Missä perusketjuliikkeessä on parhaimman laatuiset paidat?
Eli siis ihan t-paidat ja pitkähihaiset. Mulla on aikamoinen hikoiluongelma, ja paitojen pitäisi siis kestää ainakin 60 asteen konepesua, ettei aina tarttisi heittää paitoja pois parin käyttökerran jälkeen.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:36"]
Cubuksella on edullisista aika laadukkaan tuntuista vaatetta, tuplatikkauksia yms. huolellisemmin tuotettua ompelutyötä.
Marimekko ei kyllä enää aikoihin ole sitä, mitä ennen. 4 pesua sitten hankitut paidat näyttävät jopa nuhruisemmilta kuin ne 40 vuotta vanhat.
Gina Tricotin paksua trikoota olevat, jämäkät, pitkähköt perustopit ovat suosikkejani. Ihan lyömätön kesto, hinta joku yksinumeroinen summa. Ei mitään käytön jälkiä pitkän, pitkän käyttöiän jälkeenkään.
[/quote]
Täältä myös ääni Ginan paidoille. Myös pitkähihaiset ovat hyviä, ne samasta materiaalista valmistetut kuin pitkät topit.
Kiitos 22, painokuvioita ei tarvitse olla, juuri niitä perustrikoopaitoja havittelen. Ja mulla siis haisee hiki ihan helvetillisen pahalle, joten pakko löytää materiaaleja jotka kestäis sen 60 astetta. Niitä vaan ei tunnu melkeen missään ketjuliikkeissä olevan, kaikissa on aina se 40 merkintä :(
Suurin osa puuvillavaatteista kestää kyllä 60 asteen pesun vaikka pesulapussa lukisi mitä.
Niin hassuahan on se, että monet HM lasten 100% puuvillatrikoopaidat (ilman printtiä) kestävät 60 c pesun (suositus), mutta aikuisten HM täyspuuvillaisissa on aina se 40 c.
Koita löytää täyttä puuvillaa, osta vaikka yhtä isompi koko kokeeksi, jos kutistuu. Jos ok pesun jälk, osta lisää.
COS ei ole perusvaateketju, niiden t-paidat maksavat 2-3 kertaa perusketjujen hinnan sekä niiden t-paidoissa on useimmiten viskoosia jne.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:44"]
Ja jos jollain on vinkkiä mikä olisi paras paitojen materiaali todella pahanhajuiselle hikoilijalle, niitäkin otetaan vastaan. -aloittaja
[/quote]
Vältä polyesteriä, se helposti tuoksahtaa ihan muutaman tunnin jälkeen.
Pellavaa voisit kokeilla, sillä pellavavaatteen läpi lämpö ja kosteus haihtuvat tehokkaasti. :)
Seppälän laatu on huonoa, samoin H&M:n halvimmat. H&M:stä löytyy joitain suhteellisen kestäviä joukosta myös, kuitenkin. Myös luomupuuvillasta.
Mutta älkää ostako niitä ohuita jo rekissä ryppyisiä paitoja. Ne ovat heti reikäisiä.
Peruspuuvillatrikoo useimmiten kestää pesun kuudessa kympissä. Minäkin suosittelen sitä R-Collectionia, laadukasta ja kestävää kotimaista tuotetta myyvät. Miehelläni on R-Collectionin vaatteita aika paljon ja voi piru kun eivät ota kuluakseen, niistä ei pääse eroon ei sitten millään... Ja kuudessakymmenessä asteessa pesen niitä.
Muistathan laittaa vaatteesi pesuun heti hikoilun jälkeen? Oletko kokeillut etikkaa tai astianpesuainetta kainalon kohtiin?
Entä oletko harkinnut deodorantin vaihtoa, Triple Dry on hyvä, vähentää hikoilua ja hajua kunhan malttaa säännöllisesti käyttää.
Marimekon ei kyllä TODELLAKAAN pitäisi mennä miksikään sadoissakaan pesuissa. Puuvillatekstiilit nimen omaan pitää pestä 60, jotta värit pitää.
Koneessa tai jossain vika, jos Marimekon paidat menneet pilalle 3-4- pesun jälkeen. Mulla ne on kyllä kestänyt kovassa käytössä vuosia.
Suosittelen kainaloiden säännöllistä sokerointia ammattilaisella. Se vie karvojen mukana sen bakteerin pitään hienhajun mennessään, sheivaus esim ei.
Niin ja tyköituvia (kainaloista) ei kannata ostaa. Sitten on niitä kertaäyttöisiä kainalosuojia (kuten pikkuhousunsuojat), Stay Fresh tjsp.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 23:09"]
Suosittelen kainaloiden säännöllistä sokerointia ammattilaisella. Se vie karvojen mukana sen bakteerin pitään hienhajun mennessään, sheivaus esim ei.
[/quote]
pistävän*
Mielestäni pellava on raikas materiaali, eli ei haise helposti. Itse pidän pellavatunikaa kolme käyttökertaa ennenkuin pesen, mutten olekaan kova hikoamaan.
Yleensä 100% puuvillatrikoo kestä 60asteen pesua, mutta painokuviot jne eivät sitä kestä. Elastaani ei kuumaa tai huuhteluainetta kestä ja olen huomannut että viskoositrikoo on myös heikkoa.
Joskus 4v sitten ostamani Zaran trikoopusero on edelleen siisti, mutta laatu on voinut huonontua. Lindexin lastenpaidoissa on suuria laatueroja, osa kestää lähes uudenveroisena, osa on ihme retaleita jotka haalistuu ekassa pesussa. Olen tarkka pyykkäri, mutta välillä pesen kuumassa kun 40 asteessa ei kaikki lika lähde. Sappisaippualla voi myös kainaloita liottaa ennen pesua, tai etikalla.