vaikea valinta... voiko naudan sisäfileestä nauttia ilman punaviiniä?
En voi kuvitella juovani murean mediumpihvin kanssa vettä tai maitoa...
Kommentit (18)
Miksi pitäisi?
Tai no, kuten kolmonen sen sanoi...
Kyllä voi, mutta ei se ihan sama asia ole.
Ei heittäisi hyvää lihaa hukkaan, eli laadukas viini kyllä kruunaa kunnon lihan. Normaalisti juon maitoa ruoan kanssa, mutta hyvä lihaa en...
Cokis on parasta medium pihvin kanssa! Se viini vaan pilaa hyvän lihan maun.
Pihvi pihvinä ja viini viininä... Mikäli haluaa nauttia lihan omasta mausta, ei sitä tarvitse viinillä peitellä tai "tuoda esille" kuten jotkut mielellään lausuvat. Vaniljajäätelönkin voi täydentää tai pilata jollakin maulla, mutta aika moni tykkää siitäkin ilman mitään hilloja...
No älä sitten kuvittele :)
Alkoholistille hyvä syy saada kitata punkkua, ensinhän se menee pullo jo sitä ruokaa tehdessä. Toinen pullo kepeesti pihviä syödessä:) pihvin maku onkin jo sitten toinen juttu!
Minäkin pari kertaa vuodessa enemmän (siis yhteensä n.4 annosta) juova juopporaasu kaipaan kyllä hyvän lihan viiniä.
On tosi kummallista, että meillä Suomessa mollataan niitä, jotka arvostavat ruokaviiniä hyvän ruoan kanssa. Itse en sitä kuitenkaan makaronilaatikon tai hernekeiton kanssa nauti. Hyvin harva tekee niin.
Sen sijaan yleinen ajattelu tuntuu olevan, että siinä ei ole mitään väärää, jos perheen äiti pari kertaa kuussa (miehen kanssa vuoroviikoin) lähtee tarkoitushakuisesti baariin "rentoutumaan" ja vetäsemään siiderikänniöverit.
Taas yksi juoppo huutelee, hyvä tekosyy lipittää viiniä pari kolme pulloa.
juopporaasu kaipaan kyllä hyvän lihan viiniä.
Mistä tuota saa? Taitaa eiliset "viinit" vaikuttaa jo kirjoitukseenkin :)
Vahva punaviini pilaa naudan maun. Itseasiassa moni ravintola-alan ammattilainen suosittelee tummaa olutta naudan seuraksi, eikä viiniä laisinkaan.
Itse olen oppinut syömään pihvini kivennäisveden tai tumman oluen kanssa ja ne kerrat mitä minulle on punaviiniä naudan kanssa tarjottu, olen maistanut, mutta todennut että pihvini on parempaa ilman punaviiniä. Sen sijaan esim. lohen tai taimenen kanssa on täyteläinen punaviini erinomainen valinta. Mitä rasvaisempi ruoka, sitä paremmin punaviini sopii ruokaan.
Kokeilkaa oikeasti tummaa olutta sen pihvin kanssa. Saatatte yllättyä.
En pilaa pihviäni viinillä tai muullakaan alkoholilla, paitsi jos nyt kastikkeessa sattuu olemaan alkoholia, niin se maistuu yleensä ok.
En nyt sanoisi, että hyvä viini pihviä pilaa, mutta ei se pakollistakaan ole. Kivennäisvettä juon yleensä pihviaterioilla, jos viiniä ei ole.
Kuinka monesta viini olisi hyvää, jollei siinä olisi lainkaan alkoholia.
Yleensä juon ruokajuomana vettä ja työpaikkalounaalla maitoakin. Mutta kyllä pihvi ja punaviini on sellainen herkku, että sitä on hyvä saada pari kertaa vuodessa. Raskaana ja imetysaikanakin voi hyvin ottaa yhden pienen lasillisen, ellei ole alkoholisti, jolla koko homma sitten repsahtaa siihen lasilliseen.
Ei tietenkään voi, glamour ja gourment kärsii, luxuksesta puhumattkaan
Koska minä en käytä alkoholia lainkaan, en myöskään osta koskaan naudan sisäfilettä.
En koskaan pilaa ruokaa vinin kanssa läträämäälllä. Vesi tai kivennäisvesi on parasta ruokajuomaa.