Ystävä varasti vauvanimen!
Mitä mieltä olette. Juteltiin vuosi kaksi sitten ystävän kanssa vauvojen nimistä. Ja sitten se kysyi multa, että onko mulla jotain nimeä, minkä haluaisin antaa mahdollisesti tulevalle vauvalleni (en siis ollu raskaana). No, se kysy siitä nimestä vielä jälkeenpäin että "niin mikäs se sun suosikkinimi oli tyttövauvalle kun se oli niin kiva"... Eipäs siinä sitte muuta, ku tämä sai tyttövauvan, niin sepä anto sen mun suosikkityttövauvan nimeni sille omalle lapselleen nimeksi!!! Tekikö teijän mielestä väärin? Tuntu tosi pahalta, koska olin jo lapsena ihastunu tähän kyseiseen nimeen ja aina haaveillu, et omasta tytöstä tulee sen niminen.
Kommentit (30)
Mikä estää sua antamasta samaa nimeä etkä välttämättä edes saa tyttöä...
Sä laitat saman nimen vauvallesi ja ehkä ystävyytenne laimenee tms. Ei ne parhaita kaveruksia koko ikäänsä ne lapset ole. Ilmoitat vain ystävällesi, että sama nimi tuli. Olisit miettinyt aiemmin...
Vituttaa vielä kun oon sen esikoisen kummi... En voi vaan jäähdyttää välejä kun kummius velvottaa. Se käyttäytyy, niinkuin ei ois koskaan noista nimistä edes puhuttu.
-ap
Sulla on poika. Ja Aleksandra on siskoni nimi nyt. Ihana,pieni ja lämmin käärö:)
No ei tollasta tullu ajatelleeksi että se sen nimen pöllii silloin kun kerroin :/
-ap
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 01:49"]
Sulla on poika. Ja Aleksandra on siskoni nimi nyt. Ihana,pieni ja lämmin käärö:)
[/quote]
Ei oo poikaa... Mulla ei ole lapsia ja tämä "pöllitty" nimi ei ole Alexandra :)
-ap
Yllättävän yleistä. Mullakin on yksi harvinainen nimi, mistä olen puhunut vuosia, ja nyt raskaana oleva ystäväni puhuu samasta nimestä.
Mutta jos saat tytön, anna sama nimi. Sehän oli sun ideasi, ja jos ystäväs tästä huomauttaa niin voit muistuttaa, että mistä se sen nimen keksikään..
Niin suomalainen tuksu haluaisi varastaa nimen?! :D Miehelle?!! Minulta/perheeltäni?! Selma adjos amigos:D!
9# joo, näin mä aijon ehkä tehdäkin. Ei asuta samalla paikkakunnalla tän "pöllijän" kanssa, joten jos saan tytön, niin nimeksi tulee se mun haaveilemani nimi. Eivät tule olemaan mitään leikkikavereita keskenään niin helpompaakin sikäli. Mutta kyllä se korpesi kun kuulin, minkä nimen antoivat! Ja olin ensinnäkin järkyttyny, että hyvä ystävä voi tehä pokkana jotaki sellasta. Olis edes varottanu tai keskustellu mun kanssa suoraan aiheesta....
[quote author="Vierailija" time="25.08.2013 klo 01:59"]
Niin suomalainen tuksu haluaisi varastaa nimen?! :D Miehelle?!! Minulta/perheeltäni?! Selma adjos amigos:D!
[/quote]
Oletko kännissä vai pilvessä?
Antaisin lapselleni silti saman nimen jos olisin sä.
Kysyisin, että onko kyseessä mahdollisesti muutenkin suosittu nimi? Itselleni kävi niin, että päätin aikanani joskus 90-luvulla antavani mahdolliselle tyttärelleni nimeksi Sofian. Nimi ei silloin ollut erityisen yleinen, olisiko edes TOP30:een yltänyt. Muutama vuosi sitten kuitenkin huomasin, että sillä aikaa, kun olen eri syistä joutunut lapsen hankkimista lykkäämään, aika moni muukin on ehtinyt tuon nimen jostakin "keksimään". Ja nyt kun odotan oikeasti tytärtä, en sitten halua ottaa sellaista riskiä, että hänen luokallaan olisi kolme muuta Sofiaa.
Tarina jatkuu vielä niin, että mieheni, joka ei ole näihin nimiasioihin taas mitenkään perehtynyt, ehdotti n. kuukausi sitten tytön nimeksi Ellaa. En ollut tällaista nimeä mielessäni pyöritellyt, mutta tajusin, että kieltämättä sopisi loistavasti sukunimeen, ja täyttäisi muutkin kriteerit (kansainvälinen ja uskottava aikuisella naisella työyhteyksissä), mutta sittemmin paljastui, että tämäkinhän on ollut peräti suosituin tytönnimi Suomessa viime vuonna.
Että nyt on sellainen tilanne, jossa laskettu aika on ensi kuussa, emmekä ole keksineet lapsirukalle nimeä, josta kumpikin vanhempi pitäisi.
16#, ei ole ollenkaan sellanen suosittu tytön nimi... On kansainvälinen, mutta ei tosiaan ole missään suosittujen listalla. Vanhanaikanen mutta samalla uusi nimi, vaikea selittää... En voi kertoa, mikä se on vaikka tekis mieli. Koska se mun ystävä on av-mamma ja lukee varmaan tänki ketjun... Varmaan tietää jo, että häntä tarkottaa tää ketju muutenki kaiken tän perusteella... et terveisiä Porvooseen vaan ;) (tarkotin nyt sitä mun ystävää)
Ella on suosittu ainankin noin 5-8 v. joukossa, yksi syy siihen että Eetun suosio oli silloin kovaa ja siihen rimmaavat siskon nimet peesas. Alkuperäinen asia: anna sama nimi! Itse antaisin jos nyt ei ole oma sisko kyseessä. Voithan pyytää sitten kaveriasi kummiksi.
Ootko vähän outo ja ahdasmielinen materialisti kun puhut täällä nimistä omaisuutena. Ei saman nimen antamista mikään laki estä. Erottaahan sen vielä toinen nimi ja sukunimi kuitenkin. Saa se naapuri ostaa samanmerkkisen autonkin mistä olet haaveillut sua ennen, ja sekös kismittää kun ehti ensin..
Ymmärrän tunteesi mutta nimiä ei voi varata. tosiystävä ei olisi niin tehnyt. näin jälkiviisaana et olisi kertonut nimeä.