Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kissa saa liikkua taajamassakin (selvitin asian)

Vierailija
26.08.2013 |

vapaana mutTEI saa mennä lasten leikkipaikoille ja muihin vastaaviin. Jokainen meistä ymmärtää, ettei kissa ymmärrä minä ne kielletyt alueet ovat ja käy sitten tarpeillaan missä tykkää. Minä vihaan jokaista

kissaa sitten idiootti omistajan takia. Miksi minun täytyy todistaa esim. valokuvalla kenen kissa pihallame käy? Jokainen vapaana pidettävä kissa käy naapureiden pihalla. Mua suututtaa ja tekis mieli poistaa päiviltä kissat jotka tulee meiden pihalle. Ei niiden omistajat välitä lemmikeistään!!

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako esim. eläinsuojeluyhdistyksestä jotain ansoja joita lainata? ap

Vierailija
22/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän pöhkö? Linnunpesistä iso osa on maassa. Esim. naapurimme chihuahua (pentu) tuhosi kesällä 6 punarinnan poikasta meidän tontillamme kun naapuri luuli ettei niin pieni mitään saa aikaiseksi ja antoi olla vapaana.

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:24"]

Meidän koira painaa 2kg ja on siis paljon pienempi kuin kaikki lähistön kissat, ei siis aiheuta edes vaaraa ihmisille. Linnunpesätkin saa olla rauhassa kun se ei osaa kiivetä puuhun. ap

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ja tästä aiheesta pääsemmekin siihen (viittaan siis punarinnan pesän tuhonneeseen chihuun) että taajama-alueella pidetään lemmikkieläimet kiinni, oli ne sitte kissoja, koiria, kaneja, rottia tai vaikkapa jonku viisaan hyysäämä minishettis. Rotanmyrkky ei oo muuten oikeen hyvä, jähytinneste (siis se jota tulee auton jäähdytinjärjestelmään) on parempi. Maistuu kissojen (ja koirien, btw) mielestä makealta ja juovat sitä mielellään. Itselläni tarkoitus aidata takapiha ja koira saa olla pihalla tulevan vauvan kanssa, mutta auta armias jos näkyy yksikään katti lastenvaunujen lähellä... Sanotaanko vaikka että tähän mennessä olen ollut todella kiltti kun olen esittänyt pyynnön pitää kissat kiinni ja antanut pihallapyöriville vettä ja kiviä (en toki huonolla sihdilläni osu kuin ehkä norsuun, säikäyttääpähän kumminkin.) perään. Ja kissan pitää olla omistajan välittömässä valvonnassa jottei se pääse esim. naapurien takapihoille. Miten toteutat irtiolevan kissan kanssa? Et mitenkään, joten kissan täytyy olla kiinni, kuten koirankin. Piste.

Vierailija
24/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:22"]

Hmm, ja tästä aiheesta pääsemmekin siihen (viittaan siis punarinnan pesän tuhonneeseen chihuun) että taajama-alueella pidetään lemmikkieläimet kiinni, oli ne sitte kissoja, koiria, kaneja, rottia tai vaikkapa jonku viisaan hyysäämä minishettis. Rotanmyrkky ei oo muuten oikeen hyvä, jähytinneste (siis se jota tulee auton jäähdytinjärjestelmään) on parempi. Maistuu kissojen (ja koirien, btw) mielestä makealta ja juovat sitä mielellään. Itselläni tarkoitus aidata takapiha ja koira saa olla pihalla tulevan vauvan kanssa, mutta auta armias jos näkyy yksikään katti lastenvaunujen lähellä... Sanotaanko vaikka että tähän mennessä olen ollut todella kiltti kun olen esittänyt pyynnön pitää kissat kiinni ja antanut pihallapyöriville vettä ja kiviä (en toki huonolla sihdilläni osu kuin ehkä norsuun, säikäyttääpähän kumminkin.) perään. Ja kissan pitää olla omistajan välittömässä valvonnassa jottei se pääse esim. naapurien takapihoille. Miten toteutat irtiolevan kissan kanssa? Et mitenkään, joten kissan täytyy olla kiinni, kuten koirankin. Piste.

[/quote]

Totta. Toinen kätsy juttu on lasijauho pullassa.

Vierailija
25/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) meidän kissa ei koskekaan kalaan. sun syöttis jäis syömättä.

2)halvin pressu maksaa 2e. on varaa hankkia lapsille hiekkalaatikko ja pelit ja pensselit, mutta ei ole varaa sijoittaa 2e pressuun, joka estäisi kissoja pääsemästä hiekkalaatikkoon?

Vierailija
26/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:22"]

[/quote]

Ja sitten parutaan, kun hullu hurttasi raatelee lapsesi, mutta se on oma vikasi.

Vierailija
27/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeesti, pullaa makkaraa kalaa. Huomaa että ette tajua kissoista yhtään mitään.

Ja muuten, kaikki myrkyttämiset, ampumiset, lasinsyöttämiset ovat isompia eläinsuojelurikoksia kuin kissan vapaana pitäminen. Saatte isot sakot, ampumisesta ehkä linnatuomion, mutta se kissan irti pitäjä ei saa rangaistukseksi mitään.

Vierailija
28/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan omistajat saavat pitää kissojaan kuten lystää ja minä tapan irtokissat jos huvittaa. Tasapeli.

Vierailija
29/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:33"]

2)halvin pressu maksaa 2e. on varaa hankkia lapsille hiekkalaatikko ja pelit ja pensselit, mutta ei ole varaa sijoittaa 2e pressuun, joka estäisi kissoja pääsemästä hiekkalaatikkoon?

[/quote]

Miksi minun pitäisi ostaa perussuja sinun kissan vuoksi? Sinä ostat perssut a peittelet sekä avaat päivittäin naapurostosi hiekkalaatikot, kissat voivat kulkea yössä jopa kymmeniä kilometrjä. HOPI HOPI

Vierailija
30/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:38"]

Siis oikeesti, pullaa makkaraa kalaa. Huomaa että ette tajua kissoista yhtään mitään.

Ja muuten, kaikki myrkyttämiset, ampumiset, lasinsyöttämiset ovat isompia eläinsuojelurikoksia kuin kissan vapaana pitäminen. Saatte isot sakot, ampumisesta ehkä linnatuomion, mutta se kissan irti pitäjä ei saa rangaistukseksi mitään.

[/quote]Miten kissan ampuminen olisi eläinsuojelurikos? Jos ammun kissasi, se on yhtä vakava rikos kuin että ampuisin kukkaruukkusi. Maksimirangaistus on esineen korvausvelvollisuus ja joku pikkusakko vahingonteosta.

Minkä sille voi jos kissa näyttää pimeässä supikoiralta....

Vierailija
31/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikin (mikä tahansa) omistajan velvollisuus on huolehtia siitä, ettei lemmikki aiheuta muille ihmisille haittaa, vaaraa tai mitään sairautta.

Vierailija
32/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku urpo sanoi, ettei hänen 2kg koiransa osaa kiivetä puuhun, niin ei tuhoa pesiä :D:D:D koirien kiinnipitoaika on siksi, että osa linnuista pesii myös maahan, ja koira kuin koira kaivaa sen. Joku stadipelle taas siellä kirjoitellut ymmärtämättä ihan tarkalleen, että linnut pesii myös maassa....

Vierailija
34/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat tappaa huvikseen pikkulintujen poikaset ja kuseksii joka paikkaan! Maatalossa ymmärrän, että kissat on vapaana, kun metsästää hiiret, mutta muuten pitäkää kissanne kurissa! Miksi haluta lemmikkiä ja antaa sen kulkea pihalla välittämättä siitä?

Vierailija
35/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:44"]

[/quote]

Miksi minun pitäisi ostaa perussuja sinun kissan vuoksi? Sinä ostat perssut a peittelet sekä avaat päivittäin naapurostosi hiekkalaatikot, kissat voivat kulkea yössä jopa kymmeniä kilometrjä. HOPI HOPI

[/quote]

Siksi, että sinä typerys et tajua, että ne syöttisi, ansasi ym. muu maksaa vuosien aikana paljon enemmän kuin se pressu.

Mitenkä aiot estää yöllä kulkevien hiirien, myyrien, jänisten ym. erilaisten eläimien kuseskelun sinne teidän hiekkalaatikkoonne?

Luoja, että ihmiset ovat typeriä ja vihamielisiä. Mitenkähän me 60- ja 70-luvulla syntyneet olemmekaan pysyneet hiekkalaatikoilla ja luonnossa hengissä, kun ei moisia verenhimoisia tappaja-vanhempia ollut juuri olemassa?

Leikkaa pääsi ja syö itse myrkkyä. Nopeasti, pliis.

Vierailija
36/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minusta omistajalle riittää rangaistukseksi se, että kun olen kissan pyydystänyt loukulla ja kiikuttanut sen eläinlöytötaloon... Kyllä se jossain vaiheessa kyllästyy sitä sieltä noutamaan. :)

Vierailija
37/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2kg koira on vapaana omassa pihassa ja tällä tontilla ei ole minkään eläinen pesää maassa. Puissa on useitakin linnunpesiä ja naapureiden kissat sinne kiipee.

Vierailija
38/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

toksoplasmaa ei sairasteta vaan se loinen jää aivoihin. Jostain syystä jos vastutuskyky heikkeneen loinen saa vallan. Sen on todettu "terveilläkin" altistavan skitsofreniaan ja aiheuttavan paljon muita lievempiä oireita. Kaikilla suomalaisilla ei sitä ole. Minulla ei ole. Olen testattu ja hyvästä syystä. Toivon etten ole tartuntaa saanut sen jälkeen, koska kuitenkin joudun samaan tilanteeseen uudestaan. Tilanteeseen jossa toksoplasma on vaarallinen-tappava. 

Vierailija
39/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:44"]

[/quote]

[/quote]

Siksi, että sinä typerys et tajua, että ne syöttisi, ansasi ym. muu maksaa vuosien aikana paljon enemmän kuin se pressu.

Mitenkä aiot estää yöllä kulkevien hiirien, myyrien, jänisten ym. erilaisten eläimien kuseskelun sinne teidän hiekkalaatikkoonne?

Luoja, että ihmiset ovat typeriä ja vihamielisiä. Mitenkähän me 60- ja 70-luvulla syntyneet olemmekaan pysyneet hiekkalaatikoilla ja luonnossa hengissä, kun ei moisia verenhimoisia tappaja-vanhempia ollut juuri olemassa?

Leikkaa pääsi ja syö itse myrkkyä. Nopeasti, pliis.

[/quote] Jaha,  väittely ylitti jonku kapasiteetin ja älämölö alkoi.

80-luvulla kissoista ei ollu riesaa, sillä kissa oli lainsuojaton omistajansa pihan ja puutarhan ulkopuolella ja ne sai tavaaessa tappa tai tehdä mitä parhaaksi näki.

Ennen oli kaikki paremmin, eiks jee?

Holehdi kissastasi.

Vierailija
40/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 11:56"]

[/quote]

Minusta omistajalle riittää rangaistukseksi se, että kun olen kissan pyydystänyt loukulla ja kiikuttanut sen eläinlöytötaloon... Kyllä se jossain vaiheessa kyllästyy sitä sieltä noutamaan. :)

[/quote] Tuskinpa sitä kissaa saa kovin monta kertaa mukaansa löytöeläimistä, eiköhän se jo toisella kerralla ole selvää että omistaja ei piittaa tai kykene huolehtimaan lemmikistään.

Toinen asia on sitten se että kuinka moni wt-kissan omistaja edes etsii kissaansa, vaan hankkii vain uuden.