Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaako puolivuotiaasi mennä itse ammeeseen?

Vierailija
22.08.2013 |

Minulla on kolme lasta ja yksikään heistä ei olisi tuohon pystynyt.

Kaikki ovat ryömineet 5 kk iässä mutteivät nousseet/kiipeilleet.

Tiedän kyllä että jotkut voi jo kävellä puolivuotiaana muttei se ole kovinkaan yleistä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi on selvittänyt tämän kuolemantapauksen ja he ovat todenneet että näin on tapahtunut. Mutta jos nyt olet vakuuttunut siitä että he ovat tämän tapauksen tutkineet väärin niin tässä on Jyväskylän pääpoliisiasemna yhteystiedot:

Urhonkatu 1
PL 59
40101 Jyväskylä

puh. 071 874 0521
fax. 071 874 8830 (virka-aikana)

kirjaamo.keski-suomi(at)poliisi.fi

Vierailija
2/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että puoltoista vuotias sisar auttoi?  Mutta kyllä mun lapsi olisi varmasti päässyt kiipeemään ammeeseen. En osaa sanoa kun en koskaan jättäis noin pieniä lapsia itekseen veden lähelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika olisi puolivuotiaana kiivennyt ammeeseen ilman ongelmia, tyttö ei. Lapset on erilaisia.

Vierailija
4/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsilla ei ole ollut mahdolisuutta testata tuota, puolivuotias on kannettu kylpyyn ja sieltä pois. Äiti on ollut koko ajan paikalla.

Vierailija
5/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sellainen jalallinen amme joten eipä sinne olisi pystynyt kiipeämään.

Vierailija
6/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pystynyt.. Meidän puoli vuotias joka siis ryömi mutta ei kontannut vielä meni rappusia ylös.. Hilasi itseään käsillä eteenpäin. Uskomattomat käsivoimat ikäisekseen omisti :) Mutta tuollaista ei olisi päässyt käymään koska kylppäriin ei ollut asiaa ilman äitiä tai isiä. edes 9v isoveljen huomaan en olisi laskenut. Nyt vasta 3 vuotiaana saa käydä isoveljen kanssa suihkussa.

Vierailija
7/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset oppi ryömimään vasta 7-9-kuisina, eivät millään olisi kiivenneet puolivuotiaina. Mutta jotkut jopa jo istuukin lattialla ilman tukea puolivuotiaina, lapset on kovin erilaisia tuossa iässä.

Vierailija
8/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä se puolitoistavuotias voinut hyvinkin auttaa. Hieman nostanut jaloista jos toinen on ensin nojannut ammeen reunalla.

Vierailija
9/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani olisi päässyt kun nousi tukea vasten seisomaan puoli vuotiaana ja n 7-8 kuisena käveli. Tytär ei olisi päässyt.

Vierailija
10/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Poikani on nyt puoli vuotias, eikä hän ryömikään vielä. Mahalleen oppi juuri kääntymään. 

Vierailija
11/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuopus ainakin. Hän hyppäsi viisikuisena ammeesta pois ja sai mustan silmän.Neuvolatäti sanoi että jos kyseessä olisi ollut ihan kuka muu lapsi tai äiti, hän olisi tehnyt lastensuojeluilmoituksen. Mutta kun itse näki sen veivaamisen jaloilla ja kävelyn tukea vasten (silmä mustana) niin ihmetteli vain.

Vierailija
12/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär olisi päässyt. Nousi puolen vuoden iässä pystyyn.

Vierailija
13/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär olisi päässyt, hän istui, konttasi ja nousi ylöspäin jo kovasti, pikkuveli ei taatusti olisi onnistunut kipuamaan ammeeseen, vasta ryömi tuossa iässä, peruuttaen.

Vierailija
14/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani konttasi puolivuotiaana, nousi ja käveli tukea vasten. Olisi päässyt ammeeseen. Nyt kymmenen kuukautta ja kävelee ja kiipeilee.

Vierailija
15/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni nousi 6 kk ikäisenä seisomaan tukea vasten ja saman tien alkoi ottaa askelia.

3-4 kk ikäisenä ryömi, ja 6 kk ikäisenä tukea vasten pystyyn ja 7 kk ikäisenä meni puita pitkin = käveli tukea vasten ja ilman tukea 8-9 kk ikäisenä ja puhetta tuli samaan tahtiin eli vuoden ikäsenä oli jo yksittäisiä sanoja.

Minä pidin normaalina sitä, että vauva kannattelee niskaansa ja päätänsä jo sairaalassa. makasi sairaalan vauvasängyssä vatsallaan ja nosteli päätään.

Samoin koko motorinen kehtiys oli minulle normaalia, kun en muusta tiennyt eikä kukaan sanonut, että menee vähän turhan vauhdilla.. no, noin 25 vuotta myöhemmin diagnosoitiin vihdoinkin syy energisyydelle, vauhdikkuudelle, vilkkaudelle: adhd.

Ei hän ole vieläkään pysähtynyt.

Vierailija
16/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika olisi varmasti päässyt. Nousi seisomaan tukea vasten 6,5 kk iässä ja sen jälkeen ei olisi muuta tehnytkään kuin yrittänyt nousta kaikkea vasten ja yrittänyt kiivetä kaikkialle.

Vierailija
17/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.08.2013 klo 17:17"]

Tyttäreni nousi 6 kk ikäisenä seisomaan tukea vasten ja saman tien alkoi ottaa askelia.

3-4 kk ikäisenä ryömi, ja 6 kk ikäisenä tukea vasten pystyyn ja 7 kk ikäisenä meni puita pitkin = käveli tukea vasten ja ilman tukea 8-9 kk ikäisenä ja puhetta tuli samaan tahtiin eli vuoden ikäsenä oli jo yksittäisiä sanoja.

Minä pidin normaalina sitä, että vauva kannattelee niskaansa ja päätänsä jo sairaalassa. makasi sairaalan vauvasängyssä vatsallaan ja nosteli päätään.

Samoin koko motorinen kehtiys oli minulle normaalia, kun en muusta tiennyt eikä kukaan sanonut, että menee vähän turhan vauhdilla.. no, noin 25 vuotta myöhemmin diagnosoitiin vihdoinkin syy energisyydelle, vauhdikkuudelle, vilkkaudelle: adhd.

Ei hän ole vieläkään pysähtynyt.

[/quote]

voi ei, meillä samanlainen tyttö. mut onneksi osaa keskittyä. miten teillä? nyt vasta 3v.

Vierailija
18/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tyttö täytti viime viikolla puoli vuotta, eikä edes osaa vielä ryömiä vaikka kovasti kyllä yrittää.

Vierailija
19/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli 5kk3vkoa kun alkoi nousta tukea vasten seisomaan ja samaan aikaan aloitti könittämisen. Viikko tämän jälkeen alkoi kävelemään tukea vasten. Nyt 7,5 kk:n iässä kävelee tukea vasten yhdellä kädellä tukea ottaen ja seisoo ilman tukea pieniä hetkiä.

Pidän täysin mahdollisena tapahtunutta.

Vierailija
20/24 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika haipakkaa vauhtia on toinen lapsi tehty kun lapsilla 9kk ikäeroa... toki tuo puolitoistavuotias voi olla esim 1v 9kk:ttakin... :)

Surullinen tapaus ja tunsin heti piston sydäemmässäni kun välillä olen jättänyt 1v yksin ammeeseen kun olen käynyt hakemassa pyyhkeen tms. Nyt on siis jo 1,5-.vuotias mutta välillä siis tilanteita kun "olen ihan nopeasti hakenut jotain" tms :( Koskaan kun ei voi tietää mitä käy :(