Mikä ihmeen kiire ihmisillä on kassoilla????
Yleensä käytän itsepalvelu-kassaa (onneks:D), mutta esim. tänään taas kassalla, oon laittamassa vaihtorahoja lompakkoon, nii takana oleva mies tunkee kätensä kiinni mun naamaan tarkotuksenaan "häätää" mut pois nopeammin? Mulla meni ehkä 1-2 sekuntia laittaa ne rahat lompakkoon, olen nopea ihminen. Ei mitään turvarajojen huomiointia, ei mitään.
Mitä tollaset ihmiset kuvittelee olevansa, etuoikeutettuja, jonon ohittajia, vai mitä?
Mä käännyin tätä vanhempaa miestä päin, sanoin "Hei, mä en ole vielä valmis!" Mies tuijottaa sanomatta sanaakaan. Vastaan: "Ai, et kuule!!!!!!??" Ja lähden pois, sitten kun olen valmis.
Useemman kerran käynyt jo tämä, että ihminen ei odota omaa vuoroaan vaan törkeästi saattaa jopa TÖNIÄ esim. ostoskärryillä etten saisi laitettua korttia tms. lompakkoon edes.
Mikä ihmisiä vaivaa?
Onko teillä käynyt tätä?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Olisit vetässy kurkipotkun ja nostanu salihousus kainaloihin asti.
Juuri näin.
Siellä kuntonyrkkeilyvuorollahan sulla on ne löysät collarit, jotta saat perceen kuosiin, niin pääset tiukoissa salihousuissa sitä markettiin esittelemään?
Tätä mä aina Suomessa käydessäni ihmettelen, kun kassoilla vallitsee ihmeelliset pakkotoiminnot. Kiireesti pitää joutua, kaikilla kova kiire ja hoppu, kapulasäännöt pitää osata. Yksikin mies siis survoi kauhealla vauhdilla ostokset kassiin. Lompakon kaivelulle kassista on oma aikansa, sitä tarkkaillaan. Täällä "isossa maailmassa" on tottunut hieman erilaiseen toimintaan, sellaiseen verkkaisempaan, ja kaikkia kanssaihmisiä huomioivaan jopa kauppojen kassoilla. Tämä siitäkin huolimatta, että väkeä on moninkertaisesesti Suomeen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu liikennevaloissa kun ei sekunnin sadasosassa joku edellä reagoi kun vihreä vaihtuu niin idari hermoheikko vinguttaa kliimaksissa rääkkäänsä.
Ei ainakaan Tampereella. Kaikki ne lähtee valoista 15 sekuntia siitä kun valot on jo vihreät eikä kukaan soita torvea. Ja oli sitten miten tehokas auto alla vaan niin liikkeelle lähdetään siihen malliin että punaisten valojen aikana on dementia iskenyt eikä muisteta enää missä se kaasupoljin olikaan. Ulkomailla näkee ja kuulee että koko jono takana huudattaa torvea jos ensimmäinen ei lähde välittömästi liikkeelle kun valo vaihtuu, ei haittaisi tampereella tuo ollenkaan, lyhyistä valoista mistä pääsisi 4-6 autoa jos kaikki olisivat hereillä pääsee 1-2 ja kolmas ajaa jo punaisia päin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kiire päästää seuraava asiakas eteenpäin. Siksi otan maksukortin tai rahan ajoissa esiin ja pakkaan ostokset kassiin samalla kun kassa tyrkkii niitä eteenpäin. Saatuani kuitin ja mahdolliset vaihtorahat lähden tieheni.
Huh, huh, on sinulla kiire. Minä teen niin, että odotan kassalla kun kaikki ostokset on käsitelty ja myyjä sanoo hinnan, ja sitten otan lompakon laukusta, maksan ostokseni, saan kuitin, panen sen lompakkoon, panen lompakon laukkuun, suljen vetoketjun, asettelen laukun olan yli niin ettei se häiritse pakkaamista. Sitten alan pakkaamaan ostoksiani. Minulla ei ole mihinkään kiirettä.
Unohdit mainita käsidesin hieromisen käsiin tankkauksen jälkeen siellä autossa kun valmistaudutaan lähtöön.