Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bloggarityttö pistää laukkuun 2300,- ja mä kolmevitonen...

Vierailija
22.08.2013 |

... asunoni maksanut ja taloudellisesti turvattu mietin, että josko sitä kerrankin 700,- tuhlaisi merkkilaukkuun, kun sen verran tulee ns. turhaa rahaa yhdestä täysin ylimääräisestä duunikeikasta.

Taitaa bloggarilla vielä hetki mennä, ennen kuin haavelemansa käsiraha on kasassa oman asunnon ostoon. Noh, prioriteettinsä kullakin.

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan tienaa enemmän, tekisit sinäkin enemmän töitä tai uudelleen kouluttautuisit niin ei olisi parin tontun käsilaukut niin kaukainen haave?

Vierailija
2/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ajattele että joku ajelee 40k autolla vaikka 400 euronkin menopeli veisi yhtä lailla paikasta a paikkaan b! On tämä niin ihmeellistä ja meitä on niin moneen junaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en raski ostaa edes satasen laukkua, enkä tarvitse. Minä olen normikeskipalkkainen tyyppi, ei velkaa. Avainsana onkin ehkä se, että ei velkaa, yhtään, mistään. 

Vierailija
4/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 22:48"]

Toiset vaan tienaa enemmän, tekisit sinäkin enemmän töitä tai uudelleen kouluttautuisit niin ei olisi parin tontun käsilaukut niin kaukainen haave?

[/quote]

Ja mistä kohtaa tekstiäni luit, että parin tontun laukut olis mulle joku haave? Sanoin, että olen asuntolainani maksanut ja taloudellisesti turvattu (mm. perintöä kuusinumeroisen luvun verran kiinni erinäisissä kiinteistöissä ja tilillä toistakymmentä tuhatta käteistä). Yliopistot on käyty ja palkka juoksee, mutta mun ajatusmaailmaan ei vaan yksinkertaisesti mahdu ton hintaisten laukkujen oston järkevyys. Miksi ihmeessä maksaa noin paljon jostain hiton kassista, se suunnittelemani 700 euroakin on oikeasti ihan naurettava summa. Ajattelin nyt kuitenkin repäistä, että saan ton yhden typerän työprojektin muutettua johonkin käsin kosketeltavan hölmöön :) ap

Vierailija
5/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en iki kuuna päivänä maksaisi MERKISTÄ noin paljon. Kallein laukkuni maksoi 800 euroa ja ihan varmasti siinäkin iso osa ilmaa eli pelkkää statusta. Rahansa voi käyttää miten tykkää, toiset säästää asuntoa varten ja toiset ostaa laukun :)

Ja kaksi mustaa laukkua, joiden yhteishinta melkein 5000? Voi sentään, olisi edes ottanut erivärisen niin veskojen käyttömahdollisuudet olisivat laajentuneet.

Vierailija
6/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 22:50"]

Minä en raski ostaa edes satasen laukkua, enkä tarvitse. Minä olen normikeskipalkkainen tyyppi, ei velkaa. Avainsana onkin ehkä se, että ei velkaa, yhtään, mistään. 

[/quote]

Ei edes asunnosta? Onko oma?

Vierailija
7/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en laittaisi ikinä yli 300 euroa laukkuun, vaikka minulla on täysin maksettu omistusasunto Helsingissä, hyväpalkkainen työ ja säästöjä ja sijoituksiakin jonkin verran. Minusta kun sillä 300 eurolla saa jo hyvälaatuisen tuotteen, ja merkit ei minua kiinnosta.

Vierailija
8/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihana,sinulla kaikki vielä edessä:)

Vierailija
9/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 22:48"]

[/quote]

Ja mistä kohtaa tekstiäni luit, että parin tontun laukut olis mulle joku haave? Sanoin, että olen asuntolainani maksanut ja taloudellisesti turvattu (mm. perintöä kuusinumeroisen luvun verran kiinni erinäisissä kiinteistöissä ja tilillä toistakymmentä tuhatta käteistä). Yliopistot on käyty ja palkka juoksee, mutta mun ajatusmaailmaan ei vaan yksinkertaisesti mahdu ton hintaisten laukkujen oston järkevyys. Miksi ihmeessä maksaa noin paljon jostain hiton kassista, se suunnittelemani 700 euroakin on oikeasti ihan naurettava summa. Ajattelin nyt kuitenkin repäistä, että saan ton yhden typerän työprojektin muutettua johonkin käsin kosketeltavan hölmöön :) ap

[/quote]Niin just, pointtina ei olleet laukut vaan se, että bloggariTYTTÖ on KADE NAISELLE, joka on saavuttanut elämässään kaiken minkä hänkin haluaisi ja vielä enemmänkin on pian luvassa perinnön muodossa. Tyttö itse ei tätä ehkä tiedosta, mutta onneksi ap tietää hänen puolestaan!

Vierailija
10/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap:ta tai muita niin kaivelee toisten ostoskulttuuri? Jos joku haluaa maksaa merkistä niin mitä se on teiltä pois? Ei minunkaan mielestäni ole järkeä rakentaa järkyttävän isoa taloa kehyskuntaan (noin taloudellisesti tai ekologisesti) mutta kovin moni sitä tekee. Ei se ole minun asiani kuitenkaan siiitä nalkuttaa. 

Jos sinä et ostaisi 2300 laukkua tai et maksaisi merkistä, joku muu voi niin tehdä ja se on ihan okei.4

Vierailija
11/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen hiertää kuitenkin kun avauksen teit.

Rehellisiä kun ollaan kukaan ei oikeasti tarvitse noin kalliita laukkuja (700-2300).

Vierailija
12/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minkä arvoinen on autosi ja mitkä ovat sen kuukausittaiset käyttökustannukset? Jos et sellaista omista tai pidä hallussasi, niin tarkoittaako se sitä, ettei kukaan muukaan tarvitse omaa autoa?

Vierailija
13/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi se osti niin samalaisen laukun kuin sillä jo oli.

No, samapa se mulle, mutta kohta se kirjoittaa kuinka tarvitsee jonkun pienemmän/ruskean/erilaisen vielä lisäksi ja ihan pakko ostaa ja rokottaa asuntosäästöjä.

Vierailija
14/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, ei ruskea vaan konjakkinen.

Vierailija
15/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 23:05"]

Ap minkä arvoinen on autosi ja mitkä ovat sen kuukausittaiset käyttökustannukset? Jos et sellaista omista tai pidä hallussasi, niin tarkoittaako se sitä, ettei kukaan muukaan tarvitse omaa autoa?

[/quote]

Mulla ei ole autoa, koska ostin asuntoni Helsingin keskustasta. Tietoinen valinta. Ymmärrän kyllä, että monet tarvitsevat auton. En ehkä ymmärrä, miksi sen pitäisi olla 100000 euron Range Rover, mutta jonkin sortin turvallinen ja vähäkulutuksinen auto, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet ja alhaiset holtokustannukset ymmärrän.

Kukaan nyt vaan ei oikeasti voi perustella kahden tonnin laukkua sillä, että siinä on hyvät kanto-ominaisuudet ja alhaiset ylläpitokustannukset :D

Puhutaan kyllä aivan eri asioista. ap

Vierailija
16/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko tai älä mutta se on sen duunia. Porukka haluaa lukea blogeja joissa käytetään ökytavaraa. itse näen laukun myös sijoituksena blogiin, siksi se on jopa perusteltua.

Vierailija
17/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka? KUKA?

Vierailija
18/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka? KUKA?

Vierailija
19/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksavat vain statuksesta... Jotkin tuotteet ovat vain niin hyvin brändätty että niistä saa maksaa milloin mitäkin. Isot muotitalot eivät ole tyhmiä kun pyytävät niitä hintoja, ostajat ovat jos siitä maksavat. Ihmetyttää vain, muistaaksni xenian blogissa on ollut jo pariin kertaan jonkin merkkilaukun valmistusvirheestä (oliko mulberryn alexa?), muistan että kommenttiboksissa lukijat jakoivat tarinoita samanlaisista virheistä ja laadun heikkenemisestä. Nykyaikana MIKÄÄN käyttötavara ei enää kestä, ei edes merkkilaukut, rapistuvat ensin sisäkankaat ja sitten kuluu ulkopuolelta. Omat ystävät eivät käytä 300e kalliimpia laukkuja, mutta luulen että tonnilaukkuja ostavat haluavat herättää toisissa naisissa kateutta tai sulautua joukkoon...?

Nahasta kannattaa maksaa ja hyvistä käyttötuotteista, mutta ihan oikeasti, jos ostat max 300eurolla laukun niin sitä kalliimmat eivät parane enää laadultaa, maksat tyhjästä. Laatu ei voi kasvaa rajattomasti, ylpeys sen sijaan saattaa, mikäs sen parempaa kun esitellä usein mitäänsanomattoman näköistä massaveskaa. Nimenomaan massaveskaa: aidot laukut eivät näytä kenelläkään enää miltään kun vuittoneitakin on kopioina vähän jokalissulla :D

Vierailija
20/86 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 23:05"]

[/quote]

Mulla ei ole autoa, koska ostin asuntoni Helsingin keskustasta. Tietoinen valinta. Ymmärrän kyllä, että monet tarvitsevat auton. En ehkä ymmärrä, miksi sen pitäisi olla 100000 euron Range Rover, mutta jonkin sortin turvallinen ja vähäkulutuksinen auto, jossa on hyvät ajo-ominaisuudet ja alhaiset holtokustannukset ymmärrän.

Kukaan nyt vaan ei oikeasti voi perustella kahden tonnin laukkua sillä, että siinä on hyvät kanto-ominaisuudet ja alhaiset ylläpitokustannukset :D

Puhutaan kyllä aivan eri asioista. ap

[/quote]Sitä et kuitenkaan ymmärrä, että monet laillasi Hgin ytimessä asuvat tarvitsevat auton tai muista syistä haluavat sellaista pitää?

Ja ymmärsinkö oikein, että liikkumavara "hyväksyttävän" auton hintaluokassa on vähintäänkin tonneja ellei kymppi-sellaisia, mutta 1500e hintaero laukuissa on ehdottomasti liikaa? Siinäkin tapauksessa, että kalliimpi laukku on sijoitus jonka reaaliarvo ei koskaan laske?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan