Missä maassa/paikassa on ollut kaikkein likaisinta
kaikista niistä paikoista, joissa olet matkustellut? Millaista tuo likaisuus oli?
Kommentit (24)
New Delhi, sateen sattuessa pyri katoksen alle etteivät vaatteesi likaannu !
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 23:20"]
Viro. Julkiset käymälät ja maalla kaikki auronrojut pitkin peltoja... Jos on menny rikki, siihen se on jätetty.
[/quote]
Ihan kuin meillä koto-Suomessa:)
Talojen pihalla jos jonkinlaista autonritsaa, tynnyriä, romua, rikkinäisiä muovisaaveja ja -kalusteita yms yms
Marselillen kävelykatu oli illalla roskainen - muuten ihana kaupunki, viehättävämpi kuin esim Nizza.
Venäjä ja Englanti. Etenkin Englanti on todella likainen: pölyinen (tiepölyä ja ties mitä muuta), rasvaisen tahmainen ja roskainen. Viikonloppuaamuina tietyillä kaduilla saa välillä kahlata polviaan myöten yöruokapapereissa, fish-and chips - tai kiinalaispahvilaatikoissa ja tyhjissä pulloissa. Ja lisäksi se järjestely, jossa monissa kaupungeissa roskat vaan nostetaan kadulle odottamaan roskakuskin tuloa (eikä suinkaan välttämättä sinä päivänä, vaan joskus sillä viikolla), on vastenmielinen, kun niitä sit eläimet levittelee. Tätä ne eivät itse edes pidä epäsiistinä, mutta onhan se. Jännittävää on, että Skotlannissa on jo paljon siistimpää.
Kolmannen maailman maista mulla ei ole kokemusta.
Eikä Suomea muuten kannata mitenkään haukkua. En minä ole Suomessa törmännyt sen kummempiin sotkuihin kuin muuallakaan Euroopassa. Ja
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:38"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 21:37"]
Kambodza, Phnom Penh. Roskaista, jopa aasialaisella tasolla.
Mongolia, Ulan Bator. Maailman toiseksi saastunein kaupunki who:n mukaan.
[/quote]
Tuo oli minulle ihan uusi tietä, että Ulan Bator on noin saastunut. Mistä se johtuu?
[/quote]
http://www.ts.fi/uutiset/ulkomaat/500382/Savusumusta+karsivaan+Mongoliaan+ensimmaiset+tuulivoimalat