Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka EIVÄT aio käydä koronatestissä vaikka oireita olisi?

Vierailija
19.08.2020 |

Itse en ainakaan.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ihan ensimmäisestä aivastuksesta kyllä lähtisi. Pidettiin jo viime viikolla yksi pieni flunssa, joten liikkeellä on enimmäkseen muitakin nuhia kuin korona.

Kaksi asiaa.

1) Nuha ei liiku, vaan esim sen aiheuttavat virukset

2) Koronan aiheuttama tauti ei ole nuha

Vierailija
22/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene. Eilen oli vatsa vähän sekaisin, luultavasti koska söin useamman päivän vanhaa salaattia. Tänään on ollut vielä vähän yökkö olo. Omaolo käskisi mennä tällaisesta koronatestiin. No en mene. Pari viikkoa sitten yskin vähän. Kesti vuorokauden. Olisi pitänyt mennä testiin silloinkin.

Lähden testiin vaan jos oireita tulee enemmänkin. Joo, pitäisi varmaan mennä mutta olen v*ittuuntunut keväästä. Sairastuin maaliskuun toisella viikolla helvetilliseen tautiin joka kesti 4 viikkoa. Kuiva yskä, kuume, lihaskivut, pääkipu, hengitys vaikeaa, väsymys, haju- ja makuaisti hävisi, ripuli, pahoinvointi. Pääsinkö koronatestiin? No en. Silloin ei päässyt kuin vain jos oli tullut 14vrk sisällä Kiinasta, Itävallasta tai Italiasta. Olin tullut Suomeen 6vrk ennen oireiden alkua Espanjasta jossa olin 2 viikkoa. Ei auttanut. Ei päässyt minnekään testiin. Oireet kestivät sen 4vkoa aktiivivaiheessa ja väsymys/voimattomuus kesti siihen päälle 2kk. Olin koko 4 viikkoa + viikon päälle ihan vaan kotona minnekään liikkumatta.

Pitäkää siis tunkkinne. En mene minnekään testiin kuin vasta viimeisessä pakossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä oli hoitaja, joka sanoi ettei heillä ole aikaa juosta koronatesteissä, ja että koronatesti ei ole mikään ratkaisu.

Vierailija
24/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ihan ensimmäisestä aivastuksesta kyllä lähtisi. Pidettiin jo viime viikolla yksi pieni flunssa, joten liikkeellä on enimmäkseen muitakin nuhia kuin korona.

Kaksi asiaa.

Korona ei ole tauti. Korona on sairaus.

Vierailija
25/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene jonottamaan siksi että joku työntäisi puutikun nenän kautta kurkkuuni. Jos on oikeasti sairas, ei edes jaksa jonottaa.

Jos flunssa ei levolla ja kuumelääkkeillä lähde, menen lääkäriin. Pieni nuha taintuu säännöllisesti otettavalla nenäsumutteella.

Vierailija
26/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tässä kovasti mietin. Olisi kiva saada varmistus, mutten viitsisi ruuhkauttaa, etenkin kun en oo riskiryhmää. Ei ole myöskään omaa autoa tai ketään, joka voisi kuljettaa. Oireet kestäneet kohta viikon eli yskää, kurkkukipua, lieviä hengitysvaikeuksia ja painetta rinnan päällä, tukkoisuutta ja hajuaistin heikkenemistä. En usko, että on korona, vaan perusköhä, mutta jos jatkuu vielä jonkin aikaa, taidan soittaa ja kysyä testiä. Karanteenissa kyllä olen enkä ole ollut kuin kotona tän ajan.

Vierailija
27/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä testi oli positiivinen vaikka oireina oli pieni kurkkukipu.

Onneksi kävin, niin en työssäni altistanut muita enkä tavannut esim. riskiryhmään kuuluvaa siskoani

Vierailija
28/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene. Eilen oli vatsa vähän sekaisin, luultavasti koska söin useamman päivän vanhaa salaattia. Tänään on ollut vielä vähän yökkö olo. Omaolo käskisi mennä tällaisesta koronatestiin. No en mene. Pari viikkoa sitten yskin vähän. Kesti vuorokauden. Olisi pitänyt mennä testiin silloinkin.

Lähden testiin vaan jos oireita tulee enemmänkin. Joo, pitäisi varmaan mennä mutta olen v*ittuuntunut keväästä. Sairastuin maaliskuun toisella viikolla helvetilliseen tautiin joka kesti 4 viikkoa. Kuiva yskä, kuume, lihaskivut, pääkipu, hengitys vaikeaa, väsymys, haju- ja makuaisti hävisi, ripuli, pahoinvointi. Pääsinkö koronatestiin? No en. Silloin ei päässyt kuin vain jos oli tullut 14vrk sisällä Kiinasta, Itävallasta tai Italiasta. Olin tullut Suomeen 6vrk ennen oireiden alkua Espanjasta jossa olin 2 viikkoa. Ei auttanut. Ei päässyt minnekään testiin. Oireet kestivät sen 4vkoa aktiivivaiheessa ja väsymys/voimattomuus kesti siihen päälle 2kk. Olin koko 4 viikkoa + viikon päälle ihan vaan kotona minnekään liikkumatta.

Pitäkää siis tunkkinne. En mene minnekään testiin kuin vasta viimeisessä pakossa.

Onkohan jotain vatsaflunssaa liikkeellä? Samat oireet täällä myös ja olen kuullut muiltakin vastaavaa.

Vierailija
29/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatoin sairastaa koronan jo kesällä. (Alkoi pahoinvoinnilla, sen jälkeen 5 pv korkeaa kuumetta, kurkkukipua, kovaa väsymystä, lihaskipuja yms ilman nuhaa)

En mennyt testiin, koska en omista autoa ja olin yksin kotona. Oli mikä tauti hyvänsä, olisin tartuttanut todennäköisemmin muita mennessäni testiin. Pysyttelin kotona koko taudin ja vielä viikon sen jälkeen. 

Vierailija
30/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi asiaa.

Korona ei ole tauti. Korona on sairaus.

Voisitko omin sanoin selittää maallikolle, mikä on sairauden ja taudin ero?

Vierailija
31/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja en. Kävin jo kerran testissä, kun lämpö nousi. Sinänsä ihan helppo juttu, mutta mulla vuotaa nenä puolet vuodesta, joten sen puolesta saisin käydä joka viikko. Toki aion mennä, jos olo muuttuu ja tulee muita oireita. 

Vierailija
32/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään syytä mennä testeihin. Jos oireet pahenevat soitan suoraan lanssin. Vasta sitten se on ajankohtaista.

Minulla on vähän sama ajatus. Mitä se auttaa jos kuumeisena pyöräilen terveyskeskukseen saamaan kirjallisen kehoituksen pysymään kotona? Terveyskeskukselle menen vain jos on ehdoton pakko eli kun jokin on todella vialla (ja tällöin tarvitsee kyllä jonkinlaisen kyydin, joka ei tuo heti takaisin kotiin)

Vierailija
33/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen on rikos. Toivottavasti suomessakin otettaisiin kovempi linja näiden levittäjien suhteen. 

Voi että te jaksatte nillittää jatkuvaan jonkun mitättömän nuhakuumeen takia, johon on kuollut vain kourallinen ihmisiä!

Vierailija
34/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa en päässyt vaikka oireita oli ja silloin olisin testiin myös mennyt, mutta nyt/jatkossa enää en tule testiin menemään jos kotihoidolla pärjään. Nimittäin nyt kun on selvinnyt ettei sairastamisesta ole mitään hyötyä eikä tule ikuista immuniteettia niin mitäpä mä sillä tiedollakaan sitten teen, että koronavirus tämä nyt on eikä norminuha? Testi ei ketään paranna ja kertasairastamisesta huolimatta voi silti sairastua koronaan uudelleen (ja uudelleen) niin aivan samantekevää.

Ihmisten ilmoilla en muutenkaan pörräile niin riski on aika olematon että ketään voisin tartuttaakaan. Itseasiassa bussilla testiin kulkeminen olisi se suurin ja samalla myös tarpeettomin riski.

Vierailija
35/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulis tosi pahat oireet, silloin kävisin.

Vierailija
36/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin pienistäkin oireista. Teen keikkatyötä, ja en voi jäädä etäilemään tai pitkälle sairaslomalle jos sairastun. Nyt ei muutenkaan saa mennä töihin oireisena, mutta jos tietäisin että kyseessä ei ole korona vaan flunssa voisin olla lyhyemmän ajan pois töistä ja palata oireiden loputtua. Koronassa näin ei viitsi tehdä.

Vierailija
37/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen on rikos. Toivottavasti suomessakin otettaisiin kovempi linja näiden levittäjien suhteen. 

Yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen on rikos, mutta vain silloin kun tietää sairastavansa yleisvaarallista tartuntatautia. Siinä siis yksi syy lisää testien välttelyyn - ilman testiä voi hyvällä syyllä ajatella, että flunssaahan tämä vaan on, ja jatkaa elämäänsä kuten ennenkin.

Vierailija
38/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ainakin testaus niin onneton että en menis. Just oli Hesarissa et Hernesaaressa oli jotkut joutunut jossain hiekkakentällä odottaa yli 5 tuntia et pääsee testiin. Kiitos ei.

Vierailija
39/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojaa, kyllä varmaan käyn jos tulee selkeästi oireita, koska meillä ei saa palata töihin, ennenkuin on testissä käynyt. Tosin en tiedä valvotaanko tätä oikeasti miten tarkkaan, minulla on työkaveri joka ei varmasti sinne testiin mene, veikkaan että hänen kohdallaan katsotaan ainakin sitten läpi sormien.

Vierailija
40/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisvaarallisen tartuntataudin levittäminen on rikos, mutta vain silloin kun tietää sairastavansa yleisvaarallista tartuntatautia. Siinä siis yksi syy lisää testien välttelyyn - ilman testiä voi hyvällä syyllä ajatella, että flunssaahan tämä vaan on, ja jatkaa elämäänsä kuten ennenkin.

Nyt sitten joku valopää ehdottaa, että yhdenkin pikku aivastuksen, niiskutuksen tai löysän ulosteen jälkeen pitäisi pysytellä sakon uhalla karanteenissa, kunnes on saanut negatiivisen testituloksen tai ollut vähintään viikon täysin oireeton...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi