, jos kerran luulet olevasi fyysikko. Kööpenhaminalainen tulkinta kelpaa ;-)
Hoitajan vastasyntyneiden osastolla tai sisustussuunnittelija
Olisin Hollywoodtähti. Olisin muuttanut nuorena lukion jälkeen Hollywoodiin, lyönyt läpi. Nyt voisin asua kivassa näköalakämpässä Hollywoodin kukkuloilla aidatulla alueella, olla naimisissa toisen näyttelijän kanssa ja voittaa ens Oscar gaalassa parhaan naispääosan palkinnon. Sitten olisin koko Suomen ylpeyden aihe, maailman valloittanut suomalainen eloveenatyttö Hollywoodissa, jonka rinnalla kalpenee kaikki Rennyt ja Leppilammet. Voisin piipahtaa joskus Suomessa, ja vierailla Huomenta Suomen ohjelmassa ja palata taas voittajana takaisin Hollywoodin takomaan miljoonia. Juu, niin mä haluaisin.
Mikä estää teitä kaikkia yrittämästä haluamallenne alalle?
Anestesialääkäri, työpaikkana Finnhems kopteri :)
t. ensihoitaja