Uudenkaupungin psykiatrinen sairaala?
Tutustuin tässä naiseen joka kertoi olleensa monesti Uudessakaupungissa "lataamossa".Syytä ei kertonut,mainitsi vain olleensa osastohoidossa.Emme tunne kovin hyvin enkä kehtaa udella asiasta mitään.
En tunne ketään "mielisairaalaan" joutunutta ja tämä nainenkin vaikutti ihan normaalilta ja terveeltä.Mitä nyt on aika sosiaalinen,suorapuheinen ja jotenki vähän päällekäyvä =D
Voiko joku nyt ystävällisesti kertoa miksi kaunis,itsestään huolehtiva ja iloinen ihminen joutuu ainakin kerran vuodessa lataamoon?Hämmentävää...
Kommentit (31)
No enpä nyt tarkoittanut mitään kasvonpiirteitä.Tuttuni siis panostaa ulkonäköönsä.Meikkaa huolellisesti,värjää hiuksiaan useasti.On AINA laitetun näköinen.Minä en pistä edes baari-iltoina niin paljon meikkiä.
Ja kyllä,ajattelen että itsestään huolehtivalla ihmisellä ei ole masennusta/mielenterveysongelmia.Eikö yleensä masentuneet ihmiset ole väsyneitä eivätkä jaksa panostaa joka päivä meikkaamalla,tupeeraamalla hiukset ym.Siskoni masentui ja hän ei enää jaksanut huolehtia ulkonäöstään,jätti meikkaamatta ym
^^
Pyskopaateille ja muille vastaaville hulluille nimenomaan ulkokuori on kaikki kaikessa.
No niistä en tiedä mutta tuttuni ei ole ainakaan mikään psykopaatti =D
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 17:15"]
No niistä en tiedä mutta tuttuni ei ole ainakaan mikään psykopaatti =D
[/quote]
Mistä tiedät, ettei tuttusi ole psykopaatti?
Kovuus,kylmyys,tunteettomuus,epäsosiaalinen käyttäytyminen,tunneköyhyys ym..Ei mitään tekemistä kaverini kanssa.
Olen itse vaikeaa masennusta sairastava ja perfektionistiin taipuvainne. Mulle on tärkeää näyttää hyvältä ja olla "kiltti". Joten vaikeimpinakin aikoina, ennen kauppareissua puen puhtaat, siistit vaatteet, harjaan hiukset jne., vaikka tähän meneekin silloin tunteja(normaalisti 15min). Ihmisten ilmoilla näyttelen normaalia, mutta heti tullessani kotiin ja sulkiessa ulko-oven, saatan purskahtaa itkuun ja luhistua maahan väsymyksestä.
Eli kaikki ei ole aian sitä, miltä ulos päin näyttää.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 16:16"]
Onko bibolaarinen "hullu"?
[/quote]
"Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön sairastunut Päivi Storgård vietti kuukausia sairaalassa. Storgård kuvailee esikoiskirjassaan tarkoin muun muassa elämää HUS:in suljetulla psykiatrisella osastolla, jossa hän itse vietti useampia kuukausia. Päivi kertoo olleensa osastolla neljästi." http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288594243298.html
Eipä varmaankaan yhtään sen enemmpää kuin suurin osa ihmisistäkään.
Nykyään on jopa poikkeus jos ei ole jossain elämänsä vaiheessa käynyt jossain terapiassa ja turvautunut lääkkeisiin (esim unilääkkeet,tai järkytyksen yhteydessä rahoittavaia).
Ei se ole senkummempaa poikki mennyt jalka, useimmilla paranee, mutta joillekkin jää vaivaamaan pitempään.
Olen sairastanut psykoosin ja ollut hoidossa mielisairaalassa. Nykyään olen ihan normaaleissa töissä ja olen kyllä aina huolehtinut ulkonäöstäni. Myös sairaalassa. Ei psyykkinen sairaus vie kaikkien voimia, elää voi ihan normaalisti, eikä se välttämättä näy mitenkään päällepäin.
Jos on niiiiiin masentunut että joutuu suljetulle niin kuinka jaksaa siinä tilassa huolehtia ulkonäöstään?
Mitä helvetin tekemistä sillä kauneudella on sen kanssa, onko ihminen mielisairas vai ei?
Taitaapi useammin kaunis olla mielisairas kuin vaatimattomamman näköinen.
Luulevat itsestään liikoja ja kun kuitenkin 95% heistäkin kohtaa sen kylmän maailman, tulee monelle tarvetta lobotomiaan.