Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia puhetta mieheltä?

Vierailija
23.08.2013 |

5v kysyi hänelle iltasatua lukevalta isältä, että ootko sä aamulla täällä? Lapsi siis tarkoitti, onko mies töissä vai onko vapaapäivä. Mies vastasi(huomenna la eli vapaa) että "en tiiä.. onkohan isi enää aamulla... - oiskos parempi että isiä ei olisi ollenkaan?". Mies oli selvästi väsyksissä ja hulinailta, lapset välillä riitelivät ja riehuivat ja miestä selvästi kyllästytti. Hänen puheensa oli minusta selvä viittaus, että eipä huvittaisi teidän kanssanne ollakaan. Minusta todella inhottavaa, että lapselle "uhkailee" noin. Joskus muulloinkin puhunut vastaavaa, minulle varsinkin jos jos ollut suutuksissa, sanonut että no katsotaan olenko enää jatkossa. Vai ylireagoinko?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ylireagoi! Ei noin voi sanoa edes aikuiselle, saati sitten lapselle!!

Vierailija
2/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tulisi tehdä? Mies sanoo vähättelee tai sanoo, että mitäs sitten, puhun mitä haluan. Tai että ole sitten kunnolla tai että mitäs lapset hölmöilevät. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset saa toki puhua keskenään mitä haluaa ja mitä kestävät, mutta lapselle noín ei sanota. Ikinä.

Vierailija
4/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan suutu! Kuulostaa siltä että masennusta puskee päälle. Ei kukaan muuten tuollaisia puhu omalle lapselleen.

Vierailija
5/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ mun sitten tulee tehdä?! Miestä painaa työasiat, raha-asiat jne. ja selvästi kasvattajuus hakusessa. En tiedä mitä tehdä! Sanoo taatusti, että itsehän lapsi noin toivoi ettei isiä olisi ja että mitä mä liioittelen tai että ei kiinnosta tms. ap

Vierailija
6/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sano sille miehellesi, että sinusta tuntuu kurjalle, kun hän puhuu tuollaisia. Sano, että olet huolissasi hänen jaksamisestaan. Sano vielä, että hänen pitäisi mennä käymään lääkärillä, jotta saisitte selville, onko miehesi kenties masentunut.  

Oma mummuni toivoi kuolemaansa useaan otteeseen, ja puheen kuunteleminen tuntui todella pahalta lapsen korvissa. Masentunuthan hän oli, rankka elämä takana ja kivuliaan sairauden kourissa puhui, mitä ajatteli (hän kuulemma joutaisi jo pois). Siihen aikaan ei kuitenkaan masennukseen kiinnitetty pahemmin huomiota. 

Vierailija
7/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun masennustestin teki joskus eikä sen mukaan ole masennusta. Toki tiedän, ettei mitkään testit kerro. Mutta sellaista alakuloa ja piilovihaa hänessä on, milloin haukkuu ketäkin ja huokailee ja voivottelee. Mulla on hirveän paha olo sen takia. ap

Vierailija
8/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä perheneuvolaan tai terveyskeskuksen kautta lääkäri vois keksiä auttavan tahon. Hyvä että et vain ummista silmiäsi, hae apua ja tue lapsiasi. Olet heidän tärkein tuki, erirysesti jos mies väsyy. Tsemppiä. Täällä kohtalotoveri, miehellä oli kasvattajuus hukassa kun oma elämä oli solmussa. Nyt tilanne aivan toinen.

Vierailija
9/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo pariin otteeseen soitellut perheneuvoon, mutta ajan saamisessa kestää.. ap

Vierailija
10/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pikkupaikkakunta ja miehen pitää olla mies?

Vierailija
11/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs onko työterv. lääkäriä?  Entä neuvolan psykologi? Diakoniatyöntekijät kirkossa ammattilaisia myös. Tk:n psykiatrinen hoitaja?

Tiedostaako mies itse että kaikki ei ole hyvin? Pyrkiikö hakemaan apua, tai lievittämään stressiä itse? Millaiseen kohteluun hän on tottunut lapsuudessaan? Hmm.. Hae itsellesi apua jaksamiseen ja asioiden purkamiseen niin jaksat arkea.

Voitko jutella ystävillesi tilanteesta? Älä jää yksin!

Vierailija
12/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on sanonut välillä, että on ihan rikki ja henkisesti väsynyt. Työ, raha-asiat, kaikki kusee. Mutta kun yritän puhua, ei kiinnosta, kun yritän ohjata hakemaan apua suuttuu että vittu mä mitään hae.

Hänellä ollut alkoholisti-isä, joka kohdellut jopa väkivaltaisesti ja uhannut jättää. Äitinsä ollut taas tosi kiltti.

ap

Vierailija
13/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy sinä juttelemassa ja hae perheellesi apua. Surulliselta kuulostaa miehesi tilanne, mutta ei tarttee uhriutua, vaan terapia voi paljonkin auttaa. Tsemppiä!

Vierailija
14/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos. Tuskaista vaan kun soittaa jonnekin ja sanotaan, että meillä on nyt pitkät jonot.. ap

Vierailija
15/15 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kannustaa hyvistä asioista ja nähdä hyviä asioita hänessä. Sitä ei tiedä miten syvällä lapsuuden haavat ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme