Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaaherrattareksi kun asuntolaina on maksettu?

Vierailija
19.08.2020 |

Asuntolainaa vielä kolme vuotta maksettavana, lyhennys (oma osuus) kuukaudessa on noin 600e.
Sijoitusvarallisuutta kertynyt sen verran, että kuukaudessa tulee nettona nyt 700e ja edelleen varallisuutta kertyy palkasta myös 500-1000e, joten kolmen vuoden päästä kasassa on enemmän..

Työstäni en hirveästi pidä, mutta hyvä palkka kompensoi.

Suunnittelen jättäytymistä pois töistä, kun velat on hoidettu. Oma alani on sellainen, että tuskin esim parin vuoden tauon jälkeen olen enää kuuminta hottia työmarkkinoilla, eli on riski, että työttömyys on pysyvää. Ikää on nyt 40v.

Hullua vai unelmien täyttymys? Saa kommentoida!

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin asunnon velattomaksi, myin pois ja muutin vuokralle. Huoleton olo, kun pankissa on kuusinumeroinen summa rahaa eikä tarvitse stressata kaiken maailman putki- ja parvekeremontteja.

Miten voi olla huoleton olo, jos makuuttaa tilillä kuusinumeroista summaa? Näin ymmärsin tuosta tekstistä.

Itse olisin huolesta jäykkänä. Pankkien talletussuoja Suomessa on vain 100 000 euroa henkilöasiakkaalle. Kaikki yli tuon summan menevä raha on suojaamatonta tileillä. Eli kriisitilanteessa asiakas voi menettää suojaamattoman osuuden.

Kaikkein fiksuinta on hajauttaa melkein kaikki varallisuus erilaisiin sijoituksiin ja pitää tilillä vain joitain kymppitonneja maksimissaan.

En itsekään pitäisi tilillä kuin pientä puskuria. Raha pitää laittaa tuottamaan.

Ap

Vierailija
62/65 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikista kommenteista. Tuosta lasten tukemisesta, me olemme sijoittaneet lapsille koko ajan ja kummallakin on aikuisikään mennessä noin 30-40t sijoitusvarallisuus. Olen sen järkeillyt niin, että kun lukion saavat päätökseen saavat kyllä noiden turvin pärjätä alkuun. Toki saavat esim käydä syömässä "kotona" jne mutta en aio varautua sitten tukemaan enää arkisissa menoissa.

Ap

Tuossa on kyllä hyvät tuet itsenäistymisen varalle. varaudu kuitenkin niihin lapsenlapsiin. Omakin äiti höpsähti isoäidiksi tultuaan. Meillä ei ole ostettu mitään uutena( paitsi turvaistuin), mutta kyllä hän silti kustansi yhtä sun toista kirppareilta ihan omaksi ilokseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoin asunnon velattomaksi, myin pois ja muutin vuokralle. Huoleton olo, kun pankissa on kuusinumeroinen summa rahaa eikä tarvitse stressata kaiken maailman putki- ja parvekeremontteja.

Miten voi olla huoleton olo, jos makuuttaa tilillä kuusinumeroista summaa? Näin ymmärsin tuosta tekstistä.

Itse olisin huolesta jäykkänä. Pankkien talletussuoja Suomessa on vain 100 000 euroa henkilöasiakkaalle. Kaikki yli tuon summan menevä raha on suojaamatonta tileillä. Eli kriisitilanteessa asiakas voi menettää suojaamattoman osuuden.

Kaikkein fiksuinta on hajauttaa melkein kaikki varallisuus erilaisiin sijoituksiin ja pitää tilillä vain joitain kymppitonneja maksimissaan.

Suomessa on paljonkin niitä ihmisiä, jotka makuuttavat käsittämättömiä summia tileillään. Kun pelkäävät riskiä. Kyllä tuossa talletussuojan ylittämisestä on minusta riskiä kerrakseen.

Vierailija
64/65 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin sinun asemassa, niin irtisanoutuisin jo vuoden kuluttua. Ottaisin karenssin vastaan ja sen lusittuani nostaisin kaikki ansiopäivärahat mitä irti lähtee kunnes liitonpäivät loppuu. Tuo olisi viimeinen keskisormen näyttö systeemille.

Olen myös tätä harkinnut, mutta olen huomannut että lasten tukeminen ei täysin lopu kun ne täyttää 18 ja siihen ei vähäiset pääomatulot ja päivärahat riitä vaikka kämppä on pian maksettu

Kuinka helvetisti meinasit ”tukea” aikuisia kakaroitasi? Kyllä pershedelmien on hyvä itsenäistyä, vähäisen tuen käsitän kyllä.

No ei mitenkään massiivisesti, mutta niitä on 4. Toinen mikä mietityttää on kertyneen eläkkeen pysyvyys sitten kun jäisin virallisesti eläkkeelle 23 vuoden päästä.  Työeläkettä on kertynyt kivasti 1.900, mutta eläkkeiden määräytyminen ehtii muuttua monta kertaa vielä ja todennäköisesti huonompaan suuntaan

Vierailija
65/65 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari vuotta nuorempi ja asuntolaina on jo maksettu. Sijoitusasuntojen lainat pyörivät vielä ja tarkoitus olisi hankkia muutama asunto vielä.

Pidän kyllä työstäni, mutta en haluaisi tehdä sitä lopun elämää, onneksi pystyn vähentämään tunteja lasten ollessa pieniä.

Olen nähnyt usean sukulaisen jäävän eläkkeelle, vähemmistössä ovat ne joille muutos on ollut hyvä. Ideaalitilanteessa tekisin n 20 tuntia viikossa töitä. Itse käyttäisin kyllä ehdottomastimahdollisuuden vuorotteluvapaalle ja opintovapaalle ennen lopullista päätöstä. Pitää olla suunnitelma n myös olemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi