Muutto Joensuuhun
Kommentit (28)
Miksi muutat?
Mitä etsit Joensuusta?
Helsingistä. Miehen sukua tuolta päin niin on ollut miehen haaveena muuttaa juurikin tuonne.
- Ap.
Ihmiset mukavia mutta keskusta on pilattu järkyttäväksi prsläveksi ja lisää luvassa
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset mukavia mutta keskusta on pilattu järkyttäväksi prsläveksi ja lisää luvassa
Olen joensuulainen mutta asunut pk-seudulla suurimman osan elämästä, mitä tarkoitat että keskusta pilattu??:/
Varmasti mukavin tuon kokoluokan kaupunki tässä maassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joensuulainen mutta asunut pk-seudulla suurimman osan elämästä, mitä tarkoitat että keskusta pilattu??:/
Toripuisto vedettiin paljaaksi jne,
-eri ex asukki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tarkoitti sitä, että parkkeeraus ei ole enää ilmaista, sehän on yleensä tärkeintä näissä provinssikaupungeissa että autolla pitäisi päästä joka paikkaan.
Ihmiset ovat mukavia ja naapureittenkin kanssa pääsee kaverustumaan hyvällä tuurilla. Kannattaa nauttia lähialueiden luontokohteista, niitä riittää. Julkinen liikenne saattaa järkyttää helsinkiläisen: bussit eivät kulje ajallaan eivätkä välttämättä lainkaan viikonloppuaamuisin, myös junat kulkee huonosti Joensuuhun muualta Suomesta. Varaudu hankkimaan ajokortti jos ei jo ole.
Työllisyys on huono, toivottavasti sinulla on työpaikka valmiina.
Kiva kaupunki. Helppo liikkua polkupyörälläkin. Mukavia ihmisiä. Vähemmän kiireen tuntua kuin Helsingissä.
Olen asunut sekä Helsingissä, että Joensuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tarkoitti sitä, että parkkeeraus ei ole enää ilmaista, sehän on yleensä tärkeintä näissä provinssikaupungeissa että autolla pitäisi päästä joka paikkaan.
Ei Joensuussa, siellä on kaikki keskustassa paitsi Lidl ja tilastojen mukaan pyöräillään eniten Suomessa.
Joensuu on ihana ja sympaattinen kaupunki
Minulla sukua Joensuussa. Ihana kaupunki, varsinkin kesäisin. Tori on tosi kiva. Upeita uimapaikkoja. Kotoisa ja lämminhenkinen.
Viihtyisä ja turvallinen kaupunki. Ei ole samanlaista huumeongelmaa kuin monessa muussa Suomen keskisuuressa tai suuressa kaupungissa. Suurin miinus on huono työllisyystilanne.
Pääkaupunkiseudulla asuneena voin vilpittömästi sanoa muuton Joensuuhun kannattaneen. Tämä on elävä ja mukava kaupunki. Keskustassa kaikki on kävely- tai fillarimatkan päässä. Pieniä erikoisliikkeitä on vähän, mutta kaikki tarpeellinen löytyy. Ruokapaikkoja ja kahviloita on kaupungin kokoon nähden mielestäni runsaasti.
Joensuussa yliopistokaupunki ja täällä on paljon opiskelijoita. Tuölisyystilanteesta en osaa tarkemmin sanoa, omalla alallani töitä on riittänyt hyvin. Junamatka Helsinkiin kestää hieman yli neljä tuntia, Kuopioon autoilee puolessatoista tunnissa. Lentoyhteydet Helsinkiin ovat surkeat.
Löytyiskö kahvilatyöntekijälle täältä mahdollisesti töitä? Onko kokemuksia kellään?
Kuinka rauhallinen keskusta on asuinalueena?
Ei kannata. Siellä kysytään sittarissa paperit ku ostat siideriä.
Viitaten nyt yhteen mielensäpahoittajaan.
Taidanpa nappaa kissan kainaloon ja lähteä kohti Joenzoota. Pyörällä tulis pääsääntöisesti liikuttua ja sit kun se sopiva mies astuu elämään niin tuollahan vois mukulan tai kaks kasvattaakin.
Mistä muutat?