Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ja sukunimi

Vierailija
26.08.2013 |

Eropaperit jätetty, muuten kaikki hyvin, mutta mies vaatii, että vaihdan sukunimeni takaisin tyttönimekseni. Onko hänellä siihen oikeus? Mitä teen?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi nimi pitäisi eron jälkeen vaihtaa. Kun sen miehen nimen on kerran ottanut niin ihan järkevää sitä on sitten pitää kun lapset kuitenkin ovat sillä nimellä. Ja tosiaan kun kerran on omasta tyttönimestään luopunut niin miksi se pitäisi sitten enää ottaa takaisin? Se tyttöikä on joka tapauksessa ollut ja mennyt, nyt on naitu nainen ja rouva vaikkakin eronnut.

Vierailija
22/23 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei edes ole lapsia, enkä silti aio vaihtaa nimeäni takaisin. Otin mieheni nimen koska se oli kauniimpi kuin mun tyttönimi, ja sopii paremmin yhteen etunimeni kanssa. Miksi ihmeessä vaihtaisin huonompaan? En mä miehen suvulle ole kuulunut naimisissaoloaikanakaan, enkä kuulu omallekaan suvulleni. Olen ihan oma itseni ja tämä on minun oma nimeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 07:59"]

Eropaperit jätetty, muuten kaikki hyvin, mutta mies vaatii, että vaihdan sukunimeni takaisin tyttönimekseni. Onko hänellä siihen oikeus? Mitä teen?

[/quote]

Ei tietenkään ole oikeutta vaatia, se on nyt ihan yhtä lailla sinun nimesi, kun olet sen avioituessasi ottanut. Teet niin kuin itsestäsi parhaalta tuntuu.