Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hääpukeutumisesta - onko etikettivirhe mennä häihin kokomustassa mekossa?

Vierailija
25.08.2013 |

Jos siis piristää mekkoa asusteilla eli valitsee sen kanssa värikkäät kengät, laukun, vyön ja hartiahuivin, vai eikö mikään auta, mustassa ei voi mennä ja piste.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 17:21"]

Videolla olikin, miten HÄÄPARI juhlii kuten tykkää. Mutta miten VIERAS pukeutuu, onkin vähän eri asia. Miten kunnioittaa pukeutumisellaan hääparin juhlaa? Pukeutumalla mustaan?

[/quote]

Tarkoitin, että jos on kyse hyvin epämuodollisesta pariskunnasta niin vieraskin voi olla vapaampi, mutta jos hääpari kunnioittaa vanhoja tapoja niin silloin kannattaa pukeutua "vanhanaikaisten" etikettisääntöjen mukaan ja valita joku muu kuin musta puku. Jos hääpari on jostain siltä väliltä voi laittaa mustan puvun, mutta asustaa sen raikkaaksi jollakin värillä. Näin minä tekisin.

Vierailija
2/26 |
26.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voit mennä mustassa juhlapuvussa. Kuka tuollaisia enää miettii. Minäkin asustaisin jollain tyylikkään värisillä asusteilla. Ei kukaan sinun asuasi siellä häissä mieti sen kummemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vieraana olen menossa :)

Ap

Vierailija
4/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo :)

Vierailija
5/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kokovalkoisissa sensijaan ei saisi olla kuin morsian.

Vierailija
6/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaa ei häissä käytetä, eikä vitivalkoista. Punaisellakin ilmaistaan jotakin, mutta onneksi maailmassa on vielä kymmeniä muita värejä ja niissä miljoonia eri sävyjä...

Niin saahan sitä mustaa käyttää, jos haluaa olla illan ja seuraavan vuoden puheenaihe erityisesti selän takana..

Vierailija
7/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä monessa ketjussa on ollut, ettei kokomustassa pitäisi mennä. Itselläni nyt vain on niin, että on musta hienompi mekko kaapissa, eikä tarvitsisi ostaa uutta, jos siinä voisi mennä. En vartavasten sitä häihin ostaisi, mutta koska on olemassa minulla, niin siksi laittaisin sen.

Ap

Vierailija
8/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sinä mene kokomustassa, jos sinulla on värikkäitä asusteita :)

Vierailija
9/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jo monta vuotta ollut mustissa kaikissa häissä ja hautajaisissa, sun muissa kissanristiäisissä. Eikä kukaan ole asiasta valittanut. Eli voi mennä, ei sillä joudu silmätikuksi eikä ole koko illan puheenaihe, saatika vuoden. Eniten häissä kiinnitetään huomiota morsiammen pukeutumiseen, sekä kaasojen ja morsiusparin vanhempien. Ja tietenkin siihen, jos jollain on hyvin arkiset ja likaiset vaatteet.

Eli pukeudu vain huoletta mustaan, jos haluat :)

Vierailija
10/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta musta on todella ok, etenkin, kun ap:n mustan juhlapuvun käsitin olevan erittäin juhlavan. Nyt värikästä sitten asuun lisäksi hartiahuivi/mieluummin esim. bolero, hattu, hansikkaat, kengät, .... Niin ei ole ollenkaan synkkää. Järjetöntä ostaa jotain persikanväristä juhlakolttua yksiin juhliin (jos siis ei ole persikan ystävä ;) )

Vierailija
11/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten todettua, se mustiinpukeutuja on kyllä illan puheenaihe - SELÄN TAKANA. Tietäisitpä mitä juttuja mustiin pukeutujasta liikkuu...

Vierailija
12/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahah, mitähän juttuja? Mä pukeudun aina mustiin, ja niin tein myös ollessani morsian ;)

Vierailija
13/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on melko köyhää joidenkin elämä, jos tarvitsee mustiin pukeutuneesta häävieraasta selän takana puhua. Ajat muuttuu, tavat sen mukana. Itseäni ei ainakaan henkilökohtaisesti haitannut, vaikka häissäni muutama mustiin pukeutunut naisvieras olikin. Uskon että vähemmistönä on ne, jotka jaksaa niin paljon toisten pukeutumisella päätään vaivata että jälkeenpäinkin asiasta pitäisi puhua. Mustalle värikkäästi asustettuna nostan peukkua. Anna mennä vaan. :)
Mutta valkoisissa en minäkään menisi. 

Vierailija
14/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut useammissa häissä ja aina siellä on muutama mustaan mekkoon pukeutunut. Heillä on aina jotain värikästä: laukku, isot helmet/muu kaulakoru, hattu, huivi jne. Tyylikkäistä ovat.

Itse en ainakaan lähtisi ostamaan uutta mekkoa sen takia, että ainoa kaapissa oleva on musta. Mustasta mekosta saa hääjuhlaan sopivan kun asustaa kivasti.

Ja sitäpaitsi: joskus historiassa, morsian oli pukeutunut mustaan koska se oli hänen ainoa kauniimpi vaatteensa. Ei ollut muita juhlavaatteita, varsinkaan rahvaan joukossa.

Vierailija
15/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut häissä, jossa morsian oli pukeutunut mustaan. Niissä häissä oli myös joillakin vierailla mustat mekot, asustettuna eri väreillä. Kellään vieraista ei ollut valkoista mekkoa. Tosin eihän morsiamen mekon väriä tiedetty etukäteen. (oli sen verran erikoinen morsian, että etukäteen vaan arvuuteltiin, millainen häämekko on, ja vähän arvuuteltiin, että mikä on värinä) Mutta kaikki olivat kauniita, niin morsian mustassaan kuin vieraat mustissa mekoissaan.

Vierailija
16/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ON etikettivirhe, mutta jos asusteet on iloisen värikkäät niin itse ajattelisin että se on OK. Itse olin juuri häissä jossa 2 tyttöstä oli pukeutunut niin lyhyeen minihameeseen että sukkahousujen reisivahvikkeet näkyi. Kyseessä iltahäät jolloin mekon pituus pitäisi olla vähintäin polviin, tosin häissä se pitäisi muulloinkin olla miel polvipituinen ainakin. Tarkoitus kun on juhlia hääparia eikä antaa aihetta siihen että muut tuijottelevat koska vilahtaa.

Vierailija
17/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole ihan se ja sama minkä väristä on päällä, tavallinen suomalainen lättäjälka ja -persekansa ei siitä muuksi muutu, eri asia sitten (ehkä) elämästä vieraantuneella ns. paremmalla väellä joka luulee olevansa jotain. 

Vierailija
18/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nykypaivana mikaan etikettivirhe ole, hopsis.

Vierailija
19/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nykypaivana mikaan etikettivirhe ole, hopsis.

Vierailija
20/26 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olen aina ollut siinä ajatuksessa, että häihin ei sovi "suruasu". Pelkkä musta mekko sitä ei tee mutta jos näytät siltä, että olet hautajaisiin menossa, niin vaihda asua. Kuten jo joku sanoikin, musta on ihan perinteinen hääväri Suomessa. Etiketti_säännöillä_ on usein se huono puoli, että seurataan sääntöä ymmärtämättä mikä sen pointti on ollut.

Todellisuudessa tuskin missään järkevässä seurassa puhutaan mustasta juhlavasta ei-suruasusta mitään selänkään takana. Jokunen vuosi sitten olin häissä jossa morsiamen äitikin oli pukeutunut mustaan mekkoon. Eikä siitä selän takana puhuttu. 

Sanoisin myös vielä tuolle seläntakana puhumista mainostaneelle henkilölle. Riippumatta siitä, onko musta mekko etikettivirhe vai ei, niin etikettisääntöihin kuuluu myös se, että toisen etikettivirhettä ei erikseen nosteta esille vaan parhaimman mukaan pyritään siihen, että _kaikilla_ on miellyttävää. Jos joku tekee etikettivirheen, sinun velvollisutesi on tehdä kaikkesi, jotta etikettivirhe ei mitenkään korostuisi ja tilanne etenee mahdollisimman mukavasti ja sujuvasti. Ja jätetään nyt mainitsematta sen kummemmin se, että selän takana puhuminen ja etiketti eivät sovi samaan suuhun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän