11kk ikäinen syö juuri kismetiä, haluatko kysyä jotain?
Niin, mitä ajatuksia herättää se, että 11kk ikäinen lapseni mussuttaa hyvällä halulla kismet-suklaata.
Kommentit (37)
Tuli mieleen vain, että olet teiniäiti
Tämä oli kyllä tarpeellinen ketju. Niin monelle tuli "sentään minä olen hyvä äiti"-fiilis. :D
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 22:33"]
Tämä oli kyllä tarpeellinen ketju. Niin monelle tuli "sentään minä olen hyvä äiti"-fiilis. :D
[/quote]
Tää oli hyvä vastaus!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 21:40"]
Tuli mieleen vain, että olet teiniäiti
[/quote]
Olen 33v. Vain teinitkö syöttävät lapselle karkkia? :)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:39"]
Maistuu ne herkut pienillekin :) Eikä karkki joskus syötynä ketään pilaa, älkää nyt hysterisoituko hyvät ihmiset.
[/quote]
Tämä vastaa juurikin omaa ajatusmaailmaani :)
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 20:41"]
Ensimmäinen ajatus oli se, että kuka valvoo ruokailevaa lasta, kun sinä päivität tietoa av-palstalle.
[/quote]
Valvoin itse, lapsi istui syöttötuolissa vieressä. Kyllä lapsen ruokailua voi valvoa ilman, että tuijottaa herkeämättä...
Maistuuko se lapsellesi?
[/quote]
Kyllä näkyi hyvinkin maistuvan, ei ole tuohesta näköjään pienenkään suu tehty. Muuten on hiukan huonosyömäinen ja epäluuloinen uusia ruokia kohtaan, mutta namiin oikein hyökkäsi kiinni.
Miksi otit tähän aamuun näin väsyneen provon?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:52"]
Mietin vaan että miksi laitoit viestiäs lapsesi jälkkäristä tänne? Ärsyttääsesi jotain marginaaliryhmää jotka tykkää päivitellä muiden tekemisiä? Kyllähän joku voi tarttua pyydykseen ja tuomita äitiytesi yhden tahallisesti provosoivan pikkuviestin perusteella mutta...mitä sinä tästä saat? Pääset arvostelemaan tuntemattomia pikkusieluisuudesta ja naurettavasta ylimelisyydestä. Luot tahallasi mielikuvan että kyseinen lapsi mussuttaa aina suklaalevyn lounaaksi ja sipsipussin iltapalaksi jotta saat haukkuja ja paheksuntaa ja pääset sitten itse pilkkaamaan mielessäsi näitä vastaajia. Inhottavaa. Taidat olla riidankylväjä ja juoruilija livenäkin.
Mikä siis lienee koko viestin motiivi, aika lapsellinen aloitus...
[/quote]
Kyllä nuo mielikuvat sipsipussista ja suklaalevystä ovat omassa päässäsi :) Pidin tarkoituksella aloitusviestin niukkana, jotta näen minkälaisia mielikuvia ihmisille syntyy.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 17:37"]
Sokerin syöminen noin pienestä asti tamppaa hienosti polun aivojen mielihyväkeskuksiin. Tupakka ja alkoholi marssivat sinne sitten punaista mattoa pitkin :) Kokemusta on omalta kohdalta, joten minun lapseni ei todellakaan syö teollista sokeria ennen kolmea ikävuottaan.
Ja kysymys: miksi annat noin pienen syödä karkkia?
[/quote]
Onko tämä totta? Löytyykö linkkiä tms., jolla voin todistaa tämän miehelleni?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 17:37"]
Sokerin syöminen noin pienestä asti tamppaa hienosti polun aivojen mielihyväkeskuksiin. Tupakka ja alkoholi marssivat sinne sitten punaista mattoa pitkin :) Kokemusta on omalta kohdalta, joten minun lapseni ei todellakaan syö teollista sokeria ennen kolmea ikävuottaan.
Ja kysymys: miksi annat noin pienen syödä karkkia?
[/quote]
Muuten hyvä kirjoitus mutta jäin ihmettelemään tuota teollisen sokerin välttämistä. Mitä tarkoitat teollisella sokerilla ja oikeastiko lapsesi ei syö mitään missä sitä on?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:52"]
Mietin vaan että miksi laitoit viestiäs lapsesi jälkkäristä tänne? Ärsyttääsesi jotain marginaaliryhmää jotka tykkää päivitellä muiden tekemisiä? Kyllähän joku voi tarttua pyydykseen ja tuomita äitiytesi yhden tahallisesti provosoivan pikkuviestin perusteella mutta...mitä sinä tästä saat? Pääset arvostelemaan tuntemattomia pikkusieluisuudesta ja naurettavasta ylimelisyydestä. Luot tahallasi mielikuvan että kyseinen lapsi mussuttaa aina suklaalevyn lounaaksi ja sipsipussin iltapalaksi jotta saat haukkuja ja paheksuntaa ja pääset sitten itse pilkkaamaan mielessäsi näitä vastaajia. Inhottavaa. Taidat olla riidankylväjä ja juoruilija livenäkin.
Mikä siis lienee koko viestin motiivi, aika lapsellinen aloitus...
[/quote]
Mulle tulee mieleen yksi aloitus noin vuoden takaa, jossa äiti kertoi teininsä ostaneen alkoholia kaupasta. Kun kehotin ilmoittamaan aluehallintovirastolle kaupasta, joka myy alkoholia alaikäisille, niin kyseinen mamma alkoi viisastella sillä, että heidän maassaan alkoholia saakin myydä tyyliin 15-vuotiaille. Aloituksen "älykkäänä" tarkoituksena oli siis vain ollut saada muut mammat järkyttymään siitä, että alaikäinen on ostanut viinaa.
Maistuuko se lapsellesi?
[/quote]
"mussuttaa hyvällä halulla" lukee avauksessa, mitä et ilmeisesti lukenut.
Mä oon 40 vee ja kismetneitsyt. Sun lapses on aikasin liikkeellä.
Ensimmäinen ajatus oli se, että kuka valvoo ruokailevaa lasta, kun sinä päivität tietoa av-palstalle.