Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka EIVÄT aio käydä koronatestissä vaikka oireita olisi?

Vierailija
19.08.2020 |

Itse en ainakaan.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole menossa testiin. Oireeni on niin lieviä, että pystyn käymään töissä nenäsumutteen ja parasetamolin avulla.

Tartuttamassa muita. Työnantajasi varmaan kiittää. Toivottavasti saat kengän kuvan perseeseen.

Vierailija
42/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nojaa, kyllä varmaan käyn jos tulee selkeästi oireita, koska meillä ei saa palata töihin, ennenkuin on testissä käynyt. Tosin en tiedä valvotaanko tätä oikeasti miten tarkkaan, minulla on työkaveri joka ei varmasti sinne testiin mene, veikkaan että hänen kohdallaan katsotaan ainakin sitten läpi sormien.

Mulla myös kaveri jonotti 2 lapsen kanssa testiin autossa viisi tuntia, tulos negatiivinen. Jonkinlainen kollektiivinen hurma ja sukupolvikokemus tästä on syntynyt. Yksityiset terveydenhuoltoyritykset tahkoaa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan mene kun kerran en päässyt testiin ekan kerran koronaan sairastuessani. Sairastuin siis maaliskuun alkupuolella, mutta koska en ollut tullut ulkomailta eikä kontaktia varmistettuun tartunnan saaneeseen ollut niin testiaikaa ei herunut. Työskentelin vielä silloin isossa kauppakeskuksessa lentoaseman vieressä ja käytin työmatkoihin sekä bussia että lentokenttäjunaa.. Ei kuulemma mitään riskiä tartunnasta. Juu eipä tietenkään.

Olin oikein kunnolla kipeä reilun kaksi viikkoa ja sen jälkeen onkin ollut kaikkea mielenkiintoista oireilua ja etenkin nivelsäryt ja vihlova päänsärky jäi ilmeisesti pysyväksi vaivaksi. Nyt sitten kaksi viikkoa sitten alkoi tuttuakin tutumpi oireilu eli vilunväristykset ja ripuli höystettynä erikoisen "kuplivalla" ololla keuhkoissa.. Vähän kuin närästäisi keuhkoputkessa. Lisäksi hellepäivänä pihalla istuessani en olisi ihmetellyt yhtään vaikka hengitykseni olisi höyrynnyt, koska ilma tuntui keuhkoissa samalta kuin olisi hengittäminen kunnon pakkasella..

Vierailija
44/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään testissä, vaikka oireet eivät kovin vakavilta tuntuneetkaan. Olen opettaja ja mielestän velvollisuutenani on huolehtia siitä, etten levitä virusta eteenpäin esimerkiksi opiskelijoiden joukossa. Osa töistäni hoituu etänä, mutta ei kaikki.

Olisiko mahdoton ajatus, että isot työantajat sopisivat työterveydenhuollon kanssa siitä, että testejä otetaan drive-in -tyyppisesti siellä työpaikalla. Ikkunan kautta se omakin testi tänään otettiin.

Vierailija
45/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman koronatestiä ei pääse vatsavaivoissa päivystykseen. Meillä 17v poika joutui osastolle, kun umpisuoli puhkesi, mutta koronatesti oli tekemättä. Meni melkein 2 vrk ennen kuin saatiin jo aika lailla huonokuntoinen poika hoitoon, päivystyksessä vain hoettiin, että koronan oireita, ei kuulu tänne.

Vierailija
46/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En enää pääse testiin vaikka haluaisin. Jalat ei kanna.

Itselläni oli sama. Sairaana en päässyt edes keittiöön hakemaan vettä. Vessaan raahauduin sisulla. Kun pääsin kuntoon, että olisin voinut raahautua taksiin, niin olikin jo liian myöhäistä koronatestin. Tauti meni ohi ja olin sen ajan eristyksissä.

Vierailija
47/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ruokahaluttomuus ja pahoinvointi ainoina oireina ollut joillain koronaa? Ripuliakin on, mut mulla on maha aina sekaisin ja epäilen noiden muidnekin oireiden kyllä johtuvan vaan entisitä vaivoistani. On kovakin nälkä, mut ei oikein meinaa maistua mikään aluksi, sit kun vaan alkaa syödä niin saa kyllä syötyäkin. Myös kurkku välillä karhea ollut, mut menee ja tulee aina noin 1 vrk kerrallaan. Vaikeeta, ku ntuntuu että nyt kaikki voi olla koronaakin, mutta ei halusi ruuhkauttamaan testauksia turhaan ja en kyllä sitä nenänielun kaiveluakaan oikeasti,siis jos ei ole jo todella selkeät oireet.

Vierailija
48/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun selviän kotona, en mene lääkäriin tai testeihin. Jos ei ole koronaa, testiin meneminen on varma tapa saada se viimeistään. Ei muuta minun toimintaa muuten kuin että kauppaan tai ulos en mene oli mikä tauti tahansa. Istun kotona opiskelemassa ja käyn ulkona vain lenkillä ja kaupassa ja sairaana nuo jäisi pois. Mahdollinen korona oli jo tammikuussa. Aivan hirveä tauti kiersi minut ja lähipiirini läpi.

Vierailija
49/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on koronaoireita lähes jatkuvasti enkä tosiaankaan aio lähteä minnekään testiin saadakseni vielä koronankin. Tiedän hyvin itsekin, mistä erilaiset oireeni johtuvat. 

Miten siitä saat koronan?

Onhan siellä tuntikausia jonottaessa siihen ihan mojova mahdollisuus.

Vierailija
50/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman koronatestiä ei pääse vatsavaivoissa päivystykseen. Meillä 17v poika joutui osastolle, kun umpisuoli puhkesi, mutta koronatesti oli tekemättä. Meni melkein 2 vrk ennen kuin saatiin jo aika lailla huonokuntoinen poika hoitoon, päivystyksessä vain hoettiin, että koronan oireita, ei kuulu tänne.

Pahoittelut poikasi puolesta. Tähänkö tää maailma menee, porukkaa rupeaa kuolemaan ns. yleisiin tauteihin kun ei pääse hoitoon koska nyt joittenkin mielestä kaikki oireet ovat coronaa. Olen niin vihainen.

Vierailija
51/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään testissä, vaikka oireet eivät kovin vakavilta tuntuneetkaan. Olen opettaja ja mielestän velvollisuutenani on huolehtia siitä, etten levitä virusta eteenpäin esimerkiksi opiskelijoiden joukossa. Osa töistäni hoituu etänä, mutta ei kaikki.

Olisiko mahdoton ajatus, että isot työantajat sopisivat työterveydenhuollon kanssa siitä, että testejä otetaan drive-in -tyyppisesti siellä työpaikalla. Ikkunan kautta se omakin testi tänään otettiin.

Mutta sehän maksaa!!!

Vierailija
52/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksuja mielipiteitä täällä. Olin kuukausi sitten koronatestissä nuhan takia.... testi olì karsea. Nenä vuosi testin jälkeen kuin seula monta päivää ja verta tuli nenästä ja suusta. Outoa miten joillakim tuo testi ei tunnu missään. Jatkossa en pikkunuhista testiin lähde, oli niin karsea kokemus, vaikka aikuisena toki tuon nyt kestää. Vain jos kunnon oireet niin voin tuohon testiin mennä, muuten teen etätöitä kotona.

Vierailija
53/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri kävi koronatestissä, koska oli ennen oireiden alkamista ollut toimistolla, missä oli muitakin työntekijöitä. Ihan järkevää, koska jos olisi ollut koronavirus, muut työpaikalla olleet olisi määrätty kanranteeniin. Mä olen tehnyt koko ajan etätöitä ja tilannut kaiken tarvitsemani kotiinkuljetuksella, joten jos olisin jostain pakkauksesta  saanut koronaviruksen, tartuttaisin vain kissani.

Vierailija
54/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli heinäkuun loppupuolella flunssaa kotona. Emme käyneet testissä. Nenä vuosi 3-4 päivää paljon ja siitä sitten hiljalleen helpotti koko ajan.

Vierailija
55/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi tsiisus, jos tämä on totta.

Vierailija
56/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene, ellei ole selkeät oireet. Pikkuoireissa en ala odottamaan testausaikaa päivätolkulla ja sitten testitulosta useita päiviä. Menen, jos testiin pääsee samana päivänä ja tuloksen saa seuraavana niin kuin kesäkuussa onnistui.

Vierailija
57/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää testiin tai olkaa menemättä, mutta älkää menkö ihmisten ilmoille oireissanne!

Vierailija
58/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahoittelut poikasi puolesta. Tähänkö tää maailma menee, porukkaa rupeaa kuolemaan ns. yleisiin tauteihin kun ei pääse hoitoon koska nyt joittenkin mielestä kaikki oireet ovat coronaa. Olen niin vihainen.

Onhan näitä jo maailmalta uutisoitu, väkeä kuollut uusiutuneisiin syöpiin jne, kun kaikki oireet on vaan koronaa. 

Vierailija
59/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta meille päiväkodin työntekijöille pitäisi olla joku säännöllinen testaus, myös oireettomille, voisi olla aika hyvä testiryhmä, kun yleensä päiväkodissa kulkee iha kaikki taudit mitä kaupungissa sattuu olemaan.

Vierailija
60/92 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idiootteja olette. Sinne koronatestiin on MENTÄVÄ, jos oireita on, ellei sitten oikeasti aio pysyä 24/7 karanteenissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi