Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääpukeutumisesta - onko etikettivirhe mennä häihin kokomustassa mekossa?

Vierailija
25.08.2013 |

Jos siis piristää mekkoa asusteilla eli valitsee sen kanssa värikkäät kengät, laukun, vyön ja hartiahuivin, vai eikö mikään auta, mustassa ei voi mennä ja piste.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etiketin noudattaminen näyttää nykyisin riippuvan siitä, missä piireissä liikkuu. Nuoret uhmakkaat haluavat ehdottomasti rikkoa etikettiä, vaikka se kuinka loukkaisi ainakin vanhempaa polvea. MINÄhän pukeudun juuri niin kuin haluan = minä pukeudun mustaan. Goottiko? Onko suruaika menossa? Ei ainakaan suruaika, vaan uhma.

Osa asusta voi kyllä olla musta, esim. juhlahousut tai -hame, mutta kyllä pitäisi löytyä aika paljon muutakin väriä, esim. jakku, iso hartiahuivi tms.

Vieläkö joku vihjailee punaisesta väristä häissä. Eikö olisi jo aika hylätä tuo vanha legenda, että jos kaaso (tai joku häävieras yleensä) pukeutuu punaiseen, niin se viestii siitä, että ko. henkilö olisi ollut muhinoissa sulhasen kanssa.

Tärkeintä hääpukeutumisessa on, että on pukeutunut juhlavasti, juhlan edellyttämällä tavalla muistaen kuitenkin, että morsian on keskipiste. Eli jätetään liian avoimet tai muuten liian huomiotaherättävät luomukset muihin tilaisuuksiin.

Vierailija
22/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:15"]

Jotenkin olen aina ollut siinä ajatuksessa, että häihin ei sovi "suruasu". Pelkkä musta mekko sitä ei tee mutta jos näytät siltä, että olet hautajaisiin menossa, niin vaihda asua. Kuten jo joku sanoikin, musta on ihan perinteinen hääväri Suomessa. Etiketti_säännöillä_ on usein se huono puoli, että seurataan sääntöä ymmärtämättä mikä sen pointti on ollut.

Todellisuudessa tuskin missään järkevässä seurassa puhutaan mustasta juhlavasta ei-suruasusta mitään selänkään takana. Jokunen vuosi sitten olin häissä jossa morsiamen äitikin oli pukeutunut mustaan mekkoon. Eikä siitä selän takana puhuttu. 

Sanoisin myös vielä tuolle seläntakana puhumista mainostaneelle henkilölle. Riippumatta siitä, onko musta mekko etikettivirhe vai ei, niin etikettisääntöihin kuuluu myös se, että toisen etikettivirhettä ei erikseen nosteta esille vaan parhaimman mukaan pyritään siihen, että _kaikilla_ on miellyttävää. Jos joku tekee etikettivirheen, sinun velvollisutesi on tehdä kaikkesi, jotta etikettivirhe ei mitenkään korostuisi ja tilanne etenee mahdollisimman mukavasti ja sujuvasti. Ja jätetään nyt mainitsematta sen kummemmin se, että selän takana puhuminen ja etiketti eivät sovi samaan suuhun.

[/quote]

Olipa hienosti kirjoitettu. Häät ovat juhlat joissa juhlistetaan iloista tapahtumaa ja on minusta etikettivirhe nyrpistellä toisten vaatteille. Paljon on kiinni myös siitä millainen on hääpari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:26"]

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:15"]

Jotenkin olen aina ollut siinä ajatuksessa, että häihin ei sovi "suruasu". Pelkkä musta mekko sitä ei tee mutta jos näytät siltä, että olet hautajaisiin menossa, niin vaihda asua. Kuten jo joku sanoikin, musta on ihan perinteinen hääväri Suomessa. Etiketti_säännöillä_ on usein se huono puoli, että seurataan sääntöä ymmärtämättä mikä sen pointti on ollut.

Todellisuudessa tuskin missään järkevässä seurassa puhutaan mustasta juhlavasta ei-suruasusta mitään selänkään takana. Jokunen vuosi sitten olin häissä jossa morsiamen äitikin oli pukeutunut mustaan mekkoon. Eikä siitä selän takana puhuttu. 

Sanoisin myös vielä tuolle seläntakana puhumista mainostaneelle henkilölle. Riippumatta siitä, onko musta mekko etikettivirhe vai ei, niin etikettisääntöihin kuuluu myös se, että toisen etikettivirhettä ei erikseen nosteta esille vaan parhaimman mukaan pyritään siihen, että _kaikilla_ on miellyttävää. Jos joku tekee etikettivirheen, sinun velvollisutesi on tehdä kaikkesi, jotta etikettivirhe ei mitenkään korostuisi ja tilanne etenee mahdollisimman mukavasti ja sujuvasti. Ja jätetään nyt mainitsematta sen kummemmin se, että selän takana puhuminen ja etiketti eivät sovi samaan suuhun.

[/quote]

Olipa hienosti kirjoitettu. Häät ovat juhlat joissa juhlistetaan iloista tapahtumaa ja on minusta etikettivirhe nyrpistellä toisten vaatteille. Paljon on kiinni myös siitä millainen on hääpari.

[/quote]

http://www.stara.fi/2013/08/25/haapari-jarjesti-haavieraille-nayttavan-yllatyksen-alttarilla/

Tässä hääpari juhlii kuten itse tahtoo. Minusta etikketivirheen tekee kaksi nyrpeää mummelia jotka poistuvat kesken kirkosta. Hääjuhlat ovat morsiusparin omat ja he saavat päättää miten sen viettävät. Vaikka itse tekisi toisin pitää minusta kunnioittaa toisten tyyliä.

Vierailija
24/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häät ovat pikkupaikkakunnalla, niin varmaan supistaan. Isommissa paikoissa on totuttu kaikkeen. Muistan kuinka aikoinaan äiti sai slaagin, kun enon vaimo ilmestyi mummun hautajaisiin harteillaan beide huivi, jonka reunassa kolme ohutta viininpunaista raitaa. Hautajaisissa ei hänen mukaansa olisi saanut olla hiukkaan mitään punaisen sävyä missään. Jupisi jälkeen päin. Pikkupaikkakunta kyseessä.

Vierailija
25/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.stara.fi/2013/08/25/haapari-jarjesti-haavieraille-nayttavan-yllatyksen-alttarilla/

Tässä hääpari juhlii kuten itse tahtoo. Minusta etikketivirheen tekee kaksi nyrpeää mummelia jotka poistuvat kesken kirkosta. Hääjuhlat ovat morsiusparin omat ja he saavat päättää miten sen viettävät. Vaikka itse tekisi toisin pitää minusta kunnioittaa toisten tyyliä.

[/quote]

Olen samaa mieltä: hääjuhla on hääparin ja sitä pitää kunnioittaa. Vaikka aina ei olisi "oman mielen mukainen."

Tuossa kyseisessä videossa niiden kahden mummelin lisäksi siellä on muutama vanhempi henkilö, jotka ovat selvästi vaivautuneita tapahtuneesta. Esim rouvashenkilö (hattu päässä, edessä oikealla) ainakin katselee lattiaan.

Vierailija
26/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videolla olikin, miten HÄÄPARI juhlii kuten tykkää. Mutta miten VIERAS pukeutuu, onkin vähän eri asia. Miten kunnioittaa pukeutumisellaan hääparin juhlaa? Pukeutumalla mustaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä