Alle 30-vuotiaana riekkuja, yli 30-vuotiaana kotihiiri.
Onko muita, jotka on huomanneet saman itsessään tai ystävissään? Alle 30-vuotiaana sitä riekuttiin kavereiden kanssa kaikki viikonloput ja yöt baareissa, rannalla, elokuvissa yms. Ei osannut yhtään olla paikallaan. Mutta nyt vähän reilu 30-vuotiaana se menojalka ei enää vipata samalla tavalla. Ehkä se on sitä kuuluisaa aikuiseksi kasvamista?
Kommentit (14)
Miksi baarissa käyminen on ok 20-vuotiaalle, muttei nelikymppiselle?
Jep, minä olin vielä 28-vuotiaana melkonen bilehirmu. Kaks päivää saatto mennä ihan kevyesti viihteellä ja jatkoilla. Sitten tapasin mieheni, juhlinnan ohessa ja pikkuhiljaa alkoi rauhoittuminen. Kotona olikin ihan kiva olla sen miehen kanssa. Vaikka käytiin me yhdessäkin juhlimassa.
Nyt vietän mielummin koti-iltoja grillaamisen, elokuvan, viinin yms. parissa kavereiden kanssa. Jos pitää oikein lähteä bilettämään niin siihen pitää valmistua henkisesti valmiiksi. Kyllä se sinkkuvuosien bielttäminen oli aika kuluttavaa, vaikka hauskaakin oli.
Nyt tosin ehtoja sanelee myös kaksivuotias tyttömme. Mutta esim. viimevkl työkaveri kysyi ihan ekstempore minua kaupungille ja koska mitään esteitä ei ollut niin oli oikein virkistävää käydä katsomassa ihmisiä ja juomassa muutama. Sillä jaksaa taas pitkään.
Ei kai kukaan niin ole väittänyt..paitsi sinä!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:19"]
Miksi baarissa käyminen on ok 20-vuotiaalle, muttei nelikymppiselle?
[/quote]
Mulla on ollut toisinpäin. Olin pari-kolmekymppisenä kotihiiri, joka inhosin kaikenlaisia ikäisteni menoja. Pari kertaa kävin baarissa ja inhosin meteliä ja tungosta. Konsertissa sama ongelma. Kotona kirjan kanssa olin mieluiten.
Sen sijaan kun mies jätti minut kun olin 32, alkoi menojalka todella vipattaa. Nykyisin rakastan tanssia yökerhoissa ja mennä paljon. Nyt ikää jo 39 eikä näytä minkäänlaista tasaantumisen merkkejä tämä meno.
Koomisia nuo alapeukutukset. :DD "En kyllä ole nyt samaa mieltä tästä että joku viihtyy kotona ja paheksuu minun piletystä. t. Maikki 42v"
;D
ei vai
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:16"]
En oikein montaa niin surullista ihmiskohtaloa tiedä kuin nämä neljääkymppiä lähestyvät yh-äidit tai ikisinkut jotka riekkuvat kapakoissa viikonloppuisin ja bilettävät kuin teinitytöt. Eikö tosiaan edes haaveilla mistään elämänlaadun parantamisesta ja alkoholin kulutuksen vähentämisestä?
Olen siis 31v. :)
[/quote]
Mun kaveri oli vielä 1,5v sitten tosi kova bailaaja, joka viikonloppu baareissa jos vaan työt antoivat myöten, miehiä riitti, iloinen, naurata tyyppi. Soitteli paljon, oli tosi piristävää ja hauskaa seuraa. Asui keskustassa, nähtiin usein.
Silloin 1,5v sitten tapasi miehen, muutti yhteen, meni kihloihin ja pian syntyy vauva. Nykyisin tylsä, hiljainen tyyppi, aina kotona, ei koskaan soita/tule käymään (tai edes vastaa viestiin kuin viikon viiveellä). Ostivat talon 7km päässä keskustasta, vaihtoivat aikuisempaan autoon. Tämä nainen täyttää loppuvuodesta 25.
Aikuisuutta ehkä, mutta ihan sairaalloisen tylsää. Toki raskaus vie voimia ja elämänmuutos muutenkin, mutta välillä mietin että siinäkö se oli? Ystäväni on kuin eri ihminen. Itsekin olen avovaimo ja saman ikäinen, mutta jaksan edelleen nähdä kavereita jne...
Olen 26 ja jo pidemmän aikaa olen suosinut ns. tyttöjen iltoja jonkun kaverin luona. Siellä voidaan juoda paljonkin viiniä jos siltä tuntuu ihan vain meidän kesken. Useimmat baarit vain eivät houkuttele, koska niissä on vastenmielisiä lääpiskeleviä heteromiehiä, jotka takuuvarmasti pilaavat hyvänkin illan. Hyvän keikan takia menen mielelläni baariin ja tanssiminenkin on hauskaa, mutta paikkana on usein esim. homobaari, joissa lähentely on harvinaista.
Kunpa olisi baareja, joihin miehiltä on kokonaan pääsy kielletty! Silloin voisi kunnolla laittautua ja mennä sinne tanssimaan. Mutta niin kauan kuin niitä ei ole, suosin kotibileitä hyvien ystävien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:32"]
Useimmat baarit vain eivät houkuttele, koska niissä on vastenmielisiä lääpiskeleviä heteromiehiä, jotka takuuvarmasti pilaavat hyvänkin illan.
[/quote]
Aamen!
Te käyttö tosi huonoissa baareissa ja yökerhoissa sitten.
Mistä niitä lääpiskeleviä heteromiehiä löytyisi? Kyselee täällä ikisinkku jota ei kyllä yleensä kukaan baarissa lähesty vaan ihan saa rauhassa olla.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 13:16"]Eikö tosiaan edes haaveilla mistään elämänlaadun parantamisesta ja alkoholin kulutuksen vähentämisestä?
[/quote]
Saanko minä tuntea itseni vielä paremmaksi ihmiseksi kuin sinä, kun alkoholin kulutukseni on aina ollut nolla? Harmi melkein, etten pysty kohottamaan elämänlaatuakaan yhtään, kun se on aina ollut korkealla.
No joo, anteeksi pieni irvailu, mutta tuntuu joskus niin hullunkuriselta tuollaiset kommentit kuin mitä sinäkin kirjoitit. Toki on hyvä, jos olet vähentänyt juomista, mutta miksi ylenmääräiseen juomiseen yleensä päädyit? Ryhmäpaineesta?
Mä en jaksa enää yhtään olla baarissa! Muutaman kerran vuodessa vuokrataan ystäväporukalla luksusmökki, kokataan ja saunotaan, ja pämpätään kaksi päivää. Jos on sieniaika, käydään sienessä tai kalastellaan. Joskus saatetaan mennä Tallinnaan nopealla lautalla, syödä hyvin ravintolassa ja pyörähtää sen jälkeen yökerhossa, sitten hotelliin yöksi ja seuraavana päivänä shoppailun jälkeen takaisin. Tähän vielä kun lisää firman reissut, joissa tulee joskus oltua viihteellä, onkin juomista aina yhdelle vuodelle ihan tarpeeksi. Muuten riittää kotona yksi lasillinen viiniä hiihtolenkin ja saunan jälkeen :-)
n41
Ihan sama täällä. Olen mennyt ohi siitä baarivaiheesta ja olen nykyisin tässä "yksi siideri omalla takapihalla saunan päätteeksi" vaiheessa. :D Alkoholinkäyttöni on romahtanut vuosi vuodelta ja nykyisin tosiaan on siinä maksimissaan muutamassa, ja silloinkin täytyy olla kyllä ruokaa siitä kyytipoikana. Käyn kapakassa ehkä muutaman kerran vuodessa, ja sekin on sitten aina yhdistettynä johonkin leffaan tai ruokailuun. Semmoinen pohjat kotona ja yökerhoon on kyllä ihan taakse jäänyttä aikaa, ja turhauttavaa on edes osallistua illanistujaisiin joissa aina sama tyhmä kaava. Nykyisin ei mitään pohjia tarvitse juoda, kun ne harvat kerrat kun käy raaskii kyllä ostaa ihan ravintolasta. :D
Miehen kanssa tehdään niin että kun käydään kaksin matkoilla tms. niin sieläkään ei dokata, kierretään paikoissa ja shoppaillaan, mutta ei vietetä aikaa perinteiseen suomalaiseen tyyliin iltaravintoloissa. Ei tämä minusta ole vanhaksi kasvamista, vaan ihan normaalia aikuisen ihmisen elämää. Naispuolisista ystävistäni vain yksi on kasvanut ohi bilevaiheen, suurin osa juhlivat edelleen vaikka ovat mua vanhempia ja saaneet lapsiakin. :(
En oikein montaa niin surullista ihmiskohtaloa tiedä kuin nämä neljääkymppiä lähestyvät yh-äidit tai ikisinkut jotka riekkuvat kapakoissa viikonloppuisin ja bilettävät kuin teinitytöt. Eikö tosiaan edes haaveilla mistään elämänlaadun parantamisesta ja alkoholin kulutuksen vähentämisestä?