Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi työpaikalta lähtee aina aikaisemmin perjantaisin ,koska mökille!?

Vierailija
19.08.2020 |

Eli toimistomme, valtion virasto, on myös perjantaisin auki ihan virka-aikaan. Jonkun pitää olla paikalla, vastata puheluihin ja neuvoa asiakkaita, kun heitä sattuu kuitenkin oleman.
4 virkailijasta 1 ( siis yksi ja sama) henkilö poistuu toimistolta JOKA perjantai maksimiliukuman mukaan, ”koska mökki”. Ensinnäkin keskiviikosta alkaen pitää kuunnella sitä että mitä ostaa ruuaksi, käviskö torilla ja ehkä vielä pitäis Etolaan ehtiä. Tätä taukoamatta, aihe sama aina.
Mikään muu ei käy mielessäkään että joku muukin haluaisi joku perjantai joskus lähteä, vaikka jopa omalle mökilleen.
Asiasta tuli puhetta. Pitäisi vähän kierrättää tätä vapaille lähtemistä.
Nin tämä marttyyri, itsekeskeinen, läpi-itsekäs kääkkä alkaa parkumaan, kuinka hönen elämäänsä vaarannetaan!
Kustavintiellä on nimittäin perjantaisin liikenne aikalailla ruuhkainen. Joten jos hänet pakotetaan lähtemään pahimpaan ruuhka-aikaan, vaarantuu hönen elämänsä mahdollisen autokolarin takia!
Esimies ei sitten vissiin kestänyt näin kivaa vastuuta ja riskiä ottaa kantaakseen.
Mainittakoon että toimiston miespuoliset virkailijat ei ole mitenkään osallisia tähän: kukaan ei ole edes ehdottanut että heidätkin pitäisi ottaa mukaan tähän kiertävään iltapäivä-päivystykseen. Ei tietenkään.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesi tyyli on tosi ärsyttävä, mutta sinulla on pari ihan validia pointtia kuitenkin. Jos työ noin paperilla velvoittaa olemaan paikalla virka-aikaan, onhan se epäreilua että sama tyyppi aina joustaa siitä kun muut ei. Toisaalta moraalisesti olisi väärin jos niillä muilla ei ole mitään mihin mennä perjantai-iltapäivänä mutta ihan vain pottuillakseen haluavat vaihtelua työvuoroihin.

Vierailija
2/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle voi ilmoittaa suoraan jos sinä tai joku muu haluaa lähteä aiemmin pe-iltapäivänä. Hän saa sitten toimia Salomonina joka ratkaisee kuka pääsee, vai pääsevätkö kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asian ratkaisee päivystyslista, meillä on käytössä ja valtion virasto, jokainen vuorollaan jää päivystämään 16.15 virka-ajan loppuun, listassa jokaisen nimi ma-pe, vuoroviikoin, minulla vuoro on joka kahdeksas viikko.

Vierailija
4/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aina se, joka päivysti. Vaihdoin työpaikkaa.

Vierailija
5/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehelle voi ilmoittaa suoraan jos sinä tai joku muu haluaa lähteä aiemmin pe-iltapäivänä. Hän saa sitten toimia Salomonina joka ratkaisee kuka pääsee, vai pääsevätkö kaikki.

Tuo on hyvä idea. Alatte ihan jokainen käydä jo alkuviikosta kertomassa esimiehelle, kuinka teidän on ihan välttämätöntä päästä lähtemään perjantaina ajoissa. Tuo kannattaa tehdä joka ikinen viikko siihen asti, että esimies tekee kiertävän päivystyslistan.

Vierailija
6/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syyllistät naista etkä toimistosi kaikkia miehiä, jotka myös lähtevät, milloin lystäävät? Miksi he eivät ole itsekkäitä kääkkiä?

Vierailija
7/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä otsikon lukeminen teki pahaa.

Vierailija
8/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän asian ratkaisee päivystyslista, meillä on käytössä ja valtion virasto, jokainen vuorollaan jää päivystämään 16.15 virka-ajan loppuun, listassa jokaisen nimi ma-pe, vuoroviikoin, minulla vuoro on joka kahdeksas viikko.

Näin se olisi kaikista järkevintä. Jokaisella työpaikalla on yksi tuollainen marttyyri joka vaatii erityisetuuksia ja perustelee ne mitä absurdeimmilla tavoilla. Monesti pomot eivät jaksa vääntää tuollaisessa tilanteessa, vaan kokevat helpommaksi antaa periksi. Huonoa johtamistahan tuollainen on.

9/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina erään paikkakunnan kaupungintalolla keskustelemassa miespuolisen virkailijan kanssa, joka ilmoitti, että hänen työpäivänsä päättyy tänään klo 14. 

Yksityisellä puolella työskentelevää ihmetytti.

Vierailija
10/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei tee mitään väärää, jos kerran on joustava työaika eikä ole vuorottelusysteemiä. Haukut kuuluvat toiselle taholle.

Vierailija
11/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näitä on joka työpaikassa,lusmuja. Ja yleensä tekevät työaikana kaikkea muuta kuin töitä!

Vierailija
12/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kunnalla töissä ja olen palvellut asiakkaita useita kymmeniä kertoja sen jälkeen kun työaikani loppunut.Jopa työvaatteet vaihdettuani kotiin lähtiessä kun asiakas vielä tullut oven taakse olen heitä palvellut jos kiireinen asia.

Vastaavasti itse yksityisellä, esim.pankissa on kylmästi osoitettu osoitettu ovea, kun tänään ei ole kassapalvelut kun klo 10-12, vaikka virkailija istuu tiskin takana.Sehän on sellainen aika että työssäkäyvällä on mahdoton lähteä kesken päivän pankkiasiat.

Joten ei se palvelu kyllä yksityisellä pelaa yhtään paremmin.

Vierailija
13/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali, vali vaan, avaa suusi siellä työpaikalla, äläkä täällä vingu.

Vierailija
14/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden perjantaina aikaisemmin koska se oli ainoa aika poistattaa mahdollisesti vaarallinen luomi.

Arvaan että ap olisi tästäkin heti parkumassa. Tietysti puhuin "vain" luomen poistosta. Muu on yksityisasia.

Meilläkin on yksi joka haluaa aina tietyn vuoron ja keksii tekosyitä että saa sen itselleen vaihdettua. Jos joku muu kaipaa samaa palvelusta, hän ei siihen suostu.

Pitää varmaan alkaa itsekin vain kieltäytymään hänen kyselyistä.

Vierailija
15/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kukaan muu ei ole koskaan halunnut lähteä perjantaina aikaisemmin, mikä on ongelma? Jos te kaikki päättäisitte lähteä perjantaisin aikaisemmin, esimiehen pitäisi puuttua asiaan ja määrätä kiertävät päivystysvuorot.

Vierailija
16/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka työpaikalla. Jos oikeasti muillakin tarve liukua perjantaisin, niin kiertävä päivystysvuoro. Aina voi myös käydä kauppaa, esim. että jos sinä saat liukua joka kesäperjantain, niin saat viimeiseksi valita kesäloman ajankohdan niistä ajoista mitä on jäljellä muiden valittua ensin loma-ajankohtansa

Vierailija
17/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kaksi epäkohtaa, se että yksi (ilmeisesti nainen) ei päivystä mökkireissujen takia ja se, että miehetkään eivät päivystä. Minusta teidän kaikkien päivystämään joutuvien kannattaisi porukalla hankkia joku meno samalle perjantaille, niin pomo ehkä tajuaisi kuinka ahterista järjestelynne on.

Vierailija
18/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teillä ei ole vuorosysteemiä noissa töissä lähtöajoissa.

Tottahan useimmat haluavat lähteä vkonlopun viettoon aikaisemmin, jos siihen joustoja on.

Sitä vartenhan joustava työaika on, että sitä käytetään tarvittaessa.

Sopikaa keskenänne perjantai vuorot, että itse kukin pääsee aina omalla vuorollaan lähtemään aikasemmin.

Melko kateellisilta tyypiltä vaikutat ap, jopa ilkeältä.  Mikset itse käytä työaika joustoasi perjantaisin?

Onko elämäsi niin tyhjää ja tylsää ja yksitoikkoista, että viivyttelet mieluiten töissä aina perjantaisikin viimeiseen minuuttiin saakka, ettei tarvitse palata omaan surkeaan elämäänsä?

Vierailija
19/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksanut niin tarkkaan lukea, mutta teitä on siis neljä ja lisäksi vielä päälle miespuoliset, joita ei lasketa joukkoon, vai lasketaanko? En näe tuossa mitään ongelmaa, jos henkilö kuitenkin tekee nuo tunnit muulloin. Jos jollain muulla on pakollinen meno, normaalien aikuisten pitäisi osata asia sopia, etenkin jos teitä on noin monta 😅 Itse olen kunnassa töissä, ja tiedän, että aina jollain on sanomista jos ei ole töissä johonkin tiettyyn aikaan. Itse tulen aamuisin myöhemmin ja pystyn yleensä kökkimään perjantaisinkin töissä myöhään.

Vierailija
20/86 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teillä ei ole vuorosysteemiä noissa töissä lähtöajoissa.

Tottahan useimmat haluavat lähteä vkonlopun viettoon aikaisemmin, jos siihen joustoja on.

Sitä vartenhan joustava työaika on, että sitä käytetään tarvittaessa.

Sopikaa keskenänne perjantai vuorot, että itse kukin pääsee aina omalla vuorollaan lähtemään aikasemmin.

Melko kateellisilta tyypiltä vaikutat ap, jopa ilkeältä.  Mikset itse käytä työaika joustoasi perjantaisin?

Onko elämäsi niin tyhjää ja tylsää ja yksitoikkoista, että viivyttelet mieluiten töissä aina perjantaisikin viimeiseen minuuttiin saakka, ettei tarvitse palata omaan surkeaan elämäänsä?

Sinulla on pahoja ongelmia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi