Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä varasti vauvanimen!

Vierailija
25.08.2013 |

Mitä mieltä olette. Juteltiin vuosi kaksi sitten ystävän kanssa vauvojen nimistä. Ja sitten se kysyi multa, että onko mulla jotain nimeä, minkä haluaisin antaa mahdollisesti tulevalle vauvalleni (en siis ollu raskaana). No, se kysy siitä nimestä vielä jälkeenpäin että "niin mikäs se sun suosikkinimi oli tyttövauvalle kun se oli niin kiva"... Eipäs siinä sitte muuta, ku tämä sai tyttövauvan, niin sepä anto sen mun suosikkityttövauvan nimeni sille omalle lapselleen nimeksi!!! Tekikö teijän mielestä väärin? Tuntu tosi pahalta, koska olin jo lapsena ihastunu tähän kyseiseen nimeen ja aina haaveillu, et omasta tytöstä tulee sen niminen.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi pelätä että Sofioita olisi luokalla kolme. Ei se NIIN suosittu ole, ja toisekseen käytetään paljon toisena nimenä. Olen paljon kiertänyt eri kouluilla opettajan ja koulunkäynnin ohjaajan sijaisena ja Ella tai useampi kyllä löytyy luokasta kuin luokasta, mutta Sofia on harvinaisempi. En ole koskaan tavannut kahta Sofiaa samasta luokasta.

Vierailija
22/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivalloista joidenkin elämä, mikäli tälläisestä on ystävyys katkolla... :( Entäpä, jos ystäväsi,ap, halusikin peräti ilahduttaa sinua?Vai olitko ilmoittanut,että et missään nimessä halua tätä nimeä käytettävän? No, niin tai näin; ensi kerralla toimi viisaammin ja tee kantasi selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä jos sun mies ei tykkää ollenkaan tästä sun suosikki nimestä? Näissä varastettu nimi ketjuissa ei koskaan oteta huomioon miehen mielipidettä. Ehkä sen sun kaverin mies välttämättä halusi tämän sun suosikki nimen heidän lapselleen.

Vierailija
24/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan ymmärtänyt tuota nimien varaamista. Meillä kotona oli just sellaista. Mullekin on keksitty ääliönimet, joita ei ollut kellään tutulla. Pikkusiskolle ehdotin nimiä ja niitä pohdittiin pitkään. Kas kun se etunimi oli sama kuin isän serkun yhdellä tytöllä (tavattiin max. kerran vuodessa) ja toinen nimi oli sama kuin eräällä tuttavalla, jota tavattiin useammin. Etteivät vain luule, että on matkittu!

Siskoni jatkaa samaa perinnettä. Minä ehdin saamaan lapset ensin ja annoin kuopuksen kolmanneksi nimeksi äidin toisen nimen. Siskoni olisi halunnut antaa omalle tytölleen saman, muttei voinut matkia, joten joutui tekemään siitä muunnoksen. JA kyse oli yhdestä Suomen yleisimmästä nimestä. Ja sitäpaitsi äitinikin oli vihainen, kun oli annettu hänen nimensä. Meidän suvussa kun ei ole tapana vatvoa samoja nimiä sukupolvesta toiseen.

Vierailija
25/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika outo tapa ilahduttaa kyllä...

Kyllä muakin ärsyttäisi, mutta jos ap saat joskus tyttären niin anna ilman muuta tuo nimi jota olet suunnitellut. Eihän se tosiaan haittaa varsinkin kun asutte eri paikkakunnilla eivätkä lapset edes tule olemaan saman ikäisiä. Eivät siis leikkikavereita.

Vierailija
26/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ystäväsi käyttäytyi törkeästi kun otti sinun suosikkinimesi. Nimiä ei voi varailla, mutta oikea ystävä ei tee noin.

Minulle kävi niin, että raskausaikainen tuttu ja silloinen työkaveri antoi lapselleen saman nimen, jota olimme suunnitelleet.Ristiäiset olivat viikkoa aijemmin kuin meillä. Me annoimme saman etunimen eikä asiasta ole ollut mitään ongelmaa. Vauva-aikana kyläilimme ja puhuimme "meidän mikosta" ja "teidän mikosta". Pojat pelasivat isompana samassa joukkueessa, mutta sekään ei haitannut. Muuten emme enää ole olleet tekemisissä.

En olisi voinu kuvitellakaan, että vauvallemme olisi tullut joku muu nimi.

Vierailija
27/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia tai Sofie.17 kulkeeko nimi suvussa? Minulla molemmat vaarit  ja lähes kaikki serkut ovat Aleksandr nimisiä.Tämä on  suuri kunnia,poikani nimi on Aleksandr ja tyttärestäni tulee Aleksandra (ei x fuu fuu:). 

Vierailija
28/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on provo.

Ei vauvojen nimistä puhuta kuin puolison kesken.

-mies

Vierailija
29/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 10:00"]

Aloitus on provo.

Ei vauvojen nimistä puhuta kuin puolison kesken.

-mies

[/quote]

Vai niin. Nyt on mies hiukan pihalla :D

Vierailija
30/30 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika usein taitaa käydä myös niin, että kun ja jos sen tytön vuosien kuluttua saa, niin käärö sylissä se pitkään haaveissa ollut nimi ei tunnukaan enää oikealta... Mutta senhän näyttää aika!