Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin moni nainen tienaa paljon vähemmän kuin miehensä?

Vierailija
29.08.2013 |

Jännä juttu, että raha ei ole este, että äiti jää kotiin, vaan lapsen paras on tärkeintä. Mutta jos isän pitäisi jäädä, niin sitten raha onkin tärkeetä. Eikä voi vaikka säästää sitä muutamaa kuukautta varten tai sopia lyehnnysvapaata lainaan tms

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska äiti nyt vaan on lapselle ainakin alussa PARAS...

Tätä ei saa tietenkään sanoa ääneen, koska feministit voisivat suuttua, mutta luonnon lakeja on joskus vaikeaa muuttaa.

Vierailija
2/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä mies on tienannut sen verran paremmin että on ollut järkevää miehen olla töissä ja minun kotona. Mitä pahaa tässä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:33"]

No kyllä meillä mies on tienannut sen verran paremmin että on ollut järkevää miehen olla töissä ja minun kotona. Mitä pahaa tässä on?

[/quote]

Ainakin tässä on hyvä selitys sinun palkkakehityksellesi...

Vierailija
4/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi miehet tienaa enemmän. Tiedätkö sinä? Meillä insinöörimies tekee töitä 40h (ruokataukoineen) viikossa ja palkka n. 4000eur. Minä olen terveydenhoitaja, teen viikossa 40.75h (ruokataukoineen) ja tienaan 2400 eur.

Ei siinä niin kamalan vaikea ollut miettiä, kuka jää lasten kanssa kotiin.

Vierailija
5/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:36"]

[/quote]

[/quote]

Älä huoli, se on kehittynyt hyvin nyt kun pikkulapsiaika on ollut ohi jo useamman vuoden :)

Vierailija
6/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:28"]

Koska äiti nyt vaan on lapselle ainakin alussa PARAS...

Tätä ei saa tietenkään sanoa ääneen, koska feministit voisivat suuttua, mutta luonnon lakeja on joskus vaikeaa muuttaa.

[/quote]

Olen feministi, ja minusta vauvalle on hyväksi, että se ihminen joka on hoitanut häntä enimmäkseen syntymästä saakka hoitaa häntä pääasiallisesti ainakin vauvavuoden.

Sen sijaan isä voi loistavasti jäädä esim. 1.5-2.5-vuotiaan kanssa kotiin vuorostaan.

Vierailija
7/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jäin kotiin, vaikka olimme kumpikin opiskelijoita eli taloudellisesti ihan se ja sama, kumpi olisi kotiin jäänyt. Minusta kotiin jääminen on etuoikeus, ja hienoa jos se tehdään miehillekin mahdolliseksi, mutta olen kyllä iloinen, että sain itse sen tehdä. Mutta jos olisimme toisen lapsen tehneet, niin olisin kyllä valmis antamaan miehellekin saman mahdollisuuden, oli se kuitenkin niin hieno juttu, täytyy miehilläkin olla siihen oikeus (vaikka vauva-aika olikin aika raskasta, koliikkia ym, vasta 2 vuotiaana, tarhan aloitettuaan, lapsi alkoi nukkua yönsä kunnolla).

Mutta joo, näköjään minäkin olen valmis tinkimään eduista, jotka ei enää oikeasti koske itseäni ;)

Vierailija
8/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:36"]

[/quote]

[/quote]

Älä huoli, se on kehittynyt hyvin nyt kun pikkulapsiaika on ollut ohi jo useamman vuoden :)

[/quote]

Lisään vielä että on aika selkeää miksi toimitusjohtaja tienaa enemmän kuin projektipäällikkö mutta tekee se myös enemmän duunia kuin minä. Kun taas mulla on mahdollisuus tehdä paljon töistäni kotona, jolloin olen enemmän kotona katsomassa lasten perään. Aika hyvin on siis pullat uunissa.

Vierailija
9/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä (=äiti) olin meillä piedmpään kotona,vaikka tienaan reilusti miestä enemmän.

Toki mieskin oli oman osansa, muttei rahan takia, vaan siksi että hänkin saa huilitauon työelämästä ja nauttia lapsestaan.

Mikä se sun teoria olikaan??

Vierailija
10/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä minä olen no pitkään tienannut paremmin kuin mieheni, joka myös tienaa hyvin. ihan sama, mitä te olette siitä mieltä missä meidän lapsia on hoidettu.

evvk

Vierailija
11/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tienaa noin 4000€/kk, minä 1800€. Noista siis verot pois. Vuokra vesimaksuineen n.1000€. Ei paljoa mun palkalla elettäisi.

Vierailija
12/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIes tienaa 13000€/kk, minä 2100€/kk. Kummankohan kannattaisi jäädä kotiin?

Vierailija
13/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet ovat järkevämpiä ja kouluttautuvat hyvinpalkatuille aloille ja tajuavat että rahallakin on merkitystä ja että toisten ihmisten hoivaaminen voi olla sekä vittumaista että huonostipalkattua homaa.

Vierailija
14/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:52"]

MIes tienaa 13000€/kk, minä 2100€/kk. Kummankohan kannattaisi jäädä kotiin?

[/quote]

No tuolla miehesi palkalla hän voi aivan hyvin jäädä esim. 6-9kk:ksi kotiin (säästää vain hieman etukäteen), jos vain haluaa. Jos ei halua, niin miksi hän on tehnyt lapsia?

Vierailija
15/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vasta raskaana, mutta meillä minä tienaan nyt 3700 ja mies noin 4200. Johtuu puhtaasti siitä, että mies on yksityisellä ja minä kunnalla. Jos olisin yksityisellä tienaisin todennäköisesti enemmän kuin mieheni.

Meillä mies jäänee kotiin pariksi kuukaudeksi kun vanhempainvapaa loppuu ja minä lähden töihin. Tai siis pitänen lomat siinä välissä. Rahasta tässä ei ole kyse kyllä olenkaan, vaan siitä, mikä on käytännössä järkevintä kummankin työn kannalta. Minun ei ole järkevää olla vuosikausia poissa työstäni tai tipun kärryiltä täysin.

Vierailija
16/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 14:59"]

No tuolla miehesi palkalla hän voi aivan hyvin jäädä esim. 6-9kk:ksi kotiin (säästää vain hieman etukäteen), jos vain haluaa. Jos ei halua, niin miksi hän on tehnyt lapsia?

[/quote]

Miten osaat tuollaisen aika-arvion heittää, kun et tiedä yhtään mitään vastaajan elintasosta ja elinkustannuksista? Ei kaikki elä niin kuin te. 

Vierailija
17/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:14"]

[/quote]

Miten osaat tuollaisen aika-arvion heittää, kun et tiedä yhtään mitään vastaajan elintasosta ja elinkustannuksista? Ei kaikki elä niin kuin te. 

[/quote]

Kysehän onkin valinnoista, eikö? ;)

Vierailija
18/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Voimme unohtaa tarkat kuukausimäärät, mutta on aivan selvää, että 13 000 euron kk-tuloja nauttiva voi halutessaan jäädä joksikin aikaa hoitovapaalle, varsinkin kun tietää sen jo vuoden-pari etukäteen. Vai oletko eri mieltä?

Vierailija
19/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:17"]

[/quote]

[/quote]

Kysehän onkin valinnoista, eikö? ;)

[/quote]

Kyllä. Yllättääkö, että joku tekee toisenlaisia valintoja kuin sinä? Ehkä joku arvostaa enemmän sitä että voi tehdä huoletta perhelomia useamman kerran vuodessa kaukomaille, harrastaa hyvillä välineillä, syödä ja tarjota lapsille parempaa ruokaa, asua tilavammin, pitää lemmikkejä...

Vierailija
20/53 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 15:20"]

Voimme unohtaa tarkat kuukausimäärät, mutta on aivan selvää, että 13 000 euron kk-tuloja nauttiva voi halutessaan jäädä joksikin aikaa hoitovapaalle, varsinkin kun tietää sen jo vuoden-pari etukäteen. Vai oletko eri mieltä?

[/quote]

No olen. Rahallisesti kotiinjääminen onnistuisi, mutta yleensä nuo tuota suurluokkaa olevat palkat perustuvat siihen, että ollaan valmiita olemaan enemmän tai vähemmän naimisissa sen työn kanssa, olemaan tukipilari yrityksessä, jolla on vastuu pitemmän aikavälin tuloksesta, toiminnasta ja kehityksestä tulevaisuudessa. Tuollaisille palkoille ei olla myöskään päädytty sillä asenteella, että "hei, nyt mua huvittaiskin olla tää loppuvuosi kotona ja elellä näillä tähän saakka ansaitsemillani tuloilla. Soronoo, nähdään tammikuussa!"  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme