Liikaa annetut vauvojen nimet
Mihin nimiin olette jo kyllästyneet? Se tunne, kun ristiäisten jälkeen miettii, että eiii taas yksi samanniminen lisää...
Ja tässä ei siis ole kyse siitä, mikä nimi on kaunis ja mikä ei, vaan siitä, mitä on vain yksinkertaisesti annettu liian monelle vauvalle! Enough already, overused!
Tytöt: Helmi (pahin), Aada, Emma, Emilia, Sofia, Olivia
Pojat: Onni (pahin), Nooa/Noa, Eemil/Emil, Eetu, Leevi
Kommentit (192)
Mun nimi oli 70-luvulla vielä aika harvinainen, tänä päivänä löytyy oma nimi colapullostakin. Joten harvinaisemmasta on tullut yleinen.
Yhdyn tuohon 170 listaan: kaikista yleisimmät on tylsiä, koska samannimisiä tulee vastaan joka päiväkodissa ja koulussa.
Poikien kaksitavuiset kaksoisvokaalinimet: Eetu, Veeti, Eelis, Nooa, Reetu, Aapo. Voi yöks mitä koirannimiä
[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 15:32"]Nämä tässä ketjussa mainitut nimet ovat niitä tulevaisuuden PERSOONATTOMIA Sannoja, Tiinoja, Mareja, Johannoja.... Mikkoja, Antteja, Jareja...
[/quote]
Sameja jerejä ja toneja ja mikkoja unohtamatta...
Nykyään ärsyttää aada sofia ja veeti..
Veeti, Leevi, Eemil (tai Emil), Luca ja Luka, Jessica.
Ihan liikaa!
Veikkaan että pian on taas paljon Pirjo ja Pirita vauvoja. Kyllä ne menee kun vähän maistelee.
Mulla kans yks tuttu sanoi, että ajattelivat Pihlan olevan harvinainen nimi, kun antoivat sen lapselleen muutama vuosi sitten. Itse kyllä näin sen olevan jo silloin nousussa. Kun kerran haluaa harvinaisen niin vois vähän haistella tuulia ja miettiä, mikä on oikeasti harvinainen.
Tämän päivän Hesarin jutustakin löytyy sisarukset Onni ja Helmi. Siinä on äiti valinnut lapsilleen perin harvinaiset ja erikoiset nimet! Or not...
Aina yksin lasten kanssa: http://www.hs.fi/elama/Aina+yksin+lasten+kanssa/a1377665871162?jako=b5498b6e4e7b1812175045192f6c6812&cmp=nl-290813
Naurettavaa väittää, että "kun minä annoin lapselleni nimeksi nicopetteri tms., niin nimi yleistyi seuraavana vuonna". Näitä väitteitä on tässäkin ketjussa ollut monta. Ihan varmasti se nimi on ollut esillä monta kertaa ja jäänyt sen takia teillekin päähän...
Tytöillä Aada. Kohta Aavasta on tulossa toinen yhtä puhkiannettu.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:34"]
Mihin nimiin olette jo kyllästyneet? Se tunne, kun ristiäisten jälkeen miettii, että eiii taas yksi samanniminen lisää...
Ja tässä ei siis ole kyse siitä, mikä nimi on kaunis ja mikä ei, vaan siitä, mitä on vain yksinkertaisesti annettu liian monelle vauvalle! Enough already, overused!
Tytöt: Helmi (pahin), Aada, Emma, Emilia, Sofia, Olivia
Pojat: Onni (pahin), Nooa/Noa, Eemil/Emil, Eetu, Leevi
[/quote]
Tyttöjen listaan lisäisin Ellan ja poikien listaan Eliaksen. Myös Aleksi on ollut puhkikulutettu jo 10 vuotta, ja silti yhä tulee vastaan Aleksi-nimisiä pikkupoikia.
Isla, Aada, Aava, Emma, Ella, Sofia.
Eetu, Leevi, Onni, Oliver, Emil/Eemil, Eelis...
Nää nimet on vaan niin puhkikulutettuja..
Vilma, Aino, Helmi, Onni, Joona, Sanni, Oliver, Leevi, Veeti, Niko
aino, ella, emma, aada, sofia, olivia
elias, aleksi, eemil, aaro, jere
Aada kaikista pahin. Myös Aava ja Ava niin nähty. Onni ja Vilho tosi kuluneita myös.
Venlakin, mutta silti omastani pidän:)
Nea, Niko & Venla. ovat nykypäivän vastike oman ikäpolveni (olen syntynyt 82)
Minnoille, Sannoille, Mikoille & Areille..