Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cheekin terveiset äärivasemmistoliiton Arhinmäelle: "Vihaajat vihaa"

Vierailija
26.08.2013 |

Toivottavasti tästä saadaan oikea trendi aikaiseksi. http://www.voice.fi/musiikki/cheek-omisti-kappaleen-arhinmaelle-qvihaajat-vihaaq-katso-video/1/53054 Räppäri kertoi keikkayleisölle, minkälaisen reaktion ministerin lausunto herätti hänessä. Uusimmassa Gloria-lehdessä kulttuuri- ja urheiluministeri Paavo Arhinmäki raottaa musiikkimakuaan tavalla, josta viime viikolla nousi kohu. - Pidän yhteiskunnallisesta Suomi-räpistä. Sen sijaan nämä cheekit ovat hirveää sontaa, Arhinmäki sanoi. Räppäri Cheek nosti Arhinmäen lausunnot esille Tampereella viikonloppuna järjestetyllä Blockfestillä. - Minun täytyy ottaa kantaa tämän viikon skandaaliin. Minua ei ole ikinä vihaajien vihapuheet kiinnostaneet yhtään, Cheek aloitti. - Mutta se, että tuollainen lausunto sai äitini itkemään, meni tunteisiin mulla. Mutta vihaajat vihaa, niinhän se on, Cheek jatkoi. Tämän jälkeen Cheek esitti ensimmäistä kertaa julkisesti Vihaajat vihaa -kappaleen. Laulu on mukana hänen ensi kuussa ilmestyvällä Kuka muu muka -albumillaan. Katso pätkä Cheekin esiintymisestä Blockfestillä:

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:14"]

Minä taas olen Arhinmäen kannattaja, mutta tuo oli todella typerä kommentti häneltä. Erityisesti kun henkilöi "sonnan" juuri Cheekiin - minusta se olisi ilkeää yksityishenkilöltäkin, mutta kulttuuriministeriltä varsinainen lapsus.

Aion silti vastakin äänestää Paavoa :)

[/quote]

Minä olen aina miettinyt, että millaiset ihmiset äänestää jotain Paavon kaltaista ihmistä? Mies on jokereiden väkivaltainen huligaani ja perustanut naisia hakanneet futishuligaaniporukan. Ei mitään koulutusta, ei mitään osaamista, ei mitään ammattia, ei kerrassaan mitään. Miksi ihmeessä kukaan äänestää tuollaista ihmistä? Onko toi joku samaistuminen tms eli häntä äänestää toiset epäonnistujat vai mihin tämä käytös perustuu?

Vierailija
42/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa viihdeuutisia ikinä, mutta nyt en ole voinut välttyä tältä Cheek-asialta kiitos vauvapalstan. Miten kulttuuriministerin käsitys ainakaan tuosta muuttuu yhtään ylevämmäksi, kun reaktio jonkun mielipiteeseen on tasoa lällällällälieeruu-sulta-pääsi-pieru-riimin tahdissa kiukuttelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:14"]

En seuraa viihdeuutisia ikinä, mutta nyt en ole voinut välttyä tältä Cheek-asialta kiitos vauvapalstan. Miten kulttuuriministerin käsitys ainakaan tuosta muuttuu yhtään ylevämmäksi, kun reaktio jonkun mielipiteeseen on tasoa lällällällälieeruu-sulta-pääsi-pieru-riimin tahdissa kiukuttelu?

[/quote]

Cheekin tapa vastata oli ihan rapparille sopiva, kulttuuriministeriltä taas odotetaan kykyä toisenlaiseen puheeseen. Ilmeisen turhaan.

Vierailija
44/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:00"]

Glorian haastattelussa puhuttiin hyvin laajasti Paavon musiikkimausta ja tämä yksi lause on nostattanut uskomattoman myrskyn Cheekin fanien kuoharilaseissa.

[/quote]

Hyvä, että joku tietää kontekstin. Sehän se juuri tässä on merkityksellinen. Sen mitä iltapäivälehtien nettisivuilta olen lukenut lainatun lauseen, ymmärrän että Paavo on ensin sanonut minkälaisesta rap-musiikista hän pitää ja sitten mistä ei pidä. Ja Cheekiä ei ole henkilökohtaisesti arvostellut vain tällaista rap-tyyliä.

Vierailija
45/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:04"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:14"]

Minä taas olen Arhinmäen kannattaja, mutta tuo oli todella typerä kommentti häneltä. Erityisesti kun henkilöi "sonnan" juuri Cheekiin - minusta se olisi ilkeää yksityishenkilöltäkin, mutta kulttuuriministeriltä varsinainen lapsus.

Aion silti vastakin äänestää Paavoa :)

[/quote]

Minä olen aina miettinyt, että millaiset ihmiset äänestää jotain Paavon kaltaista ihmistä? Mies on jokereiden väkivaltainen huligaani ja perustanut naisia hakanneet futishuligaaniporukan. Ei mitään koulutusta, ei mitään osaamista, ei mitään ammattia, ei kerrassaan mitään. Miksi ihmeessä kukaan äänestää tuollaista ihmistä? Onko toi joku samaistuminen tms eli häntä äänestää toiset epäonnistujat vai mihin tämä käytös perustuu?

[/quote]

Voit ihmetellä edelleenkin, sillä en ryhdy tässä ketjussa todistelemaan mitään, mutta en pidä itseäni lainkaan luuserina. Pelaan kyllä itse asiassa futista :)

Äänestän vasemmistoa, koska kannatan vasemmistolaista sosiaalipolitiikkaa, ja nimenomaan Arhinmäkeä samanlaisten arvojen takia ja myös sen takia, että hän on vasemmistosta se, jolla on eniten vaikutusvaltaa. Nyt myönteistä kuvaa hänestä lisäsi myös verotusuudistuksen mokiin puuttuminen. Voisin äänestää myös toista vasemmiston ehdokasta, Claes Anderssonia äänestin kun hän oli vielä politiikassa. Olen äänestänyt myös vihreitä.

(jos nyt hiukan kuitenkin todistellaan, niin mun tuttavapiirissä (erittäin) hyvin koulutetut äänestää kaikki vasemmistoa tai vihreitä, muutamaa harvaa poikkeusta lukuunottamatta)

Vierailija
46/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 10:46"]

Mun mielestä on kyllä erikoinen äiti Cheekillä jos noin vähästä itkee. Oma äitini lähinnä varmaan vaan tuhahtelisi jos joku minun töitäni arvostelisi. Vähän yliherkkä?

[/quote]

Jos minä olisin hänen äitinsä, niin itkisin kauhusta kun kaiken maailman irstaat ja ikääntyneet yksinhuoltajapuumat juoksevat ja kuolaavat pojan perässä!

[/quote]

Entäs ne alaikäiset tyttäret?

Vierailija
47/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 10:46"]

Mun mielestä on kyllä erikoinen äiti Cheekillä jos noin vähästä itkee. Oma äitini lähinnä varmaan vaan tuhahtelisi jos joku minun töitäni arvostelisi. Vähän yliherkkä?

[/quote]

Minusta osoitti vain tämän Jaren tökeryyttä tämä kommentti. Jare siinä itki, ei äitimuori.

En ymmärrä tämän Jaren suosiota, en hänen niin-kutsutun musiikkinsa suosiota enkä hänen ulkonäkönsä suosiota. Yhtä käsittämätöntä kuin Anneli Auerin palvonta tässä maassa.

Vierailija
48/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:21"]

Glorian haastattelussa puhuttiin hyvin laajasti Paavon musiikkimausta ja tämä yksi lause on nostattanut uskomattoman myrskyn Cheekin fanien kuoharilaseissa.

[/quote]

Hyvä, että joku tietää kontekstin. Sehän se juuri tässä on merkityksellinen. Sen mitä iltapäivälehtien nettisivuilta olen lukenut lainatun lauseen, ymmärrän että Paavo on ensin sanonut minkälaisesta rap-musiikista hän pitää ja sitten mistä ei pidä. Ja Cheekiä ei ole henkilökohtaisesti arvostellut vain tällaista rap-tyyliä.

[/quote]

Mikä oli se luksusauto, jonka tämä Jare romutti ihan vain huvikseen Helsingissä tässä taannoin? Jo silloin minulle tuli tästä tyypistä todella vastenmielinen kuva, eikä mikään ole sitä sen jälkeen muuttanut.

Vierailija
49/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, alkakaahan haukkua äitikin nyt! Voi jestas teitä.

Vierailija
50/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Pätevää arvailla sisällöstä ja kontekstista johtopäätöksiä, jos ei ole itse sitä lausetta alkuperäisessä kontekstissaan tarkastanut ...

Ja saivarrella. Mutta jos saivarrellaan niin saivarrellaan sitten kunnolla. Gloriassa Paavon lause ei ollut että "... nämä cheekit ovat hirveää sontaa."  Vaan "... nämä Cheekit ovat hirveää sontaa." - siellä Cheekit oli kirjoitettu isolla ja kuten kirjoitussäännöistä tiedetään erisnimet kirjoitetaan isolla. Aivan suoraan henkilöön siinä viitattiin, vaikka Cheekejä oletettiin olevan useampia, viitattiin tiettyihin räppäreihin, joiden edusmieheksi lauseessa asetettiin juuri Cheek.

Toisekseen Arhinmäki ei sannut vain mistä pitää ja mistä ei pidä. Pitämisen hän ilmaisi yleisellä tasolla kantaaotatva rap. Ei-pitämisen olisi voinut ilmaista samoin, kaupallisesta bilettysrapista en pidä. Mutta ei, piti nimetä ja TÄMÄN LISÄKSI ei riittänyt, että että ei pidä, vaan piti henkilöimisen määreeksi liittää yleispätevästi ilmaistu totuus:  "... nämä Cheekit ovat hirveää sontaa." 

Omasta mielestäni jos ihmisellä ei ole pätemistarvetta  ja siihen liittyvää halua todistella omaa makuansa parhaaksi, silloin ei tarvitse sitä toiseutta siihen taustaksi, siis paskuutta kohottamaan omaa hyvyyttä. 

Vierailija
51/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:39"]

Mikä oli se luksusauto, jonka tämä Jare romutti ihan vain huvikseen Helsingissä tässä taannoin? Jo silloin minulle tuli tästä tyypistä todella vastenmielinen kuva, eikä mikään ole sitä sen jälkeen muuttanut.

[/quote]

Onko se huvikseen romuttamista, jos auto lähtee vesiliirtoon?

Vierailija
52/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:59"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen ajanut autoa 29 vuotta enkä ole vielä koskaan onnistunut saamaan autoa vesiliirtoon. Tiedän samantapaisia ihmisiä muutamia muitakin, joten joo, minusta se on huvikseen romuttamista, jos se vesiliirrossa tapahtuu. Kun ajaa rauhallisesti kelin mukaan ja hyvillä renkailla, ei mikään vesimassa saa renkaita irti asfaltista. Mutta tässä tapauksessa taisi olla Jarella pieni näyttämisen halu: näin meikäpoika rikas mies vähän reteesti ajaa - ja sitten tulikin romua. Ajotaidoissa, asenteissa ja luonteessa on paljon korjattavaa hepulla.

Vierailija
53/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cheekin musiikki on siis epäyhteiskunnallista? Eikö se ole sitten koko perheelle sopivaa?

Iso osa rapin yhteiskunnallisuudesta on tällaista; "poliisi on rasismi, mä saan persettä oujee, mä saan taas reikää fak jee ja ammun valkolaiset seulaks matörfakör"

Toki jotain poikkeuksiakin on, mutta tuollaisesta on yleensä kysymys.

Vierailija
54/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Pätevää arvailla sisällöstä ja kontekstista johtopäätöksiä, jos ei ole itse sitä lausetta alkuperäisessä kontekstissaan tarkastanut ...

Ja saivarrella. Mutta jos saivarrellaan niin saivarrellaan sitten kunnolla. Gloriassa Paavon lause ei ollut että "... nämä cheekit ovat hirveää sontaa."  Vaan "... nämä Cheekit ovat hirveää sontaa." - siellä Cheekit oli kirjoitettu isolla ja kuten kirjoitussäännöistä tiedetään erisnimet kirjoitetaan isolla. Aivan suoraan henkilöön siinä viitattiin, vaikka Cheekejä oletettiin olevan useampia, viitattiin tiettyihin räppäreihin, joiden edusmieheksi lauseessa asetettiin juuri Cheek.

Toisekseen Arhinmäki ei sannut vain mistä pitää ja mistä ei pidä. Pitämisen hän ilmaisi yleisellä tasolla kantaaotatva rap. Ei-pitämisen olisi voinut ilmaista samoin, kaupallisesta bilettysrapista en pidä. Mutta ei, piti nimetä ja TÄMÄN LISÄKSI ei riittänyt, että että ei pidä, vaan piti henkilöimisen määreeksi liittää yleispätevästi ilmaistu totuus:  "... nämä Cheekit ovat hirveää sontaa." 

Omasta mielestäni jos ihmisellä ei ole pätemistarvetta  ja siihen liittyvää halua todistella omaa makuansa parhaaksi, silloin ei tarvitse sitä toiseutta siihen taustaksi, siis paskuutta kohottamaan omaa hyvyyttä. 

[/quote]

Paavoko sen tekstin kirjoitti vai olisiko sittenkin ollut se toimittaja? Vai onko sinulla tietoa haastattelutilanteesta? Paavoko siellä pää kallellaan ja sormi pystyssä sanoi, että "niin, se cheek kirjoitetaan sitten isolla: C-h-e-e-k"?

Ihme saivartelua.

Vierailija
55/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:44"]

[/quote]

[/quote]

Minä olen ajanut autoa 29 vuotta enkä ole vielä koskaan onnistunut saamaan autoa vesiliirtoon. Tiedän samantapaisia ihmisiä muutamia muitakin, joten joo, minusta se on huvikseen romuttamista, jos se vesiliirrossa tapahtuu. Kun ajaa rauhallisesti kelin mukaan ja hyvillä renkailla, ei mikään vesimassa saa renkaita irti asfaltista. Mutta tässä tapauksessa taisi olla Jarella pieni näyttämisen halu: näin meikäpoika rikas mies vähän reteesti ajaa - ja sitten tulikin romua. Ajotaidoissa, asenteissa ja luonteessa on paljon korjattavaa hepulla.

[/quote]

Ei luoja! :D Kyllä av-mamma on sitten ihmeellinen ja ei voi kuin hämmästellä miten tänne eksyykään kaikki ne maailman täydellisimmät mammat! Ei riitä, että vyötärö-lantio suhde on juuri se oikea vaan ajotaidotkin on täydellisyyttä hipovaa ja auto-onnettomuudet on huvikseen aiheutettuja! :D

Vierailija
56/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:50"]

[

Ei luoja! :D Kyllä av-mamma on sitten ihmeellinen ja ei voi kuin hämmästellä miten tänne eksyykään kaikki ne maailman täydellisimmät mammat! Ei riitä, että vyötärö-lantio suhde on juuri se oikea vaan ajotaidotkin on täydellisyyttä hipovaa ja auto-onnettomuudet on huvikseen aiheutettuja! :D

[/quote]

Kuten sanoin: 29 vuotta ilman yhtäkään kolaria. Kyllä siitä kannattaa olla ylpeä.

Sinun "sarkasmisi" ei muuten pure minuun, sen verran löysää se on. Yritäs uudelleen.

Vierailija
57/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kyseinen Paavo kävi viime vuonna eräässä paikallisessa kulttuuripaikassamme tutustumassa.

Siivoojien piti odottaa siivoukomerossa piilossa, ettei arvon ministerin tarvitse nähdä siivoojaa töissä ja näin alentavaa näkyä.

Olin kyllä tosi järkyttynyt tästä, että herran silmiä häiritsee siivojaa työssään.

No, enpä ole kyseistä herraa koskaan arvostanut

Vierailija
58/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 10:21"]

Kulttuuriministerin pitäisi osata pitää suunsa soukemmalla ja olla objektiivinen. Nykyinen keskittyy potkupalloon ja jakaa rahaa kavereilleen.

[/quote] Potkupalloon? Se on jalkapalloa. Sinun ennakkoluulosi paljastui tässä. Mille sinä ministerinä jakaisit rahaa?

[/quote]

se on POTKUpalloa, ei käsitykseni mukaan ole tukenut Suomen rajojen ulkopuolella pelattavaa jalkapalloa?

Vierailija
59/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:50"]

[

[/quote]

Kuten sanoin: 29 vuotta ilman yhtäkään kolaria. Kyllä siitä kannattaa olla ylpeä.

Sinun "sarkasmisi" ei muuten pure minuun, sen verran löysää se on. Yritäs uudelleen.

[/quote]

Menepäs kuule sanomaan vaikka rekkakuskille, joka tuntee jo huonoa omaatuntoa siitä, kun on liukkaalla tiellä menettänyt autonsa hallinnan ja aiheuttanut sillä parin kymmenen nuoren kuoleman. Ihan huvikseen romutti rekkansa ja sen toisen auton. Kyllä on nyt joku asennevamma ollut sillä kuskilla!

Suosittelen hiukan nöyryyttä. Koskaan et voi tietää milloin itse "romutat" autosi. Tosin ethän sä sitä tule ikinä tekemään. Olet niin täydellinen. :)

Vierailija
60/73 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:49"]

Paavoko sen tekstin kirjoitti vai olisiko sittenkin ollut se toimittaja? Vai onko sinulla tietoa haastattelutilanteesta? Paavoko siellä pää kallellaan ja sormi pystyssä sanoi, että "niin, se cheek kirjoitetaan sitten isolla: C-h-e-e-k"?

Ihme saivartelua.

[/quote]

Samaa mieltä, ihmesaivartelua. Arhinmäki nimesi että Cheekit on hirveää sontaa, toimittaja kirjoitti muistiin. Arhinmäki on varmasti myös tarkastanut tekstin.

En ymmärrä miksi tästä sanotusta pitää nyt sitten niljakkaasti kiemurrella irti, emmää Cheekkejä tarkottanut vaan niinku niitä cheekkejä ja oikeestaan en ees niinku sanonu että cheek vaikka sanoin kun sanoin niin niinku tarkoitin että bling-bling, meni aakkoset sekaisi tai jotain. Toimittajat on sontaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan