Missä perusketjuliikkeessä on parhaimman laatuiset paidat?
Eli siis ihan t-paidat ja pitkähihaiset. Mulla on aikamoinen hikoiluongelma, ja paitojen pitäisi siis kestää ainakin 60 asteen konepesua, ettei aina tarttisi heittää paitoja pois parin käyttökerran jälkeen.
Kommentit (32)
Cos:lla on laadukkaita paitoja, samoin Vilassa. Zaran ja Mangon paidoista suurin osa on laadultaan ihan jees, vaikkakin laatu selvästi on viimevuosina huonontunut.
Marimekko-ketjussa (kestää noin 20-40 vuotta). Ei halvalla hyvää saa!
Hyviä myös Esprit, Tommy Hilfiger, Guess ja Marc'o Polo.
Olen ostanut perustrikoita Lindexiltä. En kyllä yhtään tiedä, kestääkö ne kuudenkympin pesua, mutta ovat edullisia ja muuten kyllä kestäneet kohtuudella. Kannattaa varalta ostaa hieman reilu koko, tai ei ainakaan sellaista just ja just sopivaa, sillä pari paitaa mulla on kutistunut vähän.
R-collectionin vaatteista useimmat taitaa kestää kuudenkympin pesun, ne eivät kyllä ole halvimmasta päästä nekään, mutta kuten jo todettu, hyvää ja halpaa saa muttei samassa paketissa.
Olen kyllä valmis maksamaan hyvästä laadusta, ja hyvin voi olla myös jotain ekologisesti tuotettuja ja suomalaisia brändejä. Kuhan ei yksi paita ihan satasia maksa :D
Enpä tiedä tuosta Marimerkosta. Ainakin tummat trikoot kauhtuvat ja näyttävät nuhruisilta jo 3-4 pesun jälkeen.
Halosella on ollut ihan hyviä, ja kannattaisi varmaan tutustua työvaatteita myyviin nettiliikkeisiin.
Lindexiltä oon ainoot kestäväni ostanut, tosin saa sieltäkin kuraa toki. Huono puolihan noissa on, että ikinä ei tiedä ostaako vähän naftin vai vähän reilun, kun jotkut lödähtää ja toiset kutistuu. Ehkä nykyään toi lösähtäminen on yleisempää.
Lindexiltä oon ainoot kestäväni ostanut, tosin saa sieltäkin kuraa toki. Huono puolihan noissa on, että ikinä ei tiedä ostaako vähän naftin vai vähän reilun, kun jotkut lödähtää ja toiset kutistuu. Ehkä nykyään toi lösähtäminen on yleisempää.
Cubuksella on edullisista aika laadukkaan tuntuista vaatetta, tuplatikkauksia yms. huolellisemmin tuotettua ompelutyötä.
Marimekko ei kyllä enää aikoihin ole sitä, mitä ennen. 4 pesua sitten hankitut paidat näyttävät jopa nuhruisemmilta kuin ne 40 vuotta vanhat.
Gina Tricotin paksua trikoota olevat, jämäkät, pitkähköt perustopit ovat suosikkejani. Ihan lyömätön kesto, hinta joku yksinumeroinen summa. Ei mitään käytön jälkiä pitkän, pitkän käyttöiän jälkeenkään.
Zarasta olen saanut pahinta kuraa. Housut levenee päivän käytön jälkeen, ja kauheat polvipussit tulee. Pitää pestä joka käytön jälkeen, että vähän kutistuvat. Erittäin lyhyt käyttöikä.
Mites noi Ginan paidat kestää 60 asteen pesua? Kun se on se tärkein kriteeri että paita kestää korkeamman lämpötilan kuin perus 40 astetta, jossa ainakaan mun hienhaju ei vaan lähe :/ -aloittaja
Ja jos jollain on vinkkiä mikä olisi paras paitojen materiaali todella pahanhajuiselle hikoilijalle, niitäkin otetaan vastaan. -aloittaja
Haloselta mielestäni saa laadukkaita paitoja. Vielä kun pesee paidan väärinpäin niin käyttöikäkin pitenee.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:44"]
Ja jos jollain on vinkkiä mikä olisi paras paitojen materiaali todella pahanhajuiselle hikoilijalle, niitäkin otetaan vastaan. -aloittaja
[/quote]
Oiskohan pellava hyvä? Se on ilmava materiaali eli "hikoiluttaa" aika vähän, ja kestää kuudenkympin pesun ongelmitta.
Sen verran vielä tarkennan, että olen 23 vuotias, eli ihan mummomallisia paitoja en mielelläni vedä päälle :D eli suht nuorten vaatteita myyviä liikkeitä metsästän. -aloittaja
Ja pellavapaitoja olen ostanut Zarasta, Mangosta ja HM:stä.
- numero 17, ikää 26, eli en mummopaituleiden ystävä minäkään...
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 20:41"]
Mites noi Ginan paidat kestää 60 asteen pesua? Kun se on se tärkein kriteeri että paita kestää korkeamman lämpötilan kuin perus 40 astetta, jossa ainakaan mun hienhaju ei vaan lähe :/ -aloittaja
[/quote]
En ole tainut ikinä kokeilla yli 40 pesua, mutta jos nyt kauhean huonosti kävisi, Ginan hinnoilla ei ainakaan olisi ihan hirveä rahallinen tappio..
Marimekon trikoopaitojen saumat alkavat pesun jälkeen kiertää...
En tiedä, mutta ei ainakaan Gina Tricot'ssa. Niihin tulee reikiä hirveän helposti!