Vaatimattomuus kaunistaa (ilmoitus Tori.fi:ssä
http://www.tori.fi/uusimaa/Pienet_kodinkoneet_saavat_kodin_7811780.htm?ca=16&w=3
Sillä lailla, että jäätelökoneet ja kaikki olisi kiva omistaa.
Jotenkin tää nyt hiukan ärsytti.
Kommentit (44)
Jos on fiksu vähätuloinen ihminen, niin tekee ruokansa itse. Silloin tarvitaan mehulinkoja sun muita. Marjoja, sieniä ja omenoitakin saa ilmaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:39"]
18: miksi tuo on mielestäsi väärin?
[/quote]
Eihän se väärin ole.
Itsellä ei kyllä pokkaa olisi.
Ja olen sitä mieltä, että oikeasti köyhä ei ihan tuollaisia listoja laittaisi.
Lahjoitan itse eteenpäin itselleni tarpeettomia tavaroita, ja minusta on vain hyvä jos vastaanottajat tietävät tarkasti mitä haluavat. Sehän kertoo, että tavara tulee pitkäaikaiseen käyttöön eikä lennä roskiin heti kun on varaa ostaa sellainen kuin oikeasti haluttiin. Onko teiltä jotenkin pois se, että joku saa tarvitsemansa ilmaiseksi ja toinen saa helpolla tavaravuortaan pienemmäksi? Oma arkeni helpottuu, kun mukana ei ole kaikenlaista mitä en ole vuosiin käyttänyt.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:42"]
Jos on fiksu vähätuloinen ihminen, niin tekee ruokansa itse. Silloin tarvitaan mehulinkoja sun muita.
[/quote]
Ja friteerauskeitintä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:22"] Ei vain jaksettaisi nähdä vaivaa varata kirppispöytää, kun rahaa saa yleensä aika vähän ja vaiva on iso.
[/quote]
Joutuvat todennäköisesti näkemään sen vaivan, että vievät tavarat tälle kerjääjäpariskunnalle. Tuskin he viitsivät itse noutaa.
[/quote]
Siinä kyllä luki, että nouto järjestyy.
Eli auto on...?
[/quote]
Ok, en huomannut.
Ilmeisesti ovat saaneet sen ilmaiseksi ja joku muu maksaa bensat, vakuutukset yms.
24 jatkaa: minua ei suuremmin kiinnosta, onko vastaanottaja "oikeasti köyhä" vai vain pihi. En katso antavani köyhäinapua, vaan säästäväni omia hermojani ja luonnonvaroja.
Lisään, että ehkä he pyytävätkin jonkun kaverin hakemaan ne ilmaistavarat?
26
Haloo mammat! Kyse on pienistä kodinkoneista ja pääkaupunkiseudusta, eli noutoon ei tarvita autoa. Kuljetuskassi mukaan ja bussiin!
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:44"]
Lahjoitan itse eteenpäin itselleni tarpeettomia tavaroita, ja minusta on vain hyvä jos vastaanottajat tietävät tarkasti mitä haluavat. Sehän kertoo, että tavara tulee pitkäaikaiseen käyttöön eikä lennä roskiin heti kun on varaa ostaa sellainen kuin oikeasti haluttiin.
[/quote]
Sinisilmäinen olet. Ei se mitään kerro, että osaavat listata "friteerauskeitin, wokkipannu jne." Vai meinaatko, että ne ihmiset, joilla olisi lahjoittaa nämä tuotteet pois käyttämättöminä, ovat kauppaan mennessään ajatelleet "jaahas, en yhtään tiedä mitä haluan, mutta otetaanpas tästä nyt vaikka jäätelökone mukaan"?
Nuo kerjääjät voivat laittaa saamansa kamat myyntiin nettikauppaan vaikka seuraavana päivänä, jos oikein idiootteja ovat.
Otetaanpa talteen tähän.
Mikäli jollain löytyy ylimääräisenä mutta ehjänä erinäköisiä pieniä kodinkoneita niin ottaisimme mielellämme ne vastaan, kun meiltä puuttuu ja ei oikein ole varaa ostaakkaan niitä. :(
Tässä hieman listaa mitkä toivoisimme omistavamme:
*Käsivatkain
*Sauvasekoiti (soseuttaja)
*Monitoimikone
*Kahvinkeitin (termos malli)
*Tehosekoitin
*Kasvikuivuri
*Keittiö vaaka
*Vohvelirauta
*Leipäkone
*Jäätelökone
*Friteerauskeitin
*Mehulinko
*Tyhjiöpakkauslaite
No siinähän noita meidän perheen kaipaamia laitteita sitten olikin jo riittämiin. Mikäli jollain ylimääräisenä jotain löytyy niin ota ihmeessä yhteyttä. Kauneus virheillä ja iällä ei ole mitään väliä, kunhan vain ovat ehjiä.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:22"] Ei vain jaksettaisi nähdä vaivaa varata kirppispöytää, kun rahaa saa yleensä aika vähän ja vaiva on iso.
[/quote]
Joutuvat todennäköisesti näkemään sen vaivan, että vievät tavarat tälle kerjääjäpariskunnalle. Tuskin he viitsivät itse noutaa.
[/quote]
Siinä kyllä luki, että nouto järjestyy.
Eli auto on...?
[/quote]
pääsee sitä julkisillakin ja jaksaa kantaa esimerkiksi monitoimikoneen. Ei kait joku lahjoita noita kaikkia. Ilmoittaja ei vaadi mitään ulkonäkökriteerejä, joka on minusta hieno asia. Lisäksi nämä laitteet liittyvät ruoanlaittoon, joka minusta on myös plussaa. En ymmärrä mikä tässä jotakuta harmittaa.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:44"]
Lahjoitan itse eteenpäin itselleni tarpeettomia tavaroita, ja minusta on vain hyvä jos vastaanottajat tietävät tarkasti mitä haluavat. Sehän kertoo, että tavara tulee pitkäaikaiseen käyttöön eikä lennä roskiin heti kun on varaa ostaa sellainen kuin oikeasti haluttiin.
[/quote]
Sinisilmäinen olet. Ei se mitään kerro, että osaavat listata "friteerauskeitin, wokkipannu jne." Vai meinaatko, että ne ihmiset, joilla olisi lahjoittaa nämä tuotteet pois käyttämättöminä, ovat kauppaan mennessään ajatelleet "jaahas, en yhtään tiedä mitä haluan, mutta otetaanpas tästä nyt vaikka jäätelökone mukaan"?
Nuo kerjääjät voivat laittaa saamansa kamat myyntiin nettikauppaan vaikka seuraavana päivänä, jos oikein idiootteja ovat.
[/quote]
Ei minua hirveästi haittaa jos myyvätkin eteenpäin, kunhan ei kaatopaikalle päädy. Tarkoitin ennemminkin sitä, että jos joku pyytää "ihan mitä tahansa paistinpannua, ihan millainen vaan käy että voi laittaa lapsille ruokaa" tai "ihan millaista vaan kahvinkeitintä, että voi anopille keittää kahvit", niin silloin saavat todennäköisesti jotain, mitä eivät olisi hankkineet jos olisi ollut varaa. Ja silloin "hätäaputavara" käy tarpeettomaksi heti, kun on varaa ostaa just sellainen kun tarve on.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:42"]
Jos on fiksu vähätuloinen ihminen, niin tekee ruokansa itse. Silloin tarvitaan mehulinkoja sun muita.
[/quote]
Ja friteerauskeitintä.
[/quote]
Friteeratut omenat on hyviä
Harmi ettei lista ole häälahjalistojen tapaan netissä siten, että voisi seurata mitä tuotteita listalta poistuu.
Minusta tuo on hyvää kierrätystä. Ja juuri nuo erikoisemmat laitteet on sellaisia mitkä ihmisillä monesti jää kaappeihin lojumaan. Monet vievät suoraan roskikseen mikä on huomattavasti huonompi vaihtoehto.
En tiedä onko sitten paras foorumi missä ilmoitella kun tuntuu niin monia ärsyttävän. Itse voisin hyvinkin lahjoittaa jos olisi kamoja ylimääräisenä kaapissa, mutta kaikki on ihan käytössä ja turhia ei olla ostettu.
Meiltä joutais sille riisinkeitin, mutta tuliskohan tuo hakemaan? Ilman että mun pitäisi sille bussiliputkin kustantaa? ;)
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:53"]
Meiltä joutais sille riisinkeitin, mutta tuliskohan tuo hakemaan? Ilman että mun pitäisi sille bussiliputkin kustantaa? ;)
[/quote]
Vastaa sille ja kysy ottaako tuotteita listan ulkopuolelta.
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 12:53"]
[/quote]
No kai sä nyt yhdet bussilput maksat, jos hän auttaa sua pääsemään riisinkeittimestäsi eroon?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:00"]
http://www.tori.fi/uusimaa/Pienet_kodinkoneet_saavat_kodin_7811780.htm?ca=16&w=3
Sillä lailla, että jäätelökoneet ja kaikki olisi kiva omistaa.
Jotenkin tää nyt hiukan ärsytti.
[/quote]
Ette sitten - myös vastaajat - sattuneet huomaamaan, että ilmoitus oli ostetaan-palstalla. He aikovat maksaa selvää rahaa hankinnoistaan.
Mikä siinä ärsyttää?
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 11:38"]
No jo on jollakin pokkaa! Kahvinkeitinkään ei saa olla mikä tahansa, vaan pitää olla termosmallia! Ja kasviskuivurista lähtien tarvitaan...mutta mitään ei olla valmiita maksamaan, edes pientä hintaa ei tarjota.
[/quote]
You got the point!