Bloggarityttö pistää laukkuun 2300,- ja mä kolmevitonen...
... asunoni maksanut ja taloudellisesti turvattu mietin, että josko sitä kerrankin 700,- tuhlaisi merkkilaukkuun, kun sen verran tulee ns. turhaa rahaa yhdestä täysin ylimääräisestä duunikeikasta.
Taitaa bloggarilla vielä hetki mennä, ennen kuin haavelemansa käsiraha on kasassa oman asunnon ostoon. Noh, prioriteettinsä kullakin.
Kommentit (86)
Juu, Linda ei tilaile Nellystä koko ajan rättejä, mutta sitäkin ahkerammin hakee niitä Zarasta. :D Kukaan ei voi sanoa, että se ostaisi harkitusti.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:33"]
Miksi, oi miksi, teitä tämä näin kovasti vaivaa? Linda shoppailee mielestäni todella järkevästi, ei tilaile nellyltä ja ties mistä koko ajan jotain rättejä, vaan ostaa harkitusti ja hyvää. Sen almanhan hän on ostanut jo ties kuinka kauan sitten. Parempi esimerkki kai tuollainen kuluttaminen on nuorille kuin se, että ostetaan kaapit täyteen roskaa, joka sitten kärrätään kaatopaikalle kun se meneekin pois muodista?
[/quote]
Öh, olisiko siitä peräti vuosi kun osti sen? :D tuskin sitäkään. ..
No heiii, vuosihan on ikuisuus noissa vaatejutuissa näillä bloggaajilla! ;)
Onneks en oo kiinnostunut laukuista.
Onhan se laukku sentään tyylikäs, ajaton ja kaunis, päinvastoin kuin ne Vuittonin väsyneet laukkumallit.
Kannattaa ostaa mahdollisimman kalliita laukkuja jotta suomalaiset sopulit eivät saa matkittua :DDD
Viidensadan Vuiskan pystyy kuka tahansa tallaaja ostamaan mutta ei tuollaista parintonnin veskaa :D
Hyvä ostos, olen iloinen hänen puolestaan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:47"]
Kannattaa ostaa mahdollisimman kalliita laukkuja jotta suomalaiset sopulit eivät saa matkittua :DDD
Viidensadan Vuiskan pystyy kuka tahansa tallaaja ostamaan mutta ei tuollaista parintonnin veskaa :D
Hyvä ostos, olen iloinen hänen puolestaan.
[/quote]
LLuulenpa että tuo olikin taustalla hankinnassa. Ettei samanlaisia tulisi vastaan, koska luiskan halpiksetkinhan hän möi siksi että niitä alkoi olla joka toisella. Ymmärrän kyllä, mutta aika kovan hinnan maksaa "uniikkiudesta".
Voin vain kuvitella, miten paljon häntä ärsyttää esim. Yummy- jennin apinointi. Vai meneeköhän se toisinpäin, en ole ihan varma. Joka tapauksessa huvittavaa kun molemmat aina löytävät jotain mistä "ovat aina haaveilleet", ja kas, samanlainen löytyy kohta toiseltakin :D
Itse voisin ihan hyvin ostaa tuollaisen laukun. Haen tässä parhaillani erästä työpaikkaa, jossa on ihan hyvä palkka. Jos sen saan niin ostan varmaan juurikin samanlaisen (paitsi pienemmän ja burgundin värisen) itselleni lahjaksi. Olen varmaan huono ihminen mutta tuollainen pieni ja loppujen lopuksi kohtuuhintainen luksus saa minut iloiseksi.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:37"]
Ap muuten, minkä laukun suunnittelit hankkivasi? :) se on paljon mielenkiintoisempi asia kuin jonkun (hölmön rahankäyttäjän) bloggaajan hutiostokset! Laskekaapa huviksenne, kuinka paljon Linda on käyttänyt laukkuihinsa rahaa vuosien saatossa. Vaikka myykin ne pois ihan hyvällä hinnalla, on ottanut kuitenkin takkiin jo satojen eurojen edestä.
[/quote]
Minä itseasiassa uskon, että Linda ei ole ottanut takkiin pennin pyörylää. LV:n kanvaasilaukkujen hinnatkin ovat nousseet vuosien saatossa roimasti ja Linda on todennäköisesti saanut niiden myynnissä AINAKIN omansa takaisin. Itsekin olen myynyt vanhimpia LV:n laukkujani eteenpäin ja tehnyt niillä jopa voittoa.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:37"]
Ap muuten, minkä laukun suunnittelit hankkivasi? :) se on paljon mielenkiintoisempi asia kuin jonkun (hölmön rahankäyttäjän) bloggaajan hutiostokset! Laskekaapa huviksenne, kuinka paljon Linda on käyttänyt laukkuihinsa rahaa vuosien saatossa. Vaikka myykin ne pois ihan hyvällä hinnalla, on ottanut kuitenkin takkiin jo satojen eurojen edestä.
[/quote]
Minä itseasiassa uskon, että Linda ei ole ottanut takkiin pennin pyörylää. LV:n kanvaasilaukkujen hinnatkin ovat nousseet vuosien saatossa roimasti ja Linda on todennäköisesti saanut niiden myynnissä AINAKIN omansa takaisin. Itsekin olen myynyt vanhimpia LV:n laukkujani eteenpäin ja tehnyt niillä jopa voittoa.
[/quote]
Niin ja jos ajatellaan, että ostaa vuosien saatossa muutaman 50 euron laukun niin kyllähän niistäkin ottaa takkiinsa:) Kuka niitä edes ostaisi...
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 10:33"]
Miksi, oi miksi, teitä tämä näin kovasti vaivaa? Linda shoppailee mielestäni todella järkevästi, ei tilaile nellyltä ja ties mistä koko ajan jotain rättejä, vaan ostaa harkitusti ja hyvää. Sen almanhan hän on ostanut jo ties kuinka kauan sitten. Parempi esimerkki kai tuollainen kuluttaminen on nuorille kuin se, että ostetaan kaapit täyteen roskaa, joka sitten kärrätään kaatopaikalle kun se meneekin pois muodista?
[/quote]
Ei mua vaivaa. Blogia olen seurannut viimeksi hajanaisesti vuosi sitten eiká se silloinkaan yltänyt suosikiksi. Avasin ketjun ja otin osaa keskusteluun luksusalueella ulkomailla asuvana. olen kotirouva joten aikaa riittää tälle foorumille myös.
Tottakai luksusta saa ostaa ja elämän pitää välillä tuntua luksukselta. Kaikkia näitä laukkuja ja koruja hipelöineenä ja onhan minulla muutama itsellänikin, en käsitä mitä luksuksen tunnetta bloggaaja niistä saa. Nämä tuotteet on tehty omalle kohderyhmälle, ihmisille joilla on varaa hankkia näitä arkikäyttöön, ei näiden ole tarkoitus tuoda luksuksen tunnetta. samojen merkkien oikeat luksustuotteet alkavat kymppitonnista ja ovat oikeasti luksusta, materiaaleiltaan ja suunnittelultaan sekä harvinaisia. Esimerkiksi Hermes H-koru on tavallista metallia ja emalia, mikä siinä on luksusta- hinta. Hinta on luksusluokkaa sille joka ei tienaa tarpeeksi kerätäkseen niitá muuten vain asusteiksi. Tai Louis Vuittonien canvas. Ei ole luksusta mutta taasen tullaan siihen että hinta tuotteen laatuun verrattuna on luksusluokkaa. Louis Vuittonilla on toki luksuslaukkuja myös mutta niiden hinta alkaa siinä 10 000 eurosta. silloin materiaali tuntuu todella luksukselta.
Bloggarit kuten tämä Linda ihannoivat rahaa jota heillä ei käyttämistään asusteista ja vaatteista päätellen ole. Kalliiden rihkamien hankinta kertoo että ihan muuta ostettaisiin jos sitä rahaa olisi.
Kyllä minä jaksan ymmärtää tuota bloggarityttöjen elämää. Olen itsekin elänyt vuosia sellaista elämää, että ensin on maksettu asunnon vuokra ja sitten laitettu kaikki tulot haisemaan milloin mihinkin. Joku tylsä säästäminen tai asunnon ostaminen on siinä vaiheessa niin mummomainen idea ettei kiinnosta yhtään, kaikki vaan palamaan.
Monet noista heidän ostamista ökytuotteista on vaan niin oudon näköisiä, että ne on ostettu ihan tasan sen merkin takia. Miksi ihmeessä kukaan parikymppinen halusi ostaa tuotteita, jotka näyttää liian mummomaisilta jopa nelikymppisen makuun? Sinänsä ihan kiva jos se aiheuttaa heille mielihyvää ja sitten tienaavat ne myymällä (no tuskin sentään).
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 23:15"]
Usko tai älä mutta se on sen duunia. Porukka haluaa lukea blogeja joissa käytetään ökytavaraa. itse näen laukun myös sijoituksena blogiin, siksi se on jopa perusteltua.
[/quote]
Tulipa tästä muuten mieleen, että tavaran ostaminen ja esitteleminen blogissa ylläpitää blogia ja jos blogi on työ -> saako tuollaiset hankinnat vähentää tulonhankkimiskuluina (oliko oikea termi?) verotuksessa?
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 23:15"]
Usko tai älä mutta se on sen duunia. Porukka haluaa lukea blogeja joissa käytetään ökytavaraa. itse näen laukun myös sijoituksena blogiin, siksi se on jopa perusteltua.
[/quote]
Tulipa tästä muuten mieleen, että tavaran ostaminen ja esitteleminen blogissa ylläpitää blogia ja jos blogi on työ -> saako tuollaiset hankinnat vähentää tulonhankkimiskuluina (oliko oikea termi?) verotuksessa?
[/quote]
Enpä ole kuullut että saisi. Ulkomailla suositut bloggaajat saavat noita kalliimpien merkkien halvempia laukkuja ilmaiseksi, niitä ei siis tarvitse blogin pitämistä varten ostaa:) Tarkoitus on että lukijat ihastuvat bloggaajan omaan tyyliin, blogi tulee suosituksi ja kun muotialan yritys tarkistaa millaista lukijapiiriä suositulla blogilla on tarjoaa yhteistyötä. Esimerkiksi Lindan tyyli ja katsojat eivät vakuuta luksusbrändejä siitä että yhteistyö kyseisen bloggaajan kanssa olisi tuottavaa joten Lindan on itse hankittava laukkunsa. Eikä tuo uusi rakkauslaukku ole mikään harvinaisuus muualla kuin Suomen blogimaailmassa. Isompia ja suositumpia bloggajiahan tässä taas seurataan.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 12:46"]
Enpä ole kuullut että saisi. Ulkomailla suositut bloggaajat saavat noita kalliimpien merkkien halvempia laukkuja ilmaiseksi, niitä ei siis tarvitse blogin pitämistä varten ostaa:)
[/quote]
Ei riitä että on kansainvälisesti tunnettu bloggaaja, ainakin nämä tunnetut ranskalaiset ja italialaiset luksusmerkit vaativat että olet suurin piirtein jonkun Paris Hiltonin kaltainen tunnettu henkilö jotta viitsivät sponsoroida.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 12:46"]
Enpä ole kuullut että saisi. Ulkomailla suositut bloggaajat saavat noita kalliimpien merkkien halvempia laukkuja ilmaiseksi, niitä ei siis tarvitse blogin pitämistä varten ostaa:)
[/quote]
Ei riitä että on kansainvälisesti tunnettu bloggaaja, ainakin nämä tunnetut ranskalaiset ja italialaiset luksusmerkit vaativat että olet suurin piirtein jonkun Paris Hiltonin kaltainen tunnettu henkilö jotta viitsivät sponsoroida.
[/quote]
Oi kuule, on niitä bloggaajia joita sponssataan:) Jotakin ostavat itse mutta suurin osa blogissa näkyvistä tavaroista on joko kuvauslainassa tai oikein omaksi saatu. Ruotsissakin.
Raha on valtaa, ja vallan pitää näkyä. Itse en kuulu näihin kassialmoihin, joten motiiveista en tiedä. Onko se sitten ihailun hakeminen? Suurin osa on epäkäytännöllisiä ja halvan näköisiä kasseja. En ymmärrä esim. niitä kiiltäväpintaisia, muovisen näköisiä laukkuja, tai ulkonäöltään liian erikoisia ylikalliita laukkuja joita ei voi yhdistää helposti perusvaatteisiin??
Luulen että suurin osa "vähän enemmän pynttäytyvistä" tietävät kyllä ne merkkilaukkujen kuosit ja laukkuja tunnistetaan. Parikymppiset cosmoa lukevat muotitietoiset? ;D
Offtopic: näyttääkö kenestään muusta typerältä se lyhythihnaisten laukkujen kantaminen, käsi on eteenpäin koukussa, laukun hihna kyynärtaipeesa ja nyrkki pystyssä? :D anteeksi, en muista että kukaan olisi kantanut laukkua näin vielä muutama vuosi sitten, jotenkin automaattisesti yhdistän sen merkkilaukkuihin ja aina tulee sellainen olo että kantaja haluaa esitellä laukkuaan...
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 15:14"]
Offtopic: näyttääkö kenestään muusta typerältä se lyhythihnaisten laukkujen kantaminen, käsi on eteenpäin koukussa, laukun hihna kyynärtaipeesa ja nyrkki pystyssä? :D anteeksi, en muista että kukaan olisi kantanut laukkua näin vielä muutama vuosi sitten, jotenkin automaattisesti yhdistän sen merkkilaukkuihin ja aina tulee sellainen olo että kantaja haluaa esitellä laukkuaan...
[/quote]
samat mielessä :)
Kukaan ei muutama vuosi sitten pitänyt laukkua noin. En tiedä miten he oikeasti kantavat laukkujaa, ei kai kukaan pysty pitämään kättään tuossa asennossa kovin pitkään. ihanaa olla tavis, voi kantaa laukkuakin paljon helpommin.
[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 15:14"]
Raha on valtaa, ja vallan pitää näkyä. Itse en kuulu näihin kassialmoihin, joten motiiveista en tiedä. Onko se sitten ihailun hakeminen? Suurin osa on epäkäytännöllisiä ja halvan näköisiä kasseja. En ymmärrä esim. niitä kiiltäväpintaisia, muovisen näköisiä laukkuja, tai ulkonäöltään liian erikoisia ylikalliita laukkuja joita ei voi yhdistää helposti perusvaatteisiin??
Luulen että suurin osa "vähän enemmän pynttäytyvistä" tietävät kyllä ne merkkilaukkujen kuosit ja laukkuja tunnistetaan. Parikymppiset cosmoa lukevat muotitietoiset? ;D
[/quote]
http://img0.etsystatic.com/000/0/6299121/il_570xN.253352660.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d4/Kennedys_arrive_at_Dallas_11-22-63_(Cropped).jpg/250px-Kennedys_arrive_at_Dallas_11-22-63_(Cropped).jpg
http://image.glamourdaze.com/2012/07/Queen-Elizabeth-Bradford-1954.jpg
http://images.vogue.it/imgs/galleries/encyclo/manie/010088/01-959512_0x420.jpg
Alimmassa kuvassa jopa se av-palstalla pahamaineinen Hermesin Kelly laukku itsensä Grace Kellyn käsivarrella.