Apple iPhone 4 8Gt - kannattaako hankkia??
Olen aina käyttänyt Nokian puhelinta ja tällä hetkellä on Lumia 710. Nyt pähkäilen uuden puhelimen hankkimista ja jotenkin kiinnostus on herännyt iPhonen 4 8gt:tä kohtaan. Sen on sopivan hintainen kukkarolleni. Onko se jo liian vanha ja kannattaako sitä hankkia? Onko vaikeakäyttöinen verrattuna Nokiaan? Työpuhelimeni on Samsung Xcover ja en todellaakaan pidä sen käyttöjärjestelmästä! Haluan, että puhelimessani on hyvä kalenteri johon saa myös muistutuksille herätysäänet yms.. Onko iPhone täysin englanninkielinen vai saako sen myös suomenkieliseksi (siis käyttöjärjestelmä)?
Kommentit (8)
iPhone on todella paljon helppokäyttöisempi kuin Samsung tai Lumia. Onhan tuo 48Gt ns. karvalakkimalli, siihen todennäköisesti ei enää kehitystä tapahdu paljoakaan, mut hyvä puhelin silti.
Mulla on tuollainen nyt toista vuotta käytössä enkä ole ihan heti vaihtamassa.
On kokeiltu Nokiat, Samsungit ja Sonyt, kyllä tuo on ihan omaa luokkaansa.
Mulla oli myös eräänä tärkeimpänä kriteerinä oikeasti toimiva kalenteri ja tuo on kyllä aivan mahtava, on yksinkertainen, päivittyy nopeasti jne.
Päivityksiä tulee edelleen eli ei ole "vanhanaikainen" =)
[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 08:33"]
On ihan ok, vaikkei niin nopea kuin isommalla muistilla varustetut mallit. Netti kuitenkin toimii ihan riittävän nopsaan. Jotkut pelit pyörivät kankeammin. Kalenteri on minusta hyvä ja on suomenkielinen. Tosi helppo käyttää. Toi on mun edellinen oma puhelin. Annoin lapselle kun sain töistä uudemman. Tykkäsin kyllä, ei ole ollut ikinä vikoja.
[/quote]
iPhonen muistin määrällä ei ole mitään vaikutusta laitteen nopeuteen, kyseessä on vain ero tallennuskapasiteetissa.
Uudemmissa iPhoneissa on paremmat näytöt ja nopeampi prosessori, mutta mun mielestä nelonen on edelleen täysin käypä laite ja taatusti helpompi käyttää kuin Nokia tai Android. Käyttöjärjestelmän saa myös suomen kielellä.
AP vielä: Omistan iPodin, joka on jo muistiltaan saman kokoinen, mutta jo ikää silläkin on. Mietin vain, että lyönkö kaksi kärpästä samalla iskulla ja voisin korvata puhelimella iPodin myöskin??
Ei kannata
- akun kesto tosiaan ei ole parhaasta päästä ,
Mutta on riittänyt yleensä koko päivän.
- yuotube videoita ei voi tallentaa eikä löydy softaakaan
- appletv:n airplay käyttö tökkii
Hankalaa jos ei omista Mac-tietokonetta.
Takuu hommat tökkii jos/kun ongelmia.
iPhoneista saa tosiaan eniten irti jos omistaa Macbookin (läppärin) ja/tai iMacin (pöytäkoneen). Jos omistat pc:n niin 800 tai 900-sarjan Lumia-Windowspuhelimet parhaita.
8gt on aika pieni muistimäärältään, omani on 32gt ja sekin vähän tökkii.
On ihan ok, vaikkei niin nopea kuin isommalla muistilla varustetut mallit. Netti kuitenkin toimii ihan riittävän nopsaan. Jotkut pelit pyörivät kankeammin. Kalenteri on minusta hyvä ja on suomenkielinen. Tosi helppo käyttää. Toi on mun edellinen oma puhelin. Annoin lapselle kun sain töistä uudemman. Tykkäsin kyllä, ei ole ollut ikinä vikoja.