Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi herkulliset amerikkalaiset pannukakut

Vierailija
24.08.2013 |

http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/reseptit/jalkiruoat_ja_valipalat/letut_ja_pannarit/amerikkalaiset_pannukakut/

Itse teen nuo pelkästä piimästä ja en koskaan vatkaa munia ja sokeria, sekoitan vaan sekaisin. Laitan myös leivinjauheen sijasta soodaa, kun piimä on "hapanta", sooda kohottaa paremmin.

Sekoitan ihan ekana nuo piimän ja jauhot, silloin munat ei aiheuta sitä, että tulee paakkuja. Kannattaa tehdä niin aina esim lettu- ja pannaritaikinoissa, ensin nesteet ja jauhot sekaisin ja sileeksi, sitten vasta munat joukkoon.

Taikinaa kannattaa sekoitella paistamisen aikana, muuten viimiset on tiukempia.

Tuota ko. taikinaa ei tarvitse seisottaa, mutta säilyy jääkaapissa ainakin yön yli, jos tekee sen illalla jo valmiiksi. Kunhan vaan sekoittaa kunnolla aamulla.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen just tänään etsinyt noihin ohjetta joka olis hyvä, mutta jossa ei käytetä piimää tai muuta hapanta (kun ne ei kuulu meidän jääkaapin normaalivarustukseen).

Onko noilla soodan ja leivinjauheen kohotuskyvyllä oikeasti joku ero happamassa taikinassa, kun eikö leivinjauhe ole juuri soodaa lisättynä sillä hapolla, jota happamassa taikinassa muutenkin on omasta takaa?

Laitatko sä soodaa saman määrän kuin ohjeessa leivinjauhetta, eikö sekin voi selittää parempaa kohoamista, koska soodaa tarvitaan puolet leivinjauheen määrästä?

Vierailija
2/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 15:40"]

Mä olen just tänään etsinyt noihin ohjetta joka olis hyvä, mutta jossa ei käytetä piimää tai muuta hapanta (kun ne ei kuulu meidän jääkaapin normaalivarustukseen).

Onko noilla soodan ja leivinjauheen kohotuskyvyllä oikeasti joku ero happamassa taikinassa, kun eikö leivinjauhe ole juuri soodaa lisättynä sillä hapolla, jota happamassa taikinassa muutenkin on omasta takaa?

Laitatko sä soodaa saman määrän kuin ohjeessa leivinjauhetta, eikö sekin voi selittää parempaa kohoamista, koska soodaa tarvitaan puolet leivinjauheen määrästä?

[/quote]

Mulle opetettiin talouskoulussa, että piimä vaatii ton soodan, vaikka piimäkakussa se on kohote. En osaa selittää asiaa sen kummemmin. Tykkään myös siitä soodan mausta.

Voi tuon taikinan tehdä ihan maidostakin, ei se ole ongelma. ap.

"Ruokasooda on natriumkarbonaattia, jota käytetään vain leivonnaisiin, jossa on jotain hapanta. Leivinjauhe on ruokasoodan ja happamien aineiden seos ja sitä käytetään makeissa leivonnaisissa, kuten murotaikinoissa. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, laitan saman määrän soodaa kuin ohje pyytää leivinjauhetta.

ap.

Vierailija
4/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ohjeessa laitetaan kumpaakin, leivinjauhetta ja soodaa.

http://www.topsecretrecipes.com/ihop-pancakes-recipe.html

Vierailija
5/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääsee, kun ostaa Citymarketista valmiin jauhoseoksen. Sen sekaan lisätään maitoa, kananmuna ja öljyä, joita meillä ainakin on aina kaapissa valmiina. Tuolla Myllyn Parhaan ohjeella tulee kyllä hyviä pannukakkuja, mutta se tosiaan vaatii joka kerta kaupassa käynnin, kun harvemmin on kermaviiliä tai piimää jääkaapissa.

Vierailija
6/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee maidosta piimä.

Ota 2,5 dl maitoa ja lisää siihen rkl sitruunamehua tai etikkaa.

Sekoita aineet ja anna seistä pöydällä n. 20 min ja maito alkaa hyytyä.

Pelastaa aina kun ohje vaatii piimää ja eroa ei huomaa.

ap.

Vierailija
7/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 5 desiä maitoa ja piimät ja kermaviilit pois? Thanks, tyttö halusi tehdä lättyjä, ja ajattelin ehdottaa niiden sijaan noita kuitenkin. Joskus vuosia sitten olen jollain ohjeella tehnyt, muttei lapsille silloin vielä oikein maistunut.

t.2

Vierailija
8/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 15:51"]

Helpoimmalla pääsee, kun ostaa Citymarketista valmiin jauhoseoksen. Sen sekaan lisätään maitoa, kananmuna ja öljyä, joita meillä ainakin on aina kaapissa valmiina. Tuolla Myllyn Parhaan ohjeella tulee kyllä hyviä pannukakkuja, mutta se tosiaan vaatii joka kerta kaupassa käynnin, kun harvemmin on kermaviiliä tai piimää jääkaapissa.

[/quote]

En kyllä viitsi valmista seosta ostaa kotiin, johon kuitenkin on lisättävä kaikki nuo aineet. Osaan tehdä sen itse!

Teen jopa retkille mukaan tän oman ohjeen mukaan seoksen ja siihen sitten lisään nuo muut aineet.

ap.

Vierailija
9/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 15:53"]

Tee maidosta piimä.

Ota 2,5 dl maitoa ja lisää siihen rkl sitruunamehua tai etikkaa.

Sekoita aineet ja anna seistä pöydällä n. 20 min ja maito alkaa hyytyä.

Pelastaa aina kun ohje vaatii piimää ja eroa ei huomaa.

ap.

[/quote]Meillä ei ole niitäkään, balsamico taitaa ainoa hapan olla nyt ;)

2

Vierailija
10/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 15:53"]

Eli 5 desiä maitoa ja piimät ja kermaviilit pois? Thanks, tyttö halusi tehdä lättyjä, ja ajattelin ehdottaa niiden sijaan noita kuitenkin. Joskus vuosia sitten olen jollain ohjeella tehnyt, muttei lapsille silloin vielä oikein maistunut.

t.2

[/quote]

Lisää maitoon etikkaa tai sitruunamehua.

ap.

Vierailija
11/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.food.com/recipe/ihop-pancakes-copycat-50467

Tuossa ohje jossa vain maitoa, ei etikkaa. Silti sooda kohottajana, uskon että se kuuluu nimenomaan aitoihin amerikkal. pancakeihin. Siitä tulee makua. ap.

Vierailija
12/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:03"]

Tuossa ohje jossa vain maitoa, ei etikkaa. Silti sooda kohottajana, uskon että se kuuluu nimenomaan aitoihin amerikkal. pancakeihin. Siitä tulee makua. ap.

[/quote]

Siis molemmat sooda ja leivinjauhe.. ap.

Vierailija
13/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ohjeessa on kohta, johon klikkaamalla saat muutettua mitat, ei tarvitse alkaa itse laskemaan paljonko cup on dl.

ap.

Vierailija
14/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:05"]

[/quote]

[/quote]

Ohjeessa on kohta, johon klikkaamalla saat muutettua mitat, ei tarvitse alkaa itse laskemaan paljonko cup on dl.

ap.

[/quote]

Tuossa ohjeen perässä monet sitä kokeilleet kertovat lisänneensä hiukan jauhoja. Muuten tulee aika ohuita. Taikinan kuuluu olla paljon paksumpaa kuin perinteinen lettutaikina. Makuhan ei muutu, mutta kun noiden tosiaan kuuluu olla paksuja, ei ohuita.

ap.

Vierailija
15/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

ap.

[/quote]Mut tossahan oli kauheesti öljyä ja sokeria?

Mä ajattelin että toimiikohan tää ohje

http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/ruokajajuoma/makeatleivonnaiset/amerikkalaiset-pannukakut/1305708

Vierailija
16/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan 2,5 dl jauhoja, ripauksen suolaa, ja 2 tl leivinjauhetta, ja siivilöin se sekaisin . Toisessä kupissa sekoitan purkin kermaviiliä, n desi maitoa, 2-3 rkl öljyä ja 2 munaa. Sekoitetaan nopeasti yhteen, ei vatkata. Paistan ilman rasvaa, ja tosi hyviä ovat :-). Päälle sitten voita jos haluaa, ja vaahterasiirappia. 

Vierailija
17/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan 2,5 dl jauhoja, ripauksen suolaa, ja 2 tl leivinjauhetta, ja siivilöin se sekaisin . Toisessä kupissa sekoitan purkin kermaviiliä, n desi maitoa, 2-3 rkl öljyä ja 2 munaa. Sekoitetaan nopeasti yhteen, ei vatkata. Paistan ilman rasvaa, ja tosi hyviä ovat :-). Päälle sitten voita jos haluaa, ja vaahterasiirappia. 

Vierailija
18/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

ap.

http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/ruokajajuoma/makeatleivonnaiset/amerikkalaiset-pannukakut/1305708

[/quote]

Niin, jos haluat amerikkalaisia pannukakkuja, ne on osa sitä...

Tee lettuja :(

Ainahan niitä ohjeita voi jalostaa, mutta aidot on sitten erilaiset.

Vierailija
19/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvä ihme. Joku haluaa tehdä amerikkalaisia pannukakkuja, ei ole piimää, ei halua laittaa sokeria ja öljyä, ei ole aineita joista saa aikaiseksi piimän.

Miten tää nyt oikeen menee?

Vierailija
20/24 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:30"]

[quote author="Vierailija" time="24.08.2013 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

ap.

[/quote]

Niin, jos haluat amerikkalaisia pannukakkuja, ne on osa sitä...

Tee lettuja :(

Ainahan niitä ohjeita voi jalostaa, mutta aidot on sitten erilaiset.

[/quote]No eihän se sinällään haittaa, mutta perhana kun noi on jokainen niin erilaisia, kun parikin löysin ohjetta ilman sitä piimää, ja molemmissa vain ruokalusikka öljyä/sokeria . Ja ei, en halua niitä lättyjä. Huoh, miten tää nyt on niin vaikeaa, kun viimeksi tein, löysin monta ohjetta toinen toistaan riisutumpia, lopuksi tainnut olla edes munaa. Ja kaikki olivat syötäviä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi