Aloitetaan ruotsin opiskelulakko!
Kansalaisaloite tulee jossain vaiheessa eduskunnan käsittelyyn. Puolueet tulee murskaamaan aloitteen lehmänkauppojensa vuoksi. Nyt olisi opiskelijoiden mahdollisuus tehdä ennennäkemätöntä historiaa aloittamalla ruotsin opiskelulakon. Valtakunnallinen lakko siihen asti kun kansalaisaloite käsitellään. Ehdotelkaa lapsillenne ja pankaa sanaa eteenpäin!
Kommentit (39)
Ei aloiteta. Ruotsi on kivaa ja helppoa.
Persuillahan tämä ei oikeasti onnistu. Eikä Hommafoorumilaisilla. Kuinkas sitä sitten linkittää Ruotsin uutisiin Dagens nyheteriin?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:03"]
Minä kieltäydyn puhumasta ruotsia, missään!
Tukholmassa kaupoissa ja metrossa pärjää englannilla, hotelleissa myös.
Ruotsalaiset puhuvat kaikki englantia, ihan turha siis opiskella ruotsia meidän kaikkien pakolla.
[/quote]
Noin minäkin ajattelin vielä lukiossa.. Vaan olin tunnollinen ja opiskelin sen, mitä piti, että selvisin kirjoituksista. Sittemmin olen joutunut opiskelemaan kielen itse uudestaan, nykyään tarvitsen sitä töissäni ja vapaa-aikanani lähes koko ajan, enkä edes asu ruotsinkielisellä alueella. Tunnen monta muutakin, jotka ovat hyötyneet ruotsintaidoistaan (tai joutuneet niitä preppaamaan) työelämässä.
Pakkoruotsin kannattaja ei ole suomalainen vaan ruotsin perseen nuolija isänmaanpetturi numero 1!!!!!
Miten niin ALOITETAAN? Kyllä tulosten mukaan tuo passiivinen vastarinta on toiminut jo vuodesta 1972.
Onneksi mun lasten ei tarvitse lakkoilla koulussa eikä työelämässä. Opiskellaan kiitollisina sitä mitä saa, ja jatkoopiskellaan hyvään työhön.
Ihme meininkiä kun pitää itkeä ilmaista koulutusta.
No se nyt on yks ja sama jos aikuiset sen aloittaa. Lasten on pakko opiskella niin kauan kuin se kuuluu opetusohjelmaan ja toistaiseksi vielä kuuluu. Jos suorituksia ei tule tai jää vain pois ruotsintunnilta, kun joku mamma on niin lastensa puolesta päättänyt, niin eihän siitä seuraa muuta kuin että todistukseen pamahtaa sitten nelonen. Miltähän mamma sitten näyttää kun selittää opelle, että me vaan vastustetaan pakkoruotsia, ette te voi ehtoja antaa!
Oma lapseni olisi halunnut aloittaa kolmannelta luokalta ruotsin opiskelun, mutta eipä ollut tässä kunnassa sitä mahdollisuutta. Oli pakko aloittaa englanti. Joten kyllä se on sitten pakkoenglanti ihan siinä missä ruotsikin.
Ilman muuta, kannattaa opettaa lastensa lorvimaan tunneilta!
Ottakaa ne lapsenne pois koulusta pakkoruotsin takia, ja opettakaa niitä kotona siellä wt-alueella, asuntovaunupuistossa missälie sitten olettekin!
Onks nää kaikki ruotsinkielivastustajaperheet muuten sossuja tai kommareita???
Mitähän nämä kiivaimpien pakkoruotsin vastustajien lapset tästä vouhkaamisesta ajattelevat? Kiva, kun vanhemmat päättävät lastensa puolesta, että ruotsia ei saa opiskella.
Aloitetaan?
Ainakin mun poika on aloittanut ruotsin opiskelulakon jo seiskalla.
(enlannista on 10, mutta se ruotsi.....)
Meidän lapset vievät teidän lasten jatko-opiskelupaikat, sekä tulevaisuudessa työpaikat... Jaa, että miksikö?! Koska me emme vastusta/rajoita kielten opiskelua!
No ei kyllä todellakaan aloiteta.
Ettekö te tajua että kun ruotsin pakollisuus poistetaan, sen tilalle tulisi valinnainen kieli ja sittenhän ne kakarat vasta hyötyisivät kun voisivat opiskella kiinaa, venäjää, espanjaa ja jotain OIKEASTI HYÖDYLLISTÄ kieltä jota tulevaisuuden työpaikoissa on globalisoitumisen vuoksi pakko osata! Ei kukaan ole kieltämässä ruotsin opiskelua kokonaan, vaan ruotsista tulisi valinnainen kieli. Se joka haluaisi sitä opiskella, voisi ihan vapaasti tehdä sen.
Jo nyt kouluissa voi muuten opiskella kiinaa, venäjää ja espanjaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:53"]
Ettekö te tajua että kun ruotsin pakollisuus poistetaan, sen tilalle tulisi valinnainen kieli ja sittenhän ne kakarat vasta hyötyisivät kun voisivat opiskella kiinaa, venäjää, espanjaa ja jotain OIKEASTI HYÖDYLLISTÄ kieltä jota tulevaisuuden työpaikoissa on globalisoitumisen vuoksi pakko osata! Ei kukaan ole kieltämässä ruotsin opiskelua kokonaan, vaan ruotsista tulisi valinnainen kieli. Se joka haluaisi sitä opiskella, voisi ihan vapaasti tehdä sen.
[/quote]
meinaat että ne jotka eivät opi ruotsia, oppisivat vapaaehtoisesti kiinaa tai venäjää jotka on noin sata kertaa vaikeampia kieliä kuin ruotsi? :=DDDDDDD
oikein palstamammulin logiikkaa, nyt naurattaa!
eiköhän teineille ole pääasia ruotsin valinnaisuudessa, että pääsevät yhdestä oppiaineesta eroon eivätkä takuuvarmasti valitse tilalle yhtään mitään jos se vain on mahdollista
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:55"]
Jo nyt kouluissa voi muuten opiskella kiinaa, venäjää ja espanjaa.
[/quote]
Niin mutta kun palstamamman mielestä ei voi kun ruotsin opiskelu estää sen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 13:41"]
Mä näin tosi leuhkan näköisen naisen Stokkalla viime perjantaina, koska sillä oli ainakin Burberryn paita, Vuittonin laukku, merkkikello ranteessa ja timantteja sormissa, ja kaikki varmasti jonkun johtajamiehensä maksamia! Sitten se meni kassalle ja alkoi puhumaan kassan kanssa suomenruotsia, siis oikeesti! Luuli aivan varmasti olevansa parempi kuin me muut!
Sit mä menin kotiin ja päätin että tuollaisten pitää saada nenilleen jollain tapaa, ja meidän Nico-Pétrus-Päivänsäteen ei tarvitse tässä maassa moista sietää niin siksi haluan siltä pakkoruotsin koulusta pois!!! Kirjoitan miljoona aloitetta, roikun aamusta yöhön nettipalstoilla avautumassa asiasta ja pistän vaikka lapseni lakkoon! Eli nuo elististit eivät meitä tässä maassa jyrää, kuvittelevat jo omistavansa Stokkankin!
terv. WT-äiti takalähiöstä
[/quote]
Ihan paras! ;)))