Homoystäväni hiertää minun ja miesystäväni välejä
Taustamme on aika mielenkiintoinen: olen ollut homoystäväni kanssa läheinen vuosia. Hän oli minun (yksipuolinen) ensirakkaus, mistä en hänelle toki ole maininnut koska en halunnut pilata kaverisuhdettamme. Olemme todella samanlaisia ja tulemme samoista taustoista, ja suoraan sanottuna rakastan häntä enemmän kuin mitään muuta. Miesystäväni kanssa olemme myöskin olleet yhdessä useamman vuoden, mutta naimisiin emme ole menneet, minun tahdostani. Rakastan miestäni, hieman eri lailla vain kuin tätä ystävääni, ikäänkuin haluan miestäni seksuaalisesti mutta henkisesti samanlaista "yhteyttä" koen vain ystäväni kanssa.
Miestäni toistuvasti ärsyttää se, että olen paljon tekemisissä ystäväni kanssa. (tietää toki hänen olevan homo). Olen lähtenyt kesämökiltä ystäväni tueksi keskellä yötä ja muutenkin näemme ja halailemme toisiamme paljon jne. Mieheni mielestä se on naurettavaa. Tulevaisuudessa olen ehdottomasti valmis esimerkiksi luovuttamaan munasolujani ja joskus kun olin vielä sinkku, leikittelimme ajatuksella että hankkisimme yhteisen lapsen. Ja kyllä minä sen hänen kanssaan tekisin jos olisi tilaisuus...
Kommentit (24)
Jokainen parisuhde on erilainen ja jokainen ihminen suhtautuu kumppaninsa kavereihin eri tavalla. Siispä yleispäteviä ohjeita on tietenkin vaikea antaa, minkä vuoksi puhunkin nyt vain omasta puolestani.
Minuakin ärsyttäisi todella paljon, jos omalla kumppanillani olisi tuollainen ystävä. En oikein ymmärrä, miksi olla parisuhteessa jonkun kanssa, jos joku toinen on sinulle kuitenkin tärkeämpi.
Oma "vinkkini": koska miehesi on sinulle selkeästi tärkeä vain seksuaalisesti, erotkaa parisuhteesta ja säilyttäkää seksisuhde. Näin miehesi saa mahdollisuuden etsiä rinnalleen sen oikein elämänsä naisen, koska selvästikään se et ole sinä, joka rakastat aidosti jotakuta toista. Oli se toinen homo tai ei.
T. Mies 28v.
Luepa Ap tuo aloituksesi kertaalleen ja mieti, onko tuossa teidän ystävyyssuhteessanne ihan terve pohja. Hatunnosto miehellesi, että on jaksanut tuollaista vouhkaamista katsella. Suosittelisin ottamaan pesäeroa kaveriisi siksi aikaa, että pääset noista tuhoontuomituista haavemaailmoistasi irti. Kyllä hän ymmärtää, jos on todellinen ystävä. Ainahan voitte palata ystäviksi, kun olet saanut oman mielesi kuntoon. Tsemppiä. :)
Ap:
En vain voi olla erossa ystävästäni, tai tottakai tässä on oltukin erossa toisen matkustellessa ympäri maailmaa, mutta ikävä ei ole haihtunut mihinkään. En pysty tappamaan rakkauden tunteitani häntä kohtaan mitenkään, vaan ne ovat aina olemassa. Toivoisin voivani pitää hänet vain ystävänä, mutta välitän hänestä liikaa, enemmän kuin kenestäkään toisesta. Minua myös surettaa se, etten voi tuntea samalla lailla ketään toista kohtaan, edes miestäni. Voisimme erota, mutta tiedän ettei miehenikään tahdo erota minusta. Enkä kyllä minäkään, koska kuitenkin loppujen lopuksi välillämme on rakkautta, eri muodossa vain kuin minun ja ystäväni välillä.
Miten te olette sitten pystyneet luopumaan tärkeimmästä ihmisestä elämässänne? Tai toisin sanoen löytäneet jonkun ilman vertailua? Tällaista, vuosien varrella rakentunutta tunnetta ei vain taiota kahden ihmisen välille, ja se on minusta surullistakin. Tuntuu kuin ikuisesti olisin vähän vailla sitä puuttuvaa palapelin palasta, vaikka se hullulta ehkä kuulostaakin. :/
Yksinkertainen kysymys: Haluaako kukaan heteromies olla elämässäsi kakkonen?
Yksinkertainen vastaus: Ei.
Ja jos et pysty tilannetta muuttamaan, niin joudut kenties kärvistelemään loppuelämäsi homokaverisi kanssa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:23"]
Yksinkertainen kysymys: Haluaako kukaan heteromies olla elämässäsi kakkonen?
Yksinkertainen vastaus: Ei.
Ja jos et pysty tilannetta muuttamaan, niin joudut kenties kärvistelemään loppuelämäsi homokaverisi kanssa.
[/quote]
Totuus tuli aika lailla tässä. Äärimmäisen harva mies tyytyy tällaiseen tilanteeseen, jossain vaiheessa hän kuitenkin nostaa kytkintä.
Mies haluaa naisen omakseen, ei jaettavaksi toisen kanssa.
Huh huh, välität hänestä enemmän kuin kenestäkään toisesta. Miehesi varmasti kiittäisi jos saisi tuon tietää. En minäkään tykkäisi tuosta tilanteesta, tuskin kukaan.
Mitä ihmettä? Johan täällä on kuukausikaupalla lassukat toitottaneet, että miehelle kelpaa vain seksi ja nyt ei sitten kelpaakaan.
Minusta tuo kuulostaa lassukan unelmasuhteelta: saa pillua, mutta naisella on henkinen yhteys homokaverinsa kanssa.
Mutta olenkin vain vähä-älyinen nainen.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:30"]
Mitä ihmettä? Johan täällä on kuukausikaupalla lassukat toitottaneet, että miehelle kelpaa vain seksi ja nyt ei sitten kelpaakaan.
Minusta tuo kuulostaa lassukan unelmasuhteelta: saa pillua, mutta naisella on henkinen yhteys homokaverinsa kanssa.
Mutta olenkin vain vähä-älyinen nainen.
[/quote]
niillä lassukoillahan onkin niin paljon ihmisuhdekokemusta että heitä kannattaa uskoa... voithan toki käydä pokaamassa jonkun lassukan seksikumppaniksi ja antaa nykyisen miehesi etsiä itselleen naisen joka välittää hänestä eikä vain hänen kullistaan.
Avaaja vastaa:
Tuo mainittu AP: on tyypillinen ääliöheheteropelle.
Mistä tuon hölmön vois löytää jotta nauraisin sille päin naamaa, kuten
kaikille heteropelleille!
Eilen täällä oli ihan samanlainen homokaveri tarina, mutta siinä ap oli aseksuaali sinkku. voisit ryhtyä kirjoittamaan vaikka kokonaista homokaveri kirjasarjaa!
Luultavimmin miehesi vaistoaa rakkautesi homokaveriasi kohtaan, mutta ei voi nostaa kissaa pöydälle, koska et itse myönnä asiaa ääneen ja tilanne on muutenkin jokseenkin absurdi. Olet nyt melko kauan saanut ihanteellisen tilanteen ja nyt olisikin korkea aika tehdä rankkoja päätöksiä suuntaan tai toiseen vaikka joutuisitkin pois mukavuusalueeltasi. Jokainen meist joutuu elämänsä aikana luopumaan itselleen rakkaasta ihmisestä ja eihän siihen kipuun valitettavasti ole muuta lääkettä kuin aika. Päivä kerrallaan ja muihin läheisiin keskittyen. :)
- 4
Ihan kuin Sinkkuelämään Carrie! :D
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:44"]
Luultavimmin miehesi vaistoaa rakkautesi homokaveriasi kohtaan, mutta ei voi nostaa kissaa pöydälle, koska et itse myönnä asiaa ääneen ja tilanne on muutenkin jokseenkin absurdi. Olet nyt melko kauan saanut ihanteellisen tilanteen ja nyt olisikin korkea aika tehdä rankkoja päätöksiä suuntaan tai toiseen vaikka joutuisitkin pois mukavuusalueeltasi. Jokainen meist joutuu elämänsä aikana luopumaan itselleen rakkaasta ihmisestä ja eihän siihen kipuun valitettavasti ole muuta lääkettä kuin aika. Päivä kerrallaan ja muihin läheisiin keskittyen. :)
- 4
[/quote]
Olet kyllä aivan oikeassa. Mutta mitä minä teen, en osaa todellakaan valita. Pelkään, että jos joskus löytäisinkin uuden miehen, olisi edessä samat vanhat haasteet, ja toisaalta jos "hylkään" ystäväni niin menetän pitkäaikaisimman läheiseni, joka ymmärtää minua paremmin kuin kukaan toinen. ap
Olen vierestä seurannut miten eräs mies rikkoi ystäväni ihan palasiin. Miehen kaverisuhde erääseen naiseen repi suhteen ihan loppuun, sillä mies ei nähnyt kaverisuhteessaan mitään väärää ja jatkoi samaa hommaa vuosia. Mies oli ihan liian läheinen (kuten sinä ap) naispuoleisen kaverinsa kanssa ja oma kumppani jäi vähemmälle huomiolle. Mies teki kaikkensa tämän kaverinsa eteen.
En ihmettele yhtään, että miehesi ei pidä tilanteesta! Kenenkään ei tulisi kyseistä tilannetta toiselta osapuolelta joutua kokemaan. Ystäväni melkein menetti mielenterveytensä ja ei ole vieläkään päässyt kaikesta tapahtuneesta yli, vaikka erosta on jo lähes vuosi. Minusta sinä et ole reilu miestäsi kohtaan ja sinuna harkitsisin eroa.
Mulla on muutama lesbokaveri ja aika monta homokaveria. Mieheni ei pidä siitä, mutta sietää heitä jotenkin. Mulla ei kuitenkaan ole noihin homoihinkaan tuollaista läheistä suhdetta kuten Ap:lla. En ole yhtään selvillä, missä he milloinkin matkustelevat tms, he kertovat sitten kuulumisia tultuaan. Jos mulla olisi johonkin heistä noin läheinen suhde, niin kyllä mieheni olisi ihan varmasti jo jättänyt minut. Kaverit ovat ihan jees, hauskoja, erityyppisiä, mutta kyllä mieheni on mulle kaikkein rakkain. Ymmärrän Ap:n miestä aika hyvin tuossa, onhan se outoa jos vaikka kesken yön pitää lähteä tämän ystävän tueksi tarvittaessa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 19:43"]
Olen vierestä seurannut miten eräs mies rikkoi ystäväni ihan palasiin. Miehen kaverisuhde erääseen naiseen repi suhteen ihan loppuun, sillä mies ei nähnyt kaverisuhteessaan mitään väärää ja jatkoi samaa hommaa vuosia. Mies oli ihan liian läheinen (kuten sinä ap) naispuoleisen kaverinsa kanssa ja oma kumppani jäi vähemmälle huomiolle. Mies teki kaikkensa tämän kaverinsa eteen.
En ihmettele yhtään, että miehesi ei pidä tilanteesta! Kenenkään ei tulisi kyseistä tilannetta toiselta osapuolelta joutua kokemaan. Ystäväni melkein menetti mielenterveytensä ja ei ole vieläkään päässyt kaikesta tapahtuneesta yli, vaikka erosta on jo lähes vuosi. Minusta sinä et ole reilu miestäsi kohtaan ja sinuna harkitsisin eroa.
[/quote]
Miten huono itsetunto teillä hyvät naiset oikein on kun ette kestä sitä että miehellänne on naispuolisia kavereita??? Voi hyvää päivää! Teillä on niin huono omanarvontunto että ette kestä edes itseänne!
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 19:43"]
[/quote]
Miten huono itsetunto teillä hyvät naiset oikein on kun ette kestä sitä että miehellänne on naispuolisia kavereita??? Voi hyvää päivää! Teillä on niin huono omanarvontunto että ette kestä edes itseänne!
[/quote]
Voi, kun olisi ollutkin kyse tuossa tilanteessa huonosta omasta tunnosta. En ala tänne asioita erittelemään, mutta se "kaverisuhde" ylitti ihan kaikki rajat.
Mieti asiaa toisinpäin. Miltä sinusta tuntuisi, jos miehelläsi olisi lesbokaveri, jonka vuoksi mies tekisi kaikkensa (ehkä jopa enemmän kuin sinun vuoksesi)?