Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kissa saa liikkua taajamassakin (selvitin asian)

Vierailija
26.08.2013 |

vapaana mutTEI saa mennä lasten leikkipaikoille ja muihin vastaaviin. Jokainen meistä ymmärtää, ettei kissa ymmärrä minä ne kielletyt alueet ovat ja käy sitten tarpeillaan missä tykkää. Minä vihaan jokaista

kissaa sitten idiootti omistajan takia. Miksi minun täytyy todistaa esim. valokuvalla kenen kissa pihallame käy? Jokainen vapaana pidettävä kissa käy naapureiden pihalla. Mua suututtaa ja tekis mieli poistaa päiviltä kissat jotka tulee meiden pihalle. Ei niiden omistajat välitä lemmikeistään!!

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan oikeesti, onko joku tosissaan sitä mieltä, että meidän kissattomien ihmisten pitäis ottaa asiaksemme peittää kaikkien lähitienoon puistojen hiekkalaatikot pressuilla, ihan vaan sen takia, että jotkut dorkat kissanomistajat sais pitää misset ja mirrit vapaana pihalla? Jos asuisin omakoti/rivitalossa, ja pihassani olisi ihan vain minun oma hiekkis, niin tottakai sen peittäisin, mutta kerrostalossa asuvana en rupea tätä tekemään. Varsinkin, kun tuntuu että nykyään varkaille kelpaa ihan mikä  tahansa, niin eiköhän se pressukin siitä hiekkiksen päältä aika pikaisesti katoaisi. 

Ja onko nämä ''HANKKIKAA PRESSU HIEKKIKSEEN JOS PISSAT JA KAKAT HAITTAA''-tyypit ajatellut sitä, että esim me käydään viikon aikana noin kymmenessä eri puistossa leikkimässä. Pitäisikö minun, kissattoman ihmisen, ostaa kotiin vaikka nyt ensinalkun 50 pressua, ja kantaa aina paria pressua ja kakkalapioa mukana, ihan vain siltä varalta, että jos nyt mennään johonkin uuteen puistoon, niin voin ensin varmistaa ettei siellä laatikossa ole kakkaa, ja sitten käytön jälkeen peittää se, ja toivoa, että se pressu siinä vielä muutaman päivän päästä on?

Sitä paitsi, kuka hemmetin idiootti päästää kissansa kulkemaan vapaana ties missä? Ei kissa ymmärrä, että ennen autotien ylitystä pitää katsoa vasemmalle ja oikealle ja varmistaa ettei tule autoja mistään. Kuinka joku voi nukkua yönsä rauhallisesti, ilman tietoa siitä, missä kissa liikkuu, tai onko enää edes elossa? Päästäisitkö lapsesi öiksi pihalle vaeltamaan?

Vierailija
2/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 14:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 13:41"]

Vastatkaa rehellisesti:

Kumpi olisi pahempi, joka lapsesi käteen osuisi hiekkalaatikolla:

kissankakka vai huumeruisku?

[/quote]

No mut eihän nämä ole mitenkään verrattavissa toisiinsa. Vai meinaatyko, että jos hiekkis saadaan puhdistettua paskovista kissoista, valtaa sen kaupungin narkit?

Omalla hiekkalaatikolla ei tarvitse sietää kumpaakaan. Se, että huumeruisku olisi pahempaa, ei tee kissanpaskasta mitenkään hyvää juttua.

[/quote]

Juuri näin! Mutta kun aivan liian moni kissan omistaja ajattelee, että on aivan ok, että heidän kissansa kulkee tarpeillaan naapurien kukkapenkeissä ja hiekkalaatikoissa ja kuseksii terasseille ja portinpieliin. "Kissa on niin helppo ja vaivaton lemmikki"... no on toki, kun sen viskaa ovesta pihalle ja käy kotona vaan syömässä. Ja sitten se olisi hiekkalaatikon omistajan asia hankkia laatikkoon kansi ja terassin omistajan asia suihkutella kallista kissankarkotetta pitkin poikin... Eihän se nyt niin mene!  Välillä pistää vihaksi. Itse olen eläinrakas ihminen, meillä on lemmikkieläin ja työskentelen hevosalalla... eläimiä vastaan minulla ei ole mitään, mutta liian usein se eläimen omistaja kuvittelee, että ei ole vastuussa mistään ja eläin ylennetään ihmisen tasolle... Kukahan sitä kissa- ja koiravihaa aiheuttaa? No ne omistajat, jotka eivät huolehdi lemmikeistään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä kommentteja! Itse olen ehdottomasti sitä mieltä että kissat ja koirat on nimen omaan lemmikkejä! Miksi otat sellaisen jos et halua sen pysyvän kotona tai suurinpiirtein nähdä sitä kuin kerran, pari kuussa? Ja vaikka sinä kissan haluaisitkin, ei välttämättä naapurisi halua. Omia lemmikkejä, kuten koiria ja esim kaneja olisi kiva saada pitää omalla pihalla vapaana tai häkissä, ei se hirveen mukavaa ole kun pupu löytyy aitauksesta raadeltuna, ihan vaan huvin vuoksi tapettuna.. Minulla on mukava naapuri, joka ulkoiluttaa kissaansa talutushihnassa, kuten kaikkien eläinten omistajien pitäisi. Ei sitten tarvitse omistajien ja autoilien pelätä että tulee kissalettuja ja naapureiden pelätä 5kg koiransa vuoksi

Vierailija
4/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän täysin, että ihmisiä inhottaa kissan jätökset leikkikentillä ja kukkaistutuksissa. Mä ymmärrän täysin, että äitejä peloittaa se, että pikkulapset sairastuvat kun saavat ulkokissojen loisia elimistöönsä. Mä ymmärrän täysin, että koirien omistajia ärsyttää kun kissa tulee pihaan härnäämään omaa kytkettynä olevaa lemmikkiä. Mä ymmärrän täydellisesti kaikki pointit mitkä ulkokissoissa ihmisiä suututtaa. Itseäni nämä ei kuitenkaan suututa kun tällaiseen en ole henkilökohtaisesti törmännyt, mutta osaan astua toisen saappaisiin tässä aiheessa.

Se, mitä mä en ymmärrä ollenkaan, on tämä;

Kenellä on oikeasti sydäntä hylätä oma rakas lemmikki ulos? Jättää täysin ihmisestä riippuvainen oleva eläin heitteille? Haluaisin perusteluja ulkokissojen omistajilta tähän.

Mulla on kaksi kissaa, jotka pääsevät ulkoilemaan valjaissa pari kertaa kuussa. Kissat rakastavat olla ulkona, muttei viihdy siellä varttia pidempään kun kaipaavat taas sisälle. Lempparihupia heillä on ikkunakyttäys sisältä käsin. Kumpikaan ei ole koskaan itse omatoimisesti kaivannut ulos (vasta kun saavat valjaat päälle, kun tietävät sen tarkoittavan ulkoilua).

Lapsuuden ystäväni kaksi lemmikkikissaa saivat ulkoilla vapaana ja kuolivat molemmat auton alle (vaikka maalla asuivatkin) alle viisivuotiaina. Perheen suru oli suuri, enkä edes lapsenakaan käsittänyt mitä he itkivät, itsehän olivat päästäneet kissat tahallaan ulos ilman mitään järkevää selitystä. Uusille kissoilleen nämä rakensivatkin ulkoiluhäkin, 12-vuotiaina ovat hengissä vielä molemmat.

Tuttavallani on taajamassa ulkokissa joka yleensä tulee yöksi kotiin. Sitten on hirveä hätä ja huudellaan kissan perään ympäri sosiaalista mediaa ja löytöeläinkoteja kun kissa ei olekaan palannut. Kaikelta tuolta säästyisi jos ei yksinkertaisesti laskisi kissaa ulos. Tämä kyseinen kissa on ulkona menettänyt osan korvastaan, saanut useita arpia naamaansa ja kerran palannut kotiin nasta anturassa tulehtuneena kiinni. Onko tällainen vastuullinen koti lemmikille?

Toivoisin, että jos niitä omia lemmikkejä ei rakasteta niin paljon että niistä täyspäiväisesti huolehditaan, niin jätettäisiin ne lemmikit hankkimatta. Toivon myös, että eläinsuojelulakia muokattaisiin niin, että ulkokissojen pito olisi (kissojen parasta ajatellen) laitonta. Ulkona liikkuva kissa loukotettaisiin, vietäisiin suoraan eläinsuojeluun ja omistaja ei saisi sitä enään takaisin/saisi sakot/tms.

Tässä minun ajatuksiani asiasta.

Vierailija
5/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 16:09"]

Hei ihan oikeesti, onko joku tosissaan sitä mieltä, että meidän kissattomien ihmisten pitäis ottaa asiaksemme peittää kaikkien lähitienoon puistojen hiekkalaatikot pressuilla, ihan vaan sen takia, että jotkut dorkat kissanomistajat sais pitää misset ja mirrit vapaana pihalla? Jos asuisin omakoti/rivitalossa, ja pihassani olisi ihan vain minun oma hiekkis, niin tottakai sen peittäisin, mutta kerrostalossa asuvana en rupea tätä tekemään. Varsinkin, kun tuntuu että nykyään varkaille kelpaa ihan mikä  tahansa, niin eiköhän se pressukin siitä hiekkiksen päältä aika pikaisesti katoaisi. 

Ja onko nämä ''HANKKIKAA PRESSU HIEKKIKSEEN JOS PISSAT JA KAKAT HAITTAA''-tyypit ajatellut sitä, että esim me käydään viikon aikana noin kymmenessä eri puistossa leikkimässä. Pitäisikö minun, kissattoman ihmisen, ostaa kotiin vaikka nyt ensinalkun 50 pressua, ja kantaa aina paria pressua ja kakkalapioa mukana, ihan vain siltä varalta, että jos nyt mennään johonkin uuteen puistoon, niin voin ensin varmistaa ettei siellä laatikossa ole kakkaa, ja sitten käytön jälkeen peittää se, ja toivoa, että se pressu siinä vielä muutaman päivän päästä on?

Sitä paitsi, kuka hemmetin idiootti päästää kissansa kulkemaan vapaana ties missä? Ei kissa ymmärrä, että ennen autotien ylitystä pitää katsoa vasemmalle ja oikealle ja varmistaa ettei tule autoja mistään. Kuinka joku voi nukkua yönsä rauhallisesti, ilman tietoa siitä, missä kissa liikkuu, tai onko enää edes elossa? Päästäisitkö lapsesi öiksi pihalle vaeltamaan?

[/quote]

Vittuako se sinulle kuuluu jos kissa paskantelee kaupungin omistamaan hiekkalaatikkoon. Se on kaupungin oma eikä sinun, joten turhaan uliset.

Osta oma kämppä ja oma hiekkalaatikko niin saat vahtia sitä yötä päivää.

Vierailija
6/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:05"]

vapaana mutTEI saa mennä lasten leikkipaikoille ja muihin vastaaviin. Jokainen meistä ymmärtää, ettei kissa ymmärrä minä ne kielletyt alueet ovat ja käy sitten tarpeillaan missä tykkää. Minä vihaan jokaista

kissaa sitten idiootti omistajan takia. Miksi minun täytyy todistaa esim. valokuvalla kenen kissa pihallame käy? Jokainen vapaana pidettävä kissa käy naapureiden pihalla. Mua suututtaa ja tekis mieli poistaa päiviltä kissat jotka tulee meiden pihalle. Ei niiden omistajat välitä lemmikeistään!!

[/quote]

MEIDÄN MISU EI KÄY KENENKÄÄN PIHALLA! MISU ON NIIN VIISAS ETTEI SE MENE KENENKÄÄN PIHALLE EIKÄ PISSAA HIEKKALAATIKKOON. VAIKKA JONKUN MUUN KISU PISSAA NIIN EI MEIDÄN MISU, MEIDÄN MISU ON POIKKEUS!

Vierailija
7/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 18:42"]

Mä ymmärrän täysin, että ihmisiä inhottaa kissan jätökset leikkikentillä ja kukkaistutuksissa. Mä ymmärrän täysin, että äitejä peloittaa se, että pikkulapset sairastuvat kun saavat ulkokissojen loisia elimistöönsä. Mä ymmärrän täysin, että koirien omistajia ärsyttää kun kissa tulee pihaan härnäämään omaa kytkettynä olevaa lemmikkiä. Mä ymmärrän täydellisesti kaikki pointit mitkä ulkokissoissa ihmisiä suututtaa. Itseäni nämä ei kuitenkaan suututa kun tällaiseen en ole henkilökohtaisesti törmännyt, mutta osaan astua toisen saappaisiin tässä aiheessa.

Se, mitä mä en ymmärrä ollenkaan, on tämä;

Kenellä on oikeasti sydäntä hylätä oma rakas lemmikki ulos? Jättää täysin ihmisestä riippuvainen oleva eläin heitteille? Haluaisin perusteluja ulkokissojen omistajilta tähän.

Mulla on kaksi kissaa, jotka pääsevät ulkoilemaan valjaissa pari kertaa kuussa. Kissat rakastavat olla ulkona, muttei viihdy siellä varttia pidempään kun kaipaavat taas sisälle. Lempparihupia heillä on ikkunakyttäys sisältä käsin. Kumpikaan ei ole koskaan itse omatoimisesti kaivannut ulos (vasta kun saavat valjaat päälle, kun tietävät sen tarkoittavan ulkoilua).

Lapsuuden ystäväni kaksi lemmikkikissaa saivat ulkoilla vapaana ja kuolivat molemmat auton alle (vaikka maalla asuivatkin) alle viisivuotiaina. Perheen suru oli suuri, enkä edes lapsenakaan käsittänyt mitä he itkivät, itsehän olivat päästäneet kissat tahallaan ulos ilman mitään järkevää selitystä. Uusille kissoilleen nämä rakensivatkin ulkoiluhäkin, 12-vuotiaina ovat hengissä vielä molemmat.

Tuttavallani on taajamassa ulkokissa joka yleensä tulee yöksi kotiin. Sitten on hirveä hätä ja huudellaan kissan perään ympäri sosiaalista mediaa ja löytöeläinkoteja kun kissa ei olekaan palannut. Kaikelta tuolta säästyisi jos ei yksinkertaisesti laskisi kissaa ulos. Tämä kyseinen kissa on ulkona menettänyt osan korvastaan, saanut useita arpia naamaansa ja kerran palannut kotiin nasta anturassa tulehtuneena kiinni. Onko tällainen vastuullinen koti lemmikille?

Toivoisin, että jos niitä omia lemmikkejä ei rakasteta niin paljon että niistä täyspäiväisesti huolehditaan, niin jätettäisiin ne lemmikit hankkimatta. Toivon myös, että eläinsuojelulakia muokattaisiin niin, että ulkokissojen pito olisi (kissojen parasta ajatellen) laitonta. Ulkona liikkuva kissa loukotettaisiin, vietäisiin suoraan eläinsuojeluun ja omistaja ei saisi sitä enään takaisin/saisi sakot/tms.

Tässä minun ajatuksiani asiasta.

[/quote]

Juurikin tuossa haettiin nyt ulkokissojen pitäjiltä todella hyviä perusteita, kannattaa lukea koko teksti ja kokonaan ajatuksen kanssa!! Tuommotteet meän Misu pissii -provot kannattaa jättää pois kokonaan kun ne haittaa viksua keskustelua!!

Vierailija
8/69 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippuipa postilaatikkoon lappu: Rakas lemmikki kadoksissa, jo viikon. Lähti illalla metsästysretkelle, ottakaa yhteysttä jos tiedätte kissasta.

Just! Rakasta lemmikkiä ei päästetä yksin metsästämään vaan ulkoilutetaan kytkettynä!

Vierailija
9/69 |
29.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 12:12"]

Mihin tämä maailma on menossa.

Mun lapsuudessa elettiin kaikki sulassa sovussa. Kissat, koirat ja ihmiset.

Nyt myrkytetään koiria ja kissoja teljetään sisälle.

Ihmettelen tätä nykypäivän eläinvihaa.

Surullista :(

[/quote]

Siksi, että vajakkien täytyy saada purkaa johonkin vihaansa. Kaikki on niin mälsää ja mitään vaivaa en viitsisi nähdä.

[/quote]

Tämä on aivan totta.

Kissa on kiva ottaa lemmikiksi, mutta sen ulosteet ovat niin vastenmielisiä, että paljon helpompi on jättää se puoli naapurien riesaksi. Yhtään ei viitsitä vaivaa nähdä oman kissan takia.

Vierailija
10/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lasten leikkipaikalla kissalle omat ruuat valmiina aina illasta aamuun. Naapurin kissat vainajoituvat tehokkaasti :-). Niiden omistaja on vastuussa siitä, että kissa ei ole leikkipaikalla, joten omistaja on vastuussa siitä, mitä kissa syö.

Vierailija
11/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laittaa tuota otsikkoa. Ihmiset lukevat ja muistavat vain sen.

Vierailija
12/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Varmasti juu myrkytätkin omien lastesi leikkipaikan. Tai niin, enhän minä tiedä mikä psyko sinä oikeasti olet.

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:06"]

Meillä on lasten leikkipaikalla kissalle omat ruuat valmiina aina illasta aamuun. Naapurin kissat vainajoituvat tehokkaasti :-). Niiden omistaja on vastuussa siitä, että kissa ei ole leikkipaikalla, joten omistaja on vastuussa siitä, mitä kissa syö.

[/quote]

Vierailija
13/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minunkin mielessä on käynyt vaikka mitä vaihtoehtoja.. Lemmikki ei voi olla omistajalleen tärkeä jos sen annetaan liikkua vapaana. Entäs jos koirille laitettaisiin kuonokopat ja päästettäisiin itsekseen lenkille?

Meidän koira painaa 2kg ja on siis paljon pienempi kuin kaikki lähistön kissat, ei siis aiheuta edes vaaraa ihmisille. Linnunpesätkin saa olla rauhassa kun se ei osaa kiivetä puuhun. ap

Vierailija
14/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua toksoplasmoosia missään nimessä lapsilleni. Olen nähnyt mitä se voi ihmiselle aiheuttaa. Tieto tuo tuskaa.

Vierailija
15/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:19"]

Hohhoijaa. Varmasti juu myrkytätkin omien lastesi leikkipaikan. Tai niin, enhän minä tiedä mikä psyko sinä oikeasti olet.

[/quote]

[/quote]

Oletko koskaan miettinyt, että ei se kissa hiekkaa syö, joten ei rotanmyrkkyä laatikkoon levitetä vaan siististi kalanpalaan, joka on hiekkalaatikon reunalla siten, että se ei pudotessaankaan koske hiekkaan. Aamulla sen saa nopeasti poistettua lasten ulottuvilta.

Vierailija
16/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikinen suojaamaton hiekka-alue on lapsille vaaraksi. Varsinkin niille pienille lapsille jotka laittaa kaiken suuhun. kissan omistajat vastuuseen!

Vierailija
17/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois tulla se mies meillekkin! ap

Vierailija
18/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mulla on paljon siistimpi lähestymisote. Yleensähän nämä pihoissa vierailevat kissat ovat kotikissoja ja antavat tulla lähelle. Jos kissa on pihaamme tullut, houkuttelen sen makkaranpalalla luokseni ja nappaan syliin. Sitten kisu pääsee autoajelulle löytöeläintaloon.

kaikein typerintä on se, että kissalla saattaa olla panta, mutta siinä ei lue kuin korkeintaan kissan oma nimi. Paljon auttaa.

Nyt ei ole kissoja näkynyt, sillä siskon koira oli muutaman viikon vierailulla.

Vierailija
19/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä se sitten aiheuttaa lapselle (hiekkalaatikolta saatuna)? Esim. ranskalaisista suurin osa on sairastanut toksoplasmoosin.

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:28"]

Minä en halua toksoplasmoosia missään nimessä lapsilleni. Olen nähnyt mitä se voi ihmiselle aiheuttaa. Tieto tuo tuskaa.

[/quote]

Vierailija
20/69 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miten esim. jyrsijät ja linnut syö? Niitäkin kiinnostaa kalanpala.

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:19"]

[/quote]

[/quote]

Oletko koskaan miettinyt, että ei se kissa hiekkaa syö, joten ei rotanmyrkkyä laatikkoon levitetä vaan siististi kalanpalaan, joka on hiekkalaatikon reunalla siten, että se ei pudotessaankaan koske hiekkaan. Aamulla sen saa nopeasti poistettua lasten ulottuvilta.

[/quote]