Paras raviolimuotti?
Harkinnassa joko käsikäyttöinen tai sitten Marcaton koneeseen kiinnitettävä lisuke (3 tai mahdollisesti 4 rivinen).
Kertokaapas kanssakulinaristit, mikä on paras muotti. Käsikäyttöiset muotit houkuttavat, saisi vielä isomman kokoisia ravioleja kun se pastan osuus olisi mukava pysyä kohtuullisen pienenä ja täytteen osuus sitten suurempana. Mutta onko joku tyyppi tai koko osoittautunut käteväksi ja miksi?
Kommentit (5)
Mitä muita lisälaitteita sinulla on?
Minulla on neljä eri leikkuria ja teen pastaa kerran viikossa. Itsetehty pasta on vaan niin helppoa ja hyvää.
Ei ole vielä muuta kuin Marcaton moottoritu pastakone, siinä ne vakiot millä saa suunnilleen 2x2 ja 2x6 mm tagliatelleä.
Harkinnassa spaghettiosa ja 3x leveä ravioliosa. Muut lisäosat tuntuvat enempi turhilta, linguine vois olla ehkä toki tehokkaampi ajankäytöllisesti kuin tavallinen spaghetti, mutta pappardelleä saa näppärästi veitsellä käsin leikkaamalla.
Onko pastan maussa merkittävää eroa, jos laittaa keltuaisia enemmän kuin valkuaisia? Ruokalan ohjeessa taisi olla 10 keltuaista ja 4 valkuaista. Valkuaisille pitäisi keksiä käyttöä, jos jatkuvasti niitä jäisi paljon yli. Taikina oli ok ekalla testikerralla, mutta ehkä lisäkeltuaisia pitää kokeilla seuraavaksi.
ap
On suuri ero ja valkuaisista saat marenkia
Kiitos. Marenkia ei meillä kyllä kulu lainkaan, hiilareita siitä ei kukaan tarvitse. Mutta ehkä pojat posii valkuaisen, jos sen paistaa pannulla.
ap
Minulla on kolmen raviolin lisäosa marcatoon ja olen siihen tyytyväinen.