Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Subjektiivista päivähoitoa ei olla poistamassa vaan RAJAAMASSA.

Vierailija
28.08.2013 |

Siinä on vissi ero.

Kyllä pätkätyöläiset, erityislasten vanhemmat ja työnhakijana olevat yh-äidit saatte muksunne jatkossakin päiväkotiin.

Eiköhän tässä tosiaan ole kyse siitä, että kuntien kukkaro ei enää kestä kustantaa tilanteita, joissa MOLEMMAT vanhemmat makoilevat kotona ja vievät lapsensa KOKOpäivähoitoon. 

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:21"]

Yleensä vaan nuo tilanteet, joissa molemmat vanhemmat oikeasti makoilevat kotona yrittämättäkään tehdä mitään, on sellaisia, ettei lapsen ole hyvä olla kotona. 

[/quote]

Ja sekö sitten pelastaa, että se lapsi on osan päivää päiväkodissa? Jos lapsen ei ole hyvä olla kotona, pitää lastensuojelun toimia tehokkaammin ja ottaa se lapsi pois sellaisilta vanhemmilta, jotka ei hänestä pysty huolehtimaan.

[/quote]

Ei se ihan noin mene. Minun lapsillani on hyvä olla kotona ja olen hyvä vanhempi kun he ovat päiväkodissa päivisin ja kotona iltaisin ja viikonloppuisin. En vaan jaksa (enkä käy tässä erittelemään miksi) olla heidän kanssa 24h ja viedä päivisin puistoihin, kerhoihin, en oikeastaan minnekään. Sosiaalista verkostoa ei ole. Mahdollisesti masennusta. Jos lapset joutuisivat olemaan kotona he olisivat todellakin vain kotona. Ei hyvä heille.

Päiväkodissa saavat leikkiä kavereiden kanssa sekä sisällä että ulkona. Saavat ulkoilla tarpeeksi. Saavat välillä olla kontaktissa muidenkin aikuisten kanssa. Oppivat uusia asioista. Askartelevat. Käyvät joskus jopa retkillä.

Miksi heille olisi parempi olla kotona. Meidän tapauksessa ei todellakaan näin ole. Mutta ihan niinkuin työssäkäyvien vanhempien lapsilla, ei heillä ole mitään hätää kotona päiväkodin jälkeen tai viikonloppuna joten puheesi huostaanotosta on täyttä puppua. Kyllä lastensuojelu tietää koska tarvitaan huostaanottoa ja koska perheelle riittää muut avoimet tukitoimet joista normaali päivähoito voi olla todella toimiva ja edullinen ratkaisu!

[/quote]

luettusi kirjoituksesi, mietin, miksi teette lapsia ylipäätään, kun ette jaksa heitä hoitaa, vaan sysäätte yhteiskunnalle ja toisten maksettavaksi?

Vierailija
42/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus otsikkoon: Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan noin mene. Minun lapsillani on hyvä olla kotona ja olen hyvä vanhempi kun he ovat päiväkodissa päivisin ja kotona iltaisin ja viikonloppuisin. En vaan jaksa (enkä käy tässä erittelemään miksi) olla heidän kanssa 24h ja viedä päivisin puistoihin, kerhoihin, en oikeastaan minnekään. Sosiaalista verkostoa ei ole. Mahdollisesti masennusta. Jos lapset joutuisivat olemaan kotona he olisivat todellakin vain kotona. Ei hyvä heille.

[/quote]

Oletko hakenut töitä? Tällöin ei tarvitsisi olla lasten kanssa kaiken päivää, eiväthän useimmat muutkaan halua viettää vuosikausia pelkästään lasten kanssa.

Vierailija
44/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:21"]

Yleensä vaan nuo tilanteet, joissa molemmat vanhemmat oikeasti makoilevat kotona yrittämättäkään tehdä mitään, on sellaisia, ettei lapsen ole hyvä olla kotona. 

[/quote]

Ja sekö sitten pelastaa, että se lapsi on osan päivää päiväkodissa? Jos lapsen ei ole hyvä olla kotona, pitää lastensuojelun toimia tehokkaammin ja ottaa se lapsi pois sellaisilta vanhemmilta, jotka ei hänestä pysty huolehtimaan.

[/quote]

Päiväkodissa saavat leikkiä kavereiden kanssa sekä sisällä että ulkona. Saavat ulkoilla tarpeeksi. Saavat välillä olla kontaktissa muidenkin aikuisten kanssa. Oppivat uusia asioista. Askartelevat. Käyvät joskus jopa retkillä.

Miksi heille olisi parempi olla kotona. Meidän tapauksessa ei todellakaan näin ole. Mutta ihan niinkuin työssäkäyvien vanhempien lapsilla, ei heillä ole mitään hätää kotona päiväkodin jälkeen tai viikonloppuna joten puheesi huostaanotosta on täyttä puppua. Kyllä lastensuojelu tietää koska tarvitaan huostaanottoa ja koska perheelle riittää muut avoimet tukitoimet joista normaali päivähoito voi olla todella toimiva ja edullinen ratkaisu!

[/quote]

luettusi kirjoituksesi, mietin, miksi teette lapsia ylipäätään, kun ette jaksa heitä hoitaa, vaan sysäätte yhteiskunnalle ja toisten maksettavaksi?

[/quote]

Jaksan ja pystyn hoitamaan tällä hetkellä saman ajan mitä nyt normaali työtätekeväkin hoitaa lapsiaan eli arkisin klo 16 lähtien kun haen päiväkodista ja viikonloppuisin. Jos nyt lähtisin töihin lapseni olisi ehkä hieman pidempään päiväkodissa mutta kutakuinkin saman verran siis hoitaisin heitä itse.

Luuletko että olen onnellinen siitä että olen kotona ja lapset hoidossa tai se olisi joku unelmatilanne. En halua sitä. Unelmani päästä töihin jotta voin tienata enemmän ja pääsisin tästä taloudellisesta kurjimuksesta. (ja samallahan kenenkään ei tarvitse napista miksi työttömän lapset on päivähoidossa kun olen siirtynyt työssäkäyväksi jonka lapset ovat päiväkodissa eli nähtävästi sama ihminen kuuluu sitten jo ihan eri kastiin) Hyvä että lapsilla on edes päivähoitopaikka valmiina joten pystyn jotenkuten hakemaan töitä ja vastaanottamaankin sitä heti kun se tarjoutuu.

Olen muuten ollut työelämässäkin yli kymmenen vuotta joten tiedän mitä se on se työssäkäyminen. Miksi monet kuvittelevat että jos joku työtön tänne kirjoittelee niin hän on ollut aina työtön?

Vierailija
45/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:49"]

[/quote]

Oletko hakenut töitä? Tällöin ei tarvitsisi olla lasten kanssa kaiken päivää, eiväthän useimmat muutkaan halua viettää vuosikausia pelkästään lasten kanssa.

[/quote]

OLEN

Vierailija
46/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne asiat jotka ulkomailla on nähty suomen menestyksen perustana ovat äitiyspakkaus, kouluruokailu, peruskoulu ja subjektiivinen päivähoito-oikeus. Nämä ovat kaikki tasa-arvoisia, elämäntilanteesta riippumattomia subjektiivisia oikeuksia. Ja niiden etuna on pidetty juuri tätä, ne eivät erottele, niihin ei liity harkintaa vaan koskevat kaikkia. Sellaisina ne asettavat kaikki samalle viivalle, vapauttavat taustasta, vanhempien tilanteesta - ja päivähoito-ooikeuden osalta vapauttavata erityisesti äidit hakemaan työtä ja kehittämään itseään - tai vaikka lepämään, jos fyysinen tai psyykkinen terveys sitä vaatii. Rikkailla on aina mahdollisuus ostaa palveluita, köyhällä ei. Kotitalousvähennys ei ole ratkaisu tähän, köyhällä ei ole tuloja joista vähentää.

Tämä tasa-arvo on siis Suopmen menestyksen perusta ja siksi siitä tulee pitää kiinni!

Vierailija
47/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kysymys ole mistään eri kastiin kuulumisesta. Ihan käytännön ongelmasta. Kun itse olin palaamassa hoitovapaalta töihin, en saanut pk paikkaa lapselle. Hirveä duuni saada paikka ja lopulta jouduin laittamaan yksityiselle perhepäivähpitajalle. Samaan aikaan kaltaisesi vanhemman lapset ovat siellä hoidossa, onko se sinusta oikein?

Vierailija
48/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 09:57"]

Ne asiat jotka ulkomailla on nähty suomen menestyksen perustana ovat äitiyspakkaus, kouluruokailu, peruskoulu ja subjektiivinen päivähoito-oikeus. Nämä ovat kaikki tasa-arvoisia, elämäntilanteesta riippumattomia subjektiivisia oikeuksia. Ja niiden etuna on pidetty juuri tätä, ne eivät erottele, niihin ei liity harkintaa vaan koskevat kaikkia. Sellaisina ne asettavat kaikki samalle viivalle, vapauttavat taustasta, vanhempien tilanteesta - ja päivähoito-ooikeuden osalta vapauttavata erityisesti äidit hakemaan työtä ja kehittämään itseään - tai vaikka lepämään, jos fyysinen tai psyykkinen terveys sitä vaatii. Rikkailla on aina mahdollisuus ostaa palveluita, köyhällä ei. Kotitalousvähennys ei ole ratkaisu tähän, köyhällä ei ole tuloja joista vähentää.

Tämä tasa-arvo on siis Suopmen menestyksen perusta ja siksi siitä tulee pitää kiinni!

[/quote]

Ööö... MInkä menestyksen, kun kohta on puolet BKTsta velkaa...? Tämä näennäinen menestys on luotu velkarahalla. Ei tienattu. Ei maksettu. Sitten oltaisiin menestyneitä, jos meillä olisi kaikki tuo ja valtion talous plussalla - tai edes nollissa.

Vierailija
49/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hm. Jos sinulla on suuri, kallis talo kaupungin parhaalla tontilla, mutta se talo on kokonaan velaksi. Ja heräät jonain aamuna ja tajuat, ettei sinulla ole töitä etkä pysty ikinä maksamaan sitä velkaa. Niin koetko itsesi menestyneeksi?

Sellainen tilanne on nyt Suomella. Olemme järjestäneet kaikenlaisia hienoja juttuja, joo. Mutta emme ole kyenneet maksamaan niistä. Ilmaiseksi ne eivät tule. Jossain vaiheessa on pakko maksaa. Joten kovin menestyneenä ei Suomea voi siten pitää, kun on päivähoitoja ja äitiyspakkauksia makseltu lainarahalla.

Vierailija
50/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:01"]

Ei kysymys ole mistään eri kastiin kuulumisesta. Ihan käytännön ongelmasta. Kun itse olin palaamassa hoitovapaalta töihin, en saanut pk paikkaa lapselle. Hirveä duuni saada paikka ja lopulta jouduin laittamaan yksityiselle perhepäivähpitajalle. Samaan aikaan kaltaisesi vanhemman lapset ovat siellä hoidossa, onko se sinusta oikein?

[/quote]

Onko sinusta oikein että en voisi aktiivisesti hakea työpaikkaa jos lapsilla ei ole hoitopaikkaa ja ennenkaikkea kysymykseen siitä "koska voit  aloittaa" en voisi vastata muuta kun epämääräistä muminaa siitä että sitten kun lapset ovat saaneet päivähoitopaikan. Kyllä silloin joudun jo ö-mappiin vaikka muuten olisin ehikä tullut jo valituksi.

Se että on mahdollisuus vastaanottaa työtä muutaman päivän sisällä on paljonkin merkitystä siinä kuinka suurella todennäköisyydellä sen työpaikan saa. Ei kaikki paikat ole niitä joihin minä hakijana olisin se ainoa expertti jota työnantaja on valmis odottamaan muutaman viikon että koska rouvalle vaan sopii tulla. Moniin paikkoihin on jopa sata hakijaa ja valituksi ei tule se ketä ei edes voi aloittaa silloin kun työ pitäisi aloittaa.

Itse asiassa lastenhoidollisista ongelmista ei kannata hiiskua mitään työhaastattelussa tai se ajaa monet työhönottajat jo karkuun. Tämä on karu totuus ja sinänsä ihan ymmärrettävää en minäkään palkkaisi jotain joka ei oikein tietäisi koska voisi aloittaa tai kertoisi rehellisesti että sitten voisi vasta kun lapsille järjestyy päivähoitopaikka. Kyllä silloin mielessä alkaa vilisemään työnantajalla ne lapset ja kaikki "vaiva" mitä kyseinen työnhakija voi aiheuttaa lasten hoidon takia. Parempi olla vain ihan kun kaikki olisi ok mutta silloin kaikki pitää ollakin ok eli päivähoitopaikka valmiina.

Vierailija
51/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan surullisena hyvinvointivaltion alasajoa ja näitä keskusteluja täällä. Toisia syyllistetään aivan kuin ihmiset eivät tietäisi omia voimavarojaan yms. Tässäkin ketjussa joku taitaa sanoa, että harmittaa kun virikelapsien takia ei meinannut saada paikkaa lapselleen päiväkodista työssäkäyvänä. Luuletteko, että tämä tästä helpponee? Henkilökuntaahan tietenkin vähennetään ja päiväkoteja suljetaan jos hoidossa olevat lapset vähenevät ja vähenevätkö edes jos samaan aikaan kotihoidontukea leikataan? Taatusti jos ei tule jotain lakisääteistä ryhmäkoon pienennystä. Jos lastenhoitajia taas jää työttömäksi tästä seuraa vaan verotulojen pienenemistä kunnille.

Itse ajattelen, että on olemassa pieni joukko vanhempia, jotka voisivat pitää ns. virikelapset kotihoidossa ja pärjäisivät ihan hyvin. Subjektiivisen oikeuden etu on kuitenkin siinä, ettei siinä nöyryytetä ihmisiä. Ei tarvitse selittää kaikkea elämästään ja jaksamisestaan.

terveisin äiti, joka otti nelivuotiaan pois päiväkodista, jossa oli ollut 3 päivää viikossa vanhempien ollesssa töissä (kummallakin nelipäiväinen viikko, miehellä tosin 100 % työaika eli käytännössä paljon iltatöitä), kun jäin kesälomalle ja siitä edelleen äitiyslomalle. Mietin myös entistä enemmän jaksanko enää palata työhöni sosiaalityöntekijäksi. Jatkossa siellä varmaan saisi tehtailla kartoituksia siitä tarviiko joku lapsi päivähoitoa vai ei, ikään kuin ei töitä olisi ollut liikaa jo tähänkin asti. Kataisen kannustavuus ei kannusta kaikkia ja voi olla, etä minä en ainakan enää jaksa maksaa niin paljon veroja kun aiemmin vaan menen johonkin muuhun työhön enkä suinkaan tee vanhaa työtä, jossa työntekijöistä pulaa...

Vierailija
52/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:18"]

[/quote]

Onko sinusta oikein että en voisi aktiivisesti hakea työpaikkaa jos lapsilla ei ole hoitopaikkaa ja ennenkaikkea kysymykseen siitä "koska voit  aloittaa" en voisi vastata muuta kun epämääräistä muminaa siitä että sitten kun lapset ovat saaneet päivähoitopaikan. Kyllä silloin joudun jo ö-mappiin vaikka muuten olisin ehikä tullut jo valituksi.

Se että on mahdollisuus vastaanottaa työtä muutaman päivän sisällä on paljonkin merkitystä siinä kuinka suurella todennäköisyydellä sen työpaikan saa. Ei kaikki paikat ole niitä joihin minä hakijana olisin se ainoa expertti jota työnantaja on valmis odottamaan muutaman viikon että koska rouvalle vaan sopii tulla. Moniin paikkoihin on jopa sata hakijaa ja valituksi ei tule se ketä ei edes voi aloittaa silloin kun työ pitäisi aloittaa.

Itse asiassa lastenhoidollisista ongelmista ei kannata hiiskua mitään työhaastattelussa tai se ajaa monet työhönottajat jo karkuun. Tämä on karu totuus ja sinänsä ihan ymmärrettävää en minäkään palkkaisi jotain joka ei oikein tietäisi koska voisi aloittaa tai kertoisi rehellisesti että sitten voisi vasta kun lapsille järjestyy päivähoitopaikka. Kyllä silloin mielessä alkaa vilisemään työnantajalla ne lapset ja kaikki "vaiva" mitä kyseinen työnhakija voi aiheuttaa lasten hoidon takia. Parempi olla vain ihan kun kaikki olisi ok mutta silloin kaikki pitää ollakin ok eli päivähoitopaikka valmiina.

[/quote]

Ymmärtääkseni lapsia ei tule naisen kohtuun tyhjästä vaan niillä on myös isä. Jaatte isän kanssa sen hoitovastuun. Jos isä on ollut tähän asti töissä ja sinä hoitamassa lapsia kotona, voi mies ottaa viikon vapaata, kun sinä aloittaa työt ja sinä aikana etsitte sitä päivähoitopaikkaa.

Turha kitistä, että yh, plaaplaa. Niillä lapsilla on isä. Sen isän on kannettava vastuunsa. Jos olet sen ukon kanssa sänkyyn asti päässyt, kai nyt saat sen hoitamaan niitä tekemiään lapsia muutaman päivän?

Vierailija
53/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:04"]

[/quote]

Ööö... MInkä menestyksen, kun kohta on puolet BKTsta velkaa...? Tämä näennäinen menestys on luotu velkarahalla. Ei tienattu. Ei maksettu. Sitten oltaisiin menestyneitä, jos meillä olisi kaikki tuo ja valtion talous plussalla - tai edes nollissa.

[/quote]

Suomi oli vielä viime keväänä Euroalueen vahvimmassa kasvussa

http://www.hs.fi/paivanlehti/#talous/Suomen+talouskasvu+oli+euroalueen+vahvinta/a1337136203125

Vielä tänä syksynä jotkut näkevät samoin, Suomen valtiontalouden euroalueen vahvimpana, vaikka valtaosa paukuttaa vain kriisipuhetta.

http://www.revalvaatio.org/wp/ilmarisen-talousjohtaja-suomen-valtiontalous-on-euroalueen-vahvin/

Sopii miettiä mikä on tämän mielettömän yhtäkkisen kriisipuheen todellinen aganda, miksi juuri nyt, miksi tällaisella voimalla. Aivan. Tuloneuvottelut ja budjetti.

Suomalaiset eivät ole tottuneet ajatukseen että hyvinvointi on ansaittua ja pysyvää. Kriisipuhe uppoaa helposti, se on tuttua. Ja sitä käytetään häikäilemättä hyväksi silloin kun tarkoituksena on kasvattaa omia sijoituksia Caymann-saarilla

Vierailija
54/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:22"]

Mä seuraan surullisena hyvinvointivaltion alasajoa ja näitä keskusteluja täällä.

Jos lastenhoitajia taas jää työttömäksi tästä seuraa vaan verotulojen pienenemistä kunnille.

[/quote]

Ei minustakaan ole kivaa, että hyvinvointiyhteiskuntaa ajetaan alas. Sehän olisi ollut hieno ajatus, että kaikki saa yhteiskunnalta mahdollisimman paljon tarvitsematta maksaa siitä ja mahdollisimman pienellä työnteolla (Suomessa on yksi maailman lyhyimmistä työajoista ja pisimmät loma-ajat).

Mutta mistä rahat? Me olemme nyt maksaneet tätä ihanaa hyvinvointia velalla. Me emme yksinkertaisesti ole TIENANNEET sitä. JOKAINEN suomalainen on velkaa lähes 16 500 euroa, ihan jokainen, vauvasta vaariin. Pystyisikö sinun perheesi nyt, tällä istumalla, maksamaan jokaisen perheenjäsenenne osalta tuon osuutenne siitä velasta pois? Pystyisikö jokainen ystäväsi, tuttavasi, sukulaisesi?

Me emme voi ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa, jos meillä ei ole siihen rahaa. Ei, vaikka se olisi kuinka hyvä ajatus. Harmi juttu, mutta näin kävi. Stoppi ja säästöt olisi pitänyt aloittaa jo ennen kuin velka kasvoi noin suureksi.

Ai kunnalta jää saamatta lähihoitajan verot. Kukas sen lähihoitajan palkan maksaa? No, se kunta. Kukas antaa kunnalle rahaa? Veronmaksajat. En halua, että kukaan jää työttömäksi. Mutta ratkaisu velkataakan keventämiseen ei ole se, että kunnalle otetaan lisää työntekijöitä, joille kunta maksaa palkkaa, jotka taas maksaa kunnalle siitä osan veroina...

Ainoa keino saada lisää rahaa tähän yhteiskuntaan on ulkopuolelta. Viennistä. Sen lähihoitajan täytyy alkaa tehdä sellaista työtä, jota voidaan myydä Suomen ulkopuolelle.

Tämä on ikävää, mutta se on todellisuus.

Vierailija
55/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:27"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:04"]

[/quote]

[/quote]

Suomi oli vielä viime keväänä Euroalueen vahvimmassa kasvussa

http://www.hs.fi/paivanlehti/#talous/Suomen+talouskasvu+oli+euroalueen+vahvinta/a1337136203125

Vielä tänä syksynä jotkut näkevät samoin, Suomen valtiontalouden euroalueen vahvimpana, vaikka valtaosa paukuttaa vain kriisipuhetta.

http://www.revalvaatio.org/wp/ilmarisen-talousjohtaja-suomen-valtiontalous-on-euroalueen-vahvin/

Sopii miettiä mikä on tämän mielettömän yhtäkkisen kriisipuheen todellinen aganda, miksi juuri nyt, miksi tällaisella voimalla. Aivan. Tuloneuvottelut ja budjetti.

Suomalaiset eivät ole tottuneet ajatukseen että hyvinvointi on ansaittua ja pysyvää. Kriisipuhe uppoaa helposti, se on tuttua. Ja sitä käytetään häikäilemättä hyväksi silloin kun tarkoituksena on kasvattaa omia sijoituksia Caymann-saarilla

[/quote]

Kaikesta tuosta huolimatta. Meillä on suunnaton valtion velka. Eikä varaa maksaa sitä pois. Emme voi tehdä lisää velkaa.

Aika minimaallisella osalla suomalaisia on rahaa jossain veroparatiiseissa. Tuo nyt on naurettavaa. Ongelma, joka pitää ratkaista toki, mutta sillä ei vielä puututa siihen probleemaan, että meillä ei ole varaa kustantaa tätä hyvinvointivaltiota. Ei sittenkään, vaikka saataisiin nyt tänne ne rahat sieltä veroparatiiseista.

Sitä rahaa vaan ei ole.

Vierailija
56/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helkkarissa ihmiset ei tajua, että vaikka olis lapsen mielestä hoidossa ihan kivaa ja vanhempien mielestä se helpottais heidän elämää, niin ei yhteiskunnalla oo mitään velvoitetta eikä mitään järkeä (huonona taloudellisena aikana varsinkaan) järkätä kotona olevien terveiden vanhempien lapsille hoitopaikkaa. SE MAKSAA. Ei kaikki oo aina niin kivaa ja helppoo ja

mukavaa. Lapsia pitää hoitaa ja nähdä vähän vaivaa, ihan ite. Ja lapsi puolestaan ei "putoa kärryiltä" jos on lapsuutensa enimmäkseen kotihoidossa. Kerhoissa, puistoissa, harrastuksissa, ystävien luona jne. saa sosiaalista kanssakäymistä ja sitä ei ole pakko olla koko ajan joka päivä. Tavallinen arki kotona on myös hyväksi. 

Subjektiivinen päivähoito-oikeus ei ole kovinkaan vanha juttu. Miten ihmeessä sitä ennen pärjättiinkään????? Ihan täyspäisiä ihmisiä on kasvanut kotona hoidetuista lapsista.

Vierailija
57/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:32"]

[Me emme voi ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa, jos meillä ei ole siihen rahaa. Ei, vaikka se olisi kuinka hyvä ajatus. Harmi juttu, mutta näin kävi. Stoppi ja säästöt olisi pitänyt aloittaa jo ennen kuin velka kasvoi noin suureksi..

[/quote]

Mitä tarjoat vaihtoehdoksi. Mitä niille muille paitsi hyvätuloisille menestyjille pitää tehdä? Sulkea kaupunkighettoihin kuten USAssa ja rakentaa suojamuurit omien asuinalueiden ympärille, täyttää vankilat maailmanennätyslukuihin, aseistetut vartija kouluihin? Näivettää pakkotyöhön 24/7 kuten esim. Kiinassa ja Intiassa?

Oletko varma, että olet itse oikealla puolella aitaa kun keskitysleirien ovet sulkeutuvat?

Vierailija
58/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:32"]

Mä seuraan surullisena hyvinvointivaltion alasajoa ja näitä keskusteluja täällä.

Jos lastenhoitajia taas jää työttömäksi tästä seuraa vaan verotulojen pienenemistä kunnille.

[/quote]

Ei minustakaan ole kivaa, että hyvinvointiyhteiskuntaa ajetaan alas. Sehän olisi ollut hieno ajatus, että kaikki saa yhteiskunnalta mahdollisimman paljon tarvitsematta maksaa siitä ja mahdollisimman pienellä työnteolla (Suomessa on yksi maailman lyhyimmistä työajoista ja pisimmät loma-ajat).

Mutta mistä rahat? Me olemme nyt maksaneet tätä ihanaa hyvinvointia velalla. Me emme yksinkertaisesti ole TIENANNEET sitä. JOKAINEN suomalainen on velkaa lähes 16 500 euroa, ihan jokainen, vauvasta vaariin. Pystyisikö sinun perheesi nyt, tällä istumalla, maksamaan jokaisen perheenjäsenenne osalta tuon osuutenne siitä velasta pois? Pystyisikö jokainen ystäväsi, tuttavasi, sukulaisesi?

Me emme voi ylläpitää hyvinvointiyhteiskuntaa, jos meillä ei ole siihen rahaa. Ei, vaikka se olisi kuinka hyvä ajatus. Harmi juttu, mutta näin kävi. Stoppi ja säästöt olisi pitänyt aloittaa jo ennen kuin velka kasvoi noin suureksi.

Ai kunnalta jää saamatta lähihoitajan verot. Kukas sen lähihoitajan palkan maksaa? No, se kunta. Kukas antaa kunnalle rahaa? Veronmaksajat. En halua, että kukaan jää työttömäksi. Mutta ratkaisu velkataakan keventämiseen ei ole se, että kunnalle otetaan lisää työntekijöitä, joille kunta maksaa palkkaa, jotka taas maksaa kunnalle siitä osan veroina...

Ainoa keino saada lisää rahaa tähän yhteiskuntaan on ulkopuolelta. Viennistä. Sen lähihoitajan täytyy alkaa tehdä sellaista työtä, jota voidaan myydä Suomen ulkopuolelle.

Tämä on ikävää, mutta se on todellisuus.

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Ei koko ajan voida vaan vaatia yhteiskunnalta lisää ja lisää kaikkee kivaa jos ei oo rahaa niitä asioita kustantaa.

Vierailija
59/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:34"]  

Aika minimaallisella osalla suomalaisia on rahaa jossain veroparatiiseissa.

[/quote]

Aivan. Mutta niillä on myös valtaa - tai niiden kavereilla. Johan tässä hönötettiin julkiseen terveydenhuoltoon tarkoitettuja rahojakin erään johtavan yksityisen lääkärikeskuksen kanaanlinsaari-sijoituksiin.  

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:34"] Sitä rahaa vaan ei ole.

[/quote]

Rahaa on enemmän kuin koskaan. Kyse on siitä miten se jaetaan.

Vierailija
60/61 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2013 klo 10:18"]

[/quote]

[/quote]

Ymmärtääkseni lapsia ei tule naisen kohtuun tyhjästä vaan niillä on myös isä. Jaatte isän kanssa sen hoitovastuun. Jos isä on ollut tähän asti töissä ja sinä hoitamassa lapsia kotona, voi mies ottaa viikon vapaata, kun sinä aloittaa työt ja sinä aikana etsitte sitä päivähoitopaikkaa.

Turha kitistä, että yh, plaaplaa. Niillä lapsilla on isä. Sen isän on kannettava vastuunsa. Jos olet sen ukon kanssa sänkyyn asti päässyt, kai nyt saat sen hoitamaan niitä tekemiään lapsia muutaman päivän?

[/quote]

Ottamatta kantaan moniin idioottimaisiin lauseisiisi tiedätkö työelämästä itse mitään??? Ei niitä lomia vaan oteta ihan koska vaan! Ei kesken työpäivän loikita muutamaksi tunniksi ihan minne vaan. Ei kaikki istu siellä johtajan pallilla josta itse määrittelee koska lähtee viikoksi lomalle tai muuten vaan vapaata pitämään!!!

Äly hoi älä jätä!!! Sillä ei ole välttämättä paljon merkitystä onko isä kuvioissa sillä ellei isäkin ole työtön niin isän auttamismahdollisuudet voi olla tosi pienet.