Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa annetut vauvojen nimet

Vierailija
27.08.2013 |

Mihin nimiin olette jo kyllästyneet? Se tunne, kun ristiäisten jälkeen miettii, että eiii taas yksi samanniminen lisää...

Ja tässä ei siis ole kyse siitä, mikä nimi on kaunis ja mikä ei, vaan siitä, mitä on vain yksinkertaisesti annettu liian monelle vauvalle! Enough already, overused!

Tytöt: Helmi (pahin), Aada, Emma, Emilia, Sofia, Olivia

Pojat: Onni (pahin), Nooa/Noa, Eemil/Emil, Eetu, Leevi

Kommentit (192)

Vierailija
61/192 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna, Sara, Maria, Sofia

Vierailija
62/192 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea, Emma, Janita, Aava, Aada

Noa, Niko, Miro, Veeti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/192 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

me emme päässeet millään sopuun nuoremman tytön nimestä! ultrassa oli siis varmistunut, että toinen tyttö tulee.. lopulta mies kysyi, voisiko siitä tulla hänen mumminsa mukaan Ida? suostuin, sillä onhan nimi kaunis mutta yhdellä ehdolla: meille ei tulisi Ida Mariaa tai Ida Emiliaa!! se olikin sitten sovittu, vaikka mies inhoaa tytön keskimmäistä "hippinimeä" eikä oikein taida tykätä siitä kolmannestakaan :D mutta sopimus on sopimus

esikoisen nimeen olen tyytyväinen: se on kaunis, vanha  nimi ja vaikka onkin yleistynyt huimasti sen jälkeen kun tyttäremme kastettiin (2009), ei esim. tarhassa ole yhtään kaimaa! esikoisen kohdalla muuten en varmaan olisi kelpuuttanut Idaa, silloin tuntui Todella Tärkeältä ettei nimi keiku top kympissä

Vierailija
64/192 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 11 vuotta sitten annoimme pojalle nimeksi Veeti ei nimeä ollut edes kalenterissa. Saman vuoden aikana nimettiin sitten monta muutakin Veetiä. Mielestäni edelleenkin kaunis nimi. Tykkään muutenkin paljon enemmän pehmeistä nimistä kuin r ja s nimistä.

Vierailija
65/192 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliver, Aada mielestäni kuluneimmat.

Vierailija
66/192 |
21.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole niin, että mitä vähemmän annettu nimi, sitä "rumempi" se nimi on valtaväestöstä. Eli ihan syystä tietyt nimet ovat suosittuja, ne kun ovat useimpien mielestä niitä kauneimpia. Ja todella kun vastaan tulee niitä erittäin harvinaisia nimiä, ovat ne kyllä aika kauheita viritelmiä, huh! Oikein säälittää näiden lasten puolesta vanhempien erikoisuuden tavoittelu.

Voisin kuitenkin vastata itse kysymykseen, eli eniten vastaan on tullut Aada, Erin, Ella, Veeti, Niklas, Elias. Mutta ovat oikein kauniita nimiä, yleisyys ei niitä rumenna.

Vierailija
67/192 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan koko ketjua en lukenut, mutta en ainakaan huomannut, että omien lasteni nimet olisivat olleet näiden "kuluneiden massa-nimien" joukossa...

Kommenttia, kuinka monta viisivuotiasta Rikua ja kaksivuotiasta Ritaa tiedätte?? :)

Aada, Onni, eino, Toivo, Iida, Senja, Sofia, Veeti, Leevi, Alisa ja Aleksi löytyy myös meidän lähipiireistä tuplana, osa myös triplana...

Vierailija
68/192 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Aku Elias... Molemmat kaukaa suvusta... 

Kyllä, olen ylpeä pojastani, ei ole koko päiväkodissa toista Akua! :P

Vierailija
69/192 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun täytyy oman lapsen kohdalla sanoa (pojan nimi Leevi), että olkoon se kuinka yleinen tahansa tai muuta vastaava, ni minä ja mies tykätään nimestä, se oli yhteinen päätös kerta heitolla ja molempien korvissa se kuulosti hyvältä. Kertaakaan ei kaduttanut. Joten aivan sama onko yleinen vai ei, me tykätään se on pääasia! 

Tytöllemme annettiin nimeksi sellainen nimi, jonka ennustetaan yleistyvän tänä vuonna, viime vuosina sitä ei ollut paljoa annettu. Onko tollakaan nyt väliä? Se kuulosti taas meidän korvissa maailman kaunniimmalta nimeltä, joten tilastoista huolimatta annoimme sen lapsellemme.

Vierailija
70/192 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:39"]

En ymmärrä otsikkoa.

[/quote]

Liikaa = liian usein, liian monelle...

Vierailija
71/192 |
22.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 22:34"]

Mihin nimiin olette jo kyllästyneet? Se tunne, kun ristiäisten jälkeen miettii, että eiii taas yksi samanniminen lisää...

Ja tässä ei siis ole kyse siitä, mikä nimi on kaunis ja mikä ei, vaan siitä, mitä on vain yksinkertaisesti annettu liian monelle vauvalle! Enough already, overused!

Tytöt: Helmi (pahin), Aada, Emma, Emilia, Sofia, Olivia

Pojat: Onni (pahin), Nooa/Noa, Eemil/Emil, Eetu, Leevi

[/quote]

Tämän listan nimistä mikään ei ärsytä millään tavalla, ainakaan yleisyydellä. Useimmat nimistä ovat sellaisia, että en tunne tai edes tiedä yhtään sen nimistä lasta.

Vierailija
72/192 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niiiin hyvä ketju!!! Miettikää ihmiset näitä nimiasioita...

Vierailija
73/192 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tässä ketjussa mainitut nimet ovat niitä tulevaisuuden PERSOONATTOMIA Sannoja, Tiinoja, Mareja, Johannoja.... Mikkoja, Antteja, Jareja...

Vierailija
74/192 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 18:55"]Ne kaikki mistä roikkuu siellä top 10:ssä kastetuissa.Vanhemmilla ei ole mitään mielikuvitusta vaan laitetaan mitään sanomattomia tusina nimiä,tosin suurin osa näistä vanhemmistakin on tusina tavaraa.

[/quote]

Sä et oo tusinatavaraa, kun kirjoitatkin ihan omalla tyylillä. Vain kolme yhdyssanavirhettä yhdessä virkkeessä.

Vierailija
75/192 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:34"]oon yllättynyt että esim. eino on tossa listalla :) vanhat nimet tulevat taas....

[/quote]

Vuoskymmeniä ihmiset on antanut isovanhempiensa sukupolven nimiä lapsillee. Omuen vanhempien eli keski-ikäisten nimiä ei anneta. Meidän 70- ja 80-luvulla syntyneiden lapset antaa varmaan taas niitä suurten ikäluokkien nimiä tarjoja, marja-leenoja, pirjoja ja seppoja kun ajattelevat edesmwnneitä isovanhempiaan ja kauniita vanhoja nimiä.

Vierailija
76/192 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 22:34"]oon yllättynyt että esim. eino on tossa listalla :) vanhat nimet tulevat taas....

[/quote]

Vuoskymmeniä ihmiset on antanut isovanhempiensa sukupolven nimiä lapsillee. Omuen vanhempien eli keski-ikäisten nimiä ei anneta. Meidän 70- ja 80-luvulla syntyneiden lapset antaa varmaan taas niitä suurten ikäluokkien nimiä tarjoja, marja-leenoja, pirjoja ja seppoja kun ajattelevat edesmwnneitä isovanhempiaan ja kauniita vanhoja nimiä.

Vierailija
77/192 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks pitäisi olla harvinainen nimi. Itsellä on ihan tavallinen suomalainen nimi, joka ehkä seitsemän vuotta sitten tuli taas muodikkaaksi. Silloin, kun olin lapsi, nimi oli kuitenkin harvinainen. Aikuiset kysyivät aina nimeni sanottuani, mikä sun oikea nimi on, kun luulivat, että se on lyhenne jostain muusta. Ei ollut yhtään kiva aina kuulla, ettei mun nimeni jotenkin kelvannut oikeasti. Koskaan ei myöskään löytynyt nimelläni mitään nimitarroja ja mukeja, mitä kaikilla kavereilla oli. Ei sitä erikoista nimeä lapsena lainkaan arvostanut, vaikka kiva nimi onkin.

Vierailija
78/192 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin lapsena ( 80-luvulla) inhosin ja häpesin omaa nimeäni Emilia.. Olisin halunnut samanlaisen tavallisen nimen kuin muillakin. No jos olisin 2010-luvulla syntynyt, eipä tarttis hävetä ;)

Ja toi nimimuki juttu häiritsi myös mua lapsena. Eipä ollut Emilia-mukeja ei.

Vierailija
79/192 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä, voi ei muutama päivä sitten eräs tuttava julkisti lapsen nimen ristiäispäivityksen yhteydessä Facebookissa: Onni. Vanhemman lapsen nimi on Aada...

Vierailija
80/192 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojat: Onni, Veeti, Leevi, Elias, Emil

tytöt: Aada, Sofia, Ella, Ida

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme