Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ette ihmiset uskalla ohittaa minua ja koiraani?

Vierailija
24.08.2013 |

Alkaa jo ihmetyttämään tämä. Meillä on isohko, hyväkäytöksinen saksanpaimenkoira, joka ei ole edes remmirähjä.

Silti nämä samat ihmiset tekevät koiramme ohituksesta ihan karmean shown, joka ikinen kerta. (yleensä pikkukoirien omistajia.)

Eräs hieno nainen antaa pienen sylikoiransa tulla fleksinsä kanssa lähes minun koirani iholle. Sitten kun tajuaa tilanteen, alkaa huutamaan minulle, että minun pitäisi olla varovainen ison koirani kanssa ja hänen koiransa pelkää isoja koiria kuollakseen. (ja minun koirani ei edelleenkään ole tehnyt mitään)

Monesti pienten koirien omistajat riipivät koiransa syliin ja lähestulkoon juoksevat meidän ohitsemme.

Eräässä tapauksessa pariskunnan mies talutti koiran ihan normaalisti meidän ohitsemme, ei mitään ongelmaa.

Sitten tää nainen sieppaa koiran aina kainaloon ja jää seisomaan tienreunalle, hänen koiransa tuijottaen koiraani hampaat irvessä rähisten.

Kerran jäin juttelemaan tuttavani kanssa ja en huomannut vanhempaa mieshenkilöä, joka jäi napottamaan kauemmas oman labbiksensa kanssa. Juttelimme siinä melkein kymmenen minuuttia, kunnes mies lopulta karjaisee, että voitko viedä se petosi muualle siitä että tästä pääsee muut ihmiset ohi.

Koirani oli koko ajan siis nätisti tien reunalla, makoilemassa nurmikolla.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 20:06"]

Silti nämä samat ihmiset tekevät koiramme ohituksesta ihan karmean shown, joka ikinen kerta. (yleensä pikkukoirien omistajia.)

[/quote]

Ota ohjelmaan uusi kävelyreitti niin saat vaihtelua elämääsi.

Vierailija
22/25 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 20:30"]

Joo.tosi ärsyttävää.

Mulle tapahtui tässä kesällä: Olin lenkillä koirani kanssa, kun vastaan tuli nainen omansa kanssa. Pidän aina omaani lyhyellä hihnalla. Tämä nainen huusi jo kaukaa, etten saisi päästää koiraani hänen koiransa lähelle, kun hänen koiransa ei tykkää saksanpaimenkoirista.

En viitsinyt vastata hänelle  mitään ja ohitus sujui hyvin. Jos olisin ollut huonolla tuulella, olisin kysynyt naiselta, että tykkääkö hän Belgianpaimenkoirasta?

Kaikenlaisia tallaajia sitä on.

[/quote]

Meidän jo edesmenneen koiran kimppuun hyökkäsi saksanpaimenkoira. Kaksi kertaa itseasiassa, eri koirat ja meidän koira oli molemmilla kerroilla vielä aivan pentu. Lopun elämäänsä se kammosi kaikkia sakuja.

[/quote]

Kyllä koirat muistavat minkä näköinen ,eli rotuinen,on kimppuun hyökännyt.  Siitä jää pelot loppuiäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koirat muistaa. Mutta tämä täti erehtyi luulemaan, että koirani on sakemanni.

13/18

Vierailija
24/25 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kierrä isoja koiria omistajineen yhtään sen kauempaa kun muitakaan, koska en pelkää koiria, en isoja enkä pieniä. Mutta luulen että nuo ihmiset jotka kiertävät, pelkäävät isoja koiria, varsinkin rotuja joiden "maine" on mitä on. Yleensä isot koirat ovatkin säyseämpiä kun pienet ja niiden koulutukseen on panostettu enemmän kun pikku koirien. 

Kun taas olen lenkillä omien koirieni kanssa, kierrän isommat koirat kaukaa, koska koirani ovat chihuahua rotuisia ja eivät pidä isommista laji tovereistaan. Eli kohtaaminen on aina jännittynyt ja omat koirani käyttäytyvät aggressiivisesti ja ovat äänekkäitä, sitä rähinää ei kestä kukaan. Ja tosiaan, voisin "siedätys hoidolla" ja kouluttamisella muuttaa asiaa mutta olen laiska enkä näe tarpeelliseksi, koska toimii niin että kierrämme isommat koirat kauempaa:) ja siis tämän takia minulla on chihuja, koska en jaksa nähdä niin paljon vaivaa koiran kouluttamiseen kun isompi rotu vaatisi ja riittää kun ovat perustottelevaisia ja osaavat kulkea hihnassa nätisti + ovat sisäsiistejä. Se etteivät toisista koirista tai lapsista on ok, niiden lähelle meidän ei tarvitse mennä. Tuli nyt aika pitkä selostus, mutta tässä minun syyni kun kierrän esim. saksanpaimen koiran omistajineen kauempaa:)

Vierailija
25/25 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 21:34"]

Joo koirat muistaa. Mutta tämä täti erehtyi luulemaan, että koirani on sakemanni.

13/18

[/quote]

En ymmärrä, loukkaannuitko että koiraasi ei tunnistettu oikeaksi roduksi? Jos huutelee kauempaa ja puitakin välissä, niin onko se nyt niin tarkkaa minkä rotuiseksi koiraa sanoo.. 

Tässä ketjussa onkin tullut aika hyvin esille syyt miksi pikkukoirien omistajat välttelevät isompia koiria. Pikkukoirat pelkäävät isompiaan. Ja minä pikkukoiran omistajana pelkään että jonkun kauniin kerran toi räyhää räksyttää viimeisen kerran jollekin vastaantulevalle dobermanni-rottis-sake sekoitukselle. Meillä mennyt kaikki ohitukset loistavasti eikä isot koirat melkein koskaan räyhää takaisin, eniten räyhyä tulee takaisin muilta terriereiltä ja joskus joltain pystykorvalta.

16 & 17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän