Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa annetut vauvojen nimet

Vierailija
27.08.2013 |

Mihin nimiin olette jo kyllästyneet? Se tunne, kun ristiäisten jälkeen miettii, että eiii taas yksi samanniminen lisää...

Ja tässä ei siis ole kyse siitä, mikä nimi on kaunis ja mikä ei, vaan siitä, mitä on vain yksinkertaisesti annettu liian monelle vauvalle! Enough already, overused!

Tytöt: Helmi (pahin), Aada, Emma, Emilia, Sofia, Olivia

Pojat: Onni (pahin), Nooa/Noa, Eemil/Emil, Eetu, Leevi

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

luojan kiitos lapsillani on harvinaisemmat nimet. alusta asti oli selvää ettei tule yleisempiä nimiä. aino, helmi, aada, emilia, sofia pursuu jo korvista ulos. peruskoulu aikoina luokallamme oli useampi samanniminen (minä kuuluin tuohon ryhmään myös) ja se ei ollut kivaa. 

Vierailija
42/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari maailmakaikkeuden vittumaisin nimi.Niitä on paljon 40v jasiitä  ylöspäin.ja yhtään kivaaa Saria en tunne. Kaikki ilkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 12:50"]

luojan kiitos lapsillani on harvinaisemmat nimet. alusta asti oli selvää ettei tule yleisempiä nimiä. aino, helmi, aada, emilia, sofia pursuu jo korvista ulos. peruskoulu aikoina luokallamme oli useampi samanniminen (minä kuuluin tuohon ryhmään myös) ja se ei ollut kivaa. 

[/quote]

Jos sun lapset eivät ole Lemminkäinen, Kuutar, Synnöve tai Joukahainen, niin sitten tuskin samannimisiä tulee luokkakavereiksi.

Vierailija
44/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään monista tämän hetken muotinimistä. Monet niistä on tosi kauniita. Enemmän korvaan särähtää vanhemman sukupolven monet nimet esim. risto ja anneli on mun mielestä aika kamalia. 

Meillä nyt 7kk ikäisellä pojalla oikeasti harvinainen nimi. väestörekisterin sivuilta kun katsoo niin ella 80 löytyy samannimistä. Nyt sitten ootellaan että tuleekö täsät meidän pojan nimestä muotinimi vai säilyykö harvinaisena. Kaikki kyseiset nimet on annettu 2000 luvulla eli on tosiaankin uusi nimi joka luultavammin lisääntyy kokoajan.

Vierailija
45/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa nimi yleistyy yleensä ensin pääkaupunkiseudulla ja  sitten etenee pohjoisempaan Suomeen. 

Vierailija
46/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä toi Eino, tullut muotiin vasta nyt, vaikka muut sen ajan nimet, kuten Aino, Helmi, Iida, Elias ja Onni on olleet pinnalla jo vuosikaudet. Mun mummon ja vaarin nimet oli Eino ja Aino. Seuraavaks varmaan alkaa tulla nämä suurten ikäluokkien nimet muotiin, Pirjo, Anja, Heikki, Hannu yms. Tällä hetkellä kuulostaa kyllä vähän hassulta, mutta kyllä ne aina sieltä tulee. 

Mua hiukan harmittaa se, miten kauniit nimet tulee ylisuosituiksi. Tällaisia on mm. Pihla, Pinja, Jade, Leevi, Veeti, Joona ym. Alunperin kivoja nimiä, mutta nyt niiiiin ylikuluneita. 

Vierailija
47/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leon suosio räjähti viime vuonna. Meillä 9 v. Leo eikä ketään samannimistä ole missään ollut, pk:ssa, koulussa, harrastuksissa yms.

Vierailija
48/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 09:01"]

Miksi pitäisi olla todella erikoinen nimi? Mikä itseisarvo sillä on?

[/quote]

Ei tavallisella taikka erikoisella nimellä ole itseisarvoa, mutta hankaluutta tulee kun on monta saman nimistä pihalla, päiväkodissa ja koulussa.

Etunimeni oli yleinen nimi omassa lapsuudessani. Naapurostossa asui samnan niminen tyttö kuin minä joten minua alettiin kutsua toisella nimellä.

Olen ollut tyytyväinen harvinaisempaan nimeeni ja annoin omalle lapselleni nimen katsomatta mitään listoja. Nyt lapseni nimi on harvinaisempi, mutta ei minusta erikoinen ja olen ihan tyytyväinen. Toki jonkun mielestä nimi voi olla ruma koska ei ole muotinimi.

Vierailija
49/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Susanna ei ole kyllä millään listoilla

Vierailija
50/192 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä Susanna on: se löytyy TOP 10:stä sekä 70-, 80- että 90-luvuilta!

Vierailija
51/192 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
52/192 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä ketju, kiitos tästä.

Vierailija
53/192 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2013 klo 01:43"]

No mun tuttavat ei kukaan oo antanut yhtäkään näistä nimeksi. Ja tuttavapiiriin kuuluu paljon kesällä nimen saaneita. No yhden toiseksi nimeksi tuli Aleksi. Että mistä teillä näitä tuttavia löytyy jotka antavat kaikki samoja nimiä? 

Mielestäni kaikki mainitut nimet kauniita, ei mitään vikaa jos ovatkin yleisiä. Tosin vastaan ei itsellä ole tullut missään yhtäkään Emil tai Olivia-vauvaa :o

[/quote]

No Olivia onkin toisena nimenä tosi yleinen, niin kuin muut samantavuiset tyyliin Sofia tai Maria.

Vierailija
54/192 |
08.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2013 klo 17:23"]

Leon suosio räjähti viime vuonna. Meillä 9 v. Leo eikä ketään samannimistä ole missään ollut, pk:ssa, koulussa, harrastuksissa yms.

[/quote]

Meillä 7v. Leo ja sama juttu, ei ole kaimoja omassa ikäryhmässä. Nyt vasta parina viime vuonna taas yleistynyt. Mutta suosio ei ole vielä lähelläkään edellisten Leksojen valtakautta eli 50-lukua :)

Vierailija
55/192 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
56/192 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino

Vierailija
57/192 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daniel

Vierailija
58/192 |
20.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onni,leevi ja veeti

ella, viivi ja aada

Vierailija
59/192 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina, jostain teini-ikäisestä asti ollut sitä mieltä että jos saan pojan nimeksi tulee Onni. Kukaan kavereista ei silloin ymmärtänyt eikä nimi ollut suosittu. Itse tykkään sen merkityksestä.

Varmaan monet muutkin kun on nyt niin suosittu nimi. Vielä ei ole poikaa siunaantunut mutta jos pojan saan niin pitäisikö minun nyt sitten hylätä se kauan rakastamani nimi koska se on yleinen ja siksi aivan kamala valinta? En ymmärrä.

Vierailija
60/192 |
21.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päiväkotiryhmän viidestä tytöstä neljän tytön nimi on Iida (tai Ida), niin ei se nyt niin kiva asia ole. Hoitohlökunta on keksinyt sitten kaikille jonkun lempparin, jotta tytöt tietävät, ketä kutsutaan...Voi hyvää päivää. Tämä siis meidän pojan päiväkotiryhmässä. Poikamme nimi on muuten Kevin. Muotinimi nykyään sekin ilmeisesti, mutta ryhmänsä ainoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän