Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsesi ollut koskaan taksissa?

Vierailija
25.08.2013 |

Enpä ollut tällaistakaan tullut ajatelleeksi, että 4.-luokkalaiselle voisi olla taksikyyti jokin ihme asia!

.4.-luokkalaisen lapseni kaveri oli kanssamme viikonlopun mökillä. Tulimme pois linja-autolla ja sen jälkeen olisi vielä pitänyt kaupunkiliikenteen bussilla jatkaa kotiin. Tuli sellainen olo, etten jaksa enää odottaa pysäkillä, kun seuraava auto tulisi 30 minuutin päästä. Kävelimme taksitolpalla.

Lapsen kaveri ihmetteli suureen ääneen, että ei ole KOSKAAN ollut taksissa. Sanoin, että äläs nyt hupsi, kai sinä nyt taksissa olet ollut. Ei, ei hän ole koskaan ollut. No, eihän se ole kuin autokyyti.

Mutta millaista elämää eletään, jos ei n. 10-vuotias ihminen ole koskaan elämässään ollut taksissa?!

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 00:13"]

normaalit perheet käy ulkomailla ja siellä on välillä turvauduttava taksiin, vaikka suomessa olisi12 autoa

[/quote]Ai jaa no joo, sitten me ei olla normaali perhe kun ei ole käyty ;)

18

Ai niin, itsekin olen matkustanut vain 2 kertaa junalla, enkä koskaan lentokoneella...

Vierailija
22/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei oo montaa kertaa taksilla matkustaneet, ellei koulukyytiä lasketa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 00:13"]

normaalit perheet käy ulkomailla ja siellä on välillä turvauduttava taksiin, vaikka suomessa olisi12 autoa

[/quote]Ai jaa no joo, sitten me ei olla normaali perhe kun ei ole käyty ;)

18

Ai niin, itsekin olen matkustanut vain 2 kertaa junalla, enkä koskaan lentokoneella...

[/quote]

juntti!

Vierailija
24/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutaksi lasketaan tietenkin mukaan, eli nyt ekalla luokalla aloittanut nuorimmainenkin aloitti taksilla ajelun, sisarukset ovat jo ammattilaisia siinä. Muuten ei juuri taksilla olla ajeltu vanhimman kanssa joskus ulkomailla ja sieltä tullessa, muuten ei ole ollut mitään tarvetta. Pääkaupunkiseudulla asutaan.

Vierailija
25/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä välillä kuljetaan taksilla vaikka on omakin auto ja toimiva julkinen liikenne. Esim. sairaalaan pääsee taksilla nopeammin kuin kummallakaan edellä mainituista ja jos tietää, että parkkipaikan löytymisessä on ongelma, oma auto kannattaa jättää kotiin. Kaikki kolme lastamme ovat kulkeneet alle kouluikäisenä taksilla.

Vierailija
26/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä lähetän lapseni yksin taksilla johonkin, mihin en ehdi heitä viedä. Hyvä, helppo, turvallinen ja aikaa säästävä keino:-)

Vierailija
27/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivat 2-3 pv vanhoja kun tultiin taksilla kotiin. Glamouria vai alkoholistiperhe? Wt vai normaali?

Vierailija
28/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli 3kk kun piti satamaan ehtiä ja taksilla mentiin. Itse oon taksilla kulkenut koko ikäni. Mun äiti ei oikein hallinnut raha-asioita ja siksi sillä kuljettiin. Itse en raaski, olen liian pihi niin kuin miehenikin :)

Vierailija
29/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään lapset ole ollut taksissa muutakuin ulkomaan matkoilla, kun siirrymme hotellilta kaupunkiin shoppailemaan.

Meidän perheessä on kaksi autoa, emme tarvitse taksia mihinkään.

Vierailija
30/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä olisi helpompaa jos muistaisi, että perheet ovat aika erilaisia. Oman perheen tapaa elää ei ole mikään mittatikku normiudelle.

Lapsi 9 v on ollut satunnaisesti taksissa. Ja kaverinsa isä on taksinkuljettaja joten tuttua on.

Vierailija
31/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset ovat olleet taksissa vain ulkomailla. Kotimaassa ei ole ollut taksikyytiin tarvetta, kun liikutaan omalla autolla. Joskus harvoin myös linja-autolla, tosin aina Helsingin keskustaan.

Suomessa on todella paljon halvempaa ja kätevämpää liikkua omalla autolla, kuin taksilla.

Vierailija
32/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein,ja nyt vanhin päivittäin kun menee taksilla kouluun

Vierailija
33/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi on normisettiä autottomalle helsinkiläisperheille, kun käydään lääkärissä tai tullaan myöhään jostain.

Mutta maalla ihmisillä on autoja kaksin kappalein, ja taksimatka kotiin tai lentokentälle maksaisi satoja euroja.

Vierailija
34/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 07:18"]

Kyllä meillä välillä kuljetaan taksilla vaikka on omakin auto ja toimiva julkinen liikenne. Esim. sairaalaan pääsee taksilla nopeammin kuin kummallakaan edellä mainituista ja jos tietää, että parkkipaikan löytymisessä on ongelma, oma auto kannattaa jättää kotiin. Kaikki kolme lastamme ovat kulkeneet alle kouluikäisenä taksilla.

[/quote]

Meillä taas sairaalaan pääsee nopeammin omalla autolla kuin taksilla, taksia kun joutuu odottamaan. Parkkipaikkoja on myös aina löytynyt. Lisäksi oikein kiireellisiissä tapauksissa meillä on menty sairaalaan ambulanssilla.

Tähän mennessä on ollut tarve käyttää vaan alueellisia sairaaloita ja Jorvia Espoossa ja kerran HYKS:iä Helsingissä, josta sieltäkin löysi hyvin parkkipaikan (maksullisen). Ainakin meiltä tuollainen 100-150km edestakainen matka Helsinkiin taksilla tulisi aika kalliiksi...

Vierailija
35/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 07:41"]

Välillä lähetän lapseni yksin taksilla johonkin, mihin en ehdi heitä viedä. Hyvä, helppo, turvallinen ja aikaa säästävä keino:-)

[/quote]

En luottaisi takseihin noin paljon. Siinä porukassa on kaikenlaista väkeä, ja sittenpähän olet laittanut lapsesi jonkun täysin tuntemattoman autoon, yksin.

Vierailija
36/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2013 klo 07:41"]

[/quote]

En luottaisi takseihin noin paljon. Siinä porukassa on kaikenlaista väkeä, ja sittenpähän olet laittanut lapsesi jonkun täysin tuntemattoman autoon, yksin.

[/quote]

joo ja teini-ikäiselläkin on lupa ottaa taksi illalla tarvittaessa ja vastaanottaja(äiti) maksaa. Kaveritkin saa ottaa mukaan.

Vierailija
37/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi on kyllä ajanut taksissa usein, sekä kotimaassa että ulkomailla. Itse en aja autoa, ja taksi on näppärä kulkupeli. Itse kuljin ennen työmatkoja yöaikaan aina taksilla. Isäni totesi jo 1970-luvulla, että taksi tulaa omaa autoa halvemmaksi meidän perheessä, ja taksilla ajeltiin pitkiäkin matkoja ( sopivttu taksa, normaali pikkukaupungissa)

Vierailija
38/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ekaa kertaa Suomessa taksissa joskus yli 20-vuotiaana. Silloinkin firman piikkiin, en varmaan oo ikinä omilla rahoilla taksilla ajellut.

Lapsena maalla meillä oli omat autot, kouluun pääsi kävellen ja myöhemmin bussilla. Opiskeluaikana taksi tuntui älyttömän kalliilta bussiin verrattuna, varsinkin kun en outoihin aikoihin ikinä liikkunut.

Koulukyydityksessä joskus käytettyä pikkutaksia ja kerhoretkien pikkutaksikuljetuksia en ota huomioon.

Vierailija
39/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut lukuisia kertoja koska meillä ei ole autoa.

Ihmettelin kyllä kun tyttäreni luokkakaveri oli ensimmäisen kerran junassa ysin luokkaretkellä.

Kyllä meillä ihmettelmistä riittää toisten ihmisten elämäntavoissa.

Vierailija
40/43 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes muista milloin olen viimeksi ollut taksissa. Asun rautatieaseman vieressä ja matka keskustasta kotiin julkisilla + kävely kestää alle 20 min. Taksilla kestäisi 15 min, koska auto ajaa hitaammin ja kiertää kuin juna.

En näe mitään syytä maksaa tästä ilosta. Ajotan aikatauluni niin että voin hyppää junaan.

Poikani 4,5 v on ollut taksissa yhden kerran, lentokenttätaksissa, kun samassa kyydissä oli monta muuta ihmistä. Jos tätä ei lasketa, ei ole ollut kertaakaan taksissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän